rots92
door rots92 Oct 8, 2012 om 15:44
Voeding & gezondheid

Groot prijsverschil tussen Jumbo en Albert Heijn.

De Jumbo is volgens mij wat goedkoper dan Albert Heijn, maar ik zou het over een aantal maanden moeten bekijken omdat Albert Heijn meer aanbiedingen heeft.
Verleden week ontdekte ik bij toeval een vrij groot prijsverschil:

8 711233 100185 {echte Limburgse cervelaat}
Gekocht op 03-10-2012 bij Albert voor € 4,49
Gekocht op 05-10-012 bij Jumbo voor € 3,79 {geen aanbieding}

Even een mailtje naar Albert Heijn en vandaag antwoord:

Albert Heijn wil de dagelijkse boodschappen zo voordelig mogelijk houden. We voeren daarom zo min mogelijk prijsstijgingen door. Als we ons toch genoodzaakt zien om de prijs van een product te verhogen (bijvoorbeeld als gevolg van stijgende grondstofprijzen), dan volgen we de markt. Ons referentiekader bestaat uit landelijke spelers. We willen hierin een concurrerende positie innemen. Ook dit speelt mee in het bepalen van de eindprijs voor onze klanten.

Over prijswijzigingen van individuele artikelen kunnen wij geen specifieke informatie verstrekken. U kunt ervan overtuigd zijn dat wij er naar blijven streven artikelen van een goede kwaliteit tegen een zo scherp mogelijke prijs aan te bieden.

Met dit antwoord kom ik niet verder, heeft iemand een verklaring?

6028 17 Rapporteer

getty
door getty - Oct 8, 2012 om 17:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ah is gewoon een duurdere supermarkt. Ze mogen de prijs vragen die zij willen.
Ga beide winkels maar eens door, dan zult u meer van dit soort verschillen aantreffen. Conclusie, gewoon niet meer naar de AH!

jo
door jorisw - Oct 8, 2012 om 17:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=getty schreef op maandag 8 okt 2012, 17:00]Ah is gewoon een duurdere supermarkt. Ze mogen de prijs vragen die zij willen.
Ga beide winkels maar eens door, dan zult u meer van dit soort verschillen aantreffen. Conclusie, gewoon niet meer naar de AH!

Ben ik toch niet met je eens. Met sommige producten is AH inderdaad duurder dan anderen, maar als je ook het Euroshopper merk in de prijsstelling betrekt (ik heb het even niet over de kwaliteit) dan is AH toch best wel heel concurrerend.

Het prijsvoorbeeld in het bericht van TS zegt overigens niet zo veel. Je vergelijkt dan een product van leverancier A met leverancier B. Voor een goede prijsvergelijking moet je A-merken en huismerken met elkaar vergelijken.

rots92
door rots92 - Oct 8, 2012 om 17:14
157 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vergelijk geen product van leverancier A met leverancier B, het gaat om hetzelfde product.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2012 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als alle supermarkten dezelfde prijzen zouden hanteren, dan was het dus één grote eenheids(cervelaat)worst.
Ze bepalen allemaal hun eigen prijsbeleid, soms duurder, soms goedkoper en stellen zelf de verkoopprijs per product vast.
Het is aan de klant om 'op de kleintjes' te letten.
En je ziet, prijsvergelijk loont de moeite!

Met vr.gr.

rots92
door rots92 - Oct 8, 2012 om 18:29
157 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is juist en een zeer goede woordspeling, maar in mijn voorbeeld is het prijsverschil toch wel erg groot, of denkt u van niet.
Dit is geen "kleintje" meer, toch?
U heeft veel sterren.

hereistom
door hereistom - Oct 8, 2012 om 18:40
740 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom doe ik nooit boodschappen bij de AH of de Jumbo, die zijn namelijk allebei veel te duur!
Bij de Lidl kost de Cervelaat €1,99 ;-)

rots92
door rots92 - Oct 8, 2012 om 18:50
157 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 8 okt 2012, 18:40]Daarom doe ik nooit boodschappen bij de AH of de Jumbo, die zijn namelijk allebei veel te duur!
Bij de Lidl kost de Cervelaat €1,99 ;-)

Dat kan ik begrijpen, maar dat is een andere leverancier.
Bedankt voor de tip, hier is nog geen Lidl, maar komt wel, dacht ik.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2012 om 21:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 8 okt 2012, 18:40]Daarom doe ik nooit boodschappen bij de AH of de Jumbo, die zijn namelijk allebei veel te duur!
Bij de Lidl kost de Cervelaat €1,99 ;-)

Dat is het punt niet.
TS heeft al aangegeven dat het om HETZELFDE product ging.
En dan is het prijsverschil inderdaad aanzienlijk, maar zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden vinden.
Nogmaals: zélf goed aan prijsverghelijking doen.

dearagain
door dearagain - Oct 8, 2012 om 22:28
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*omgekeerd had je dit produkt gratis bij de JUMBO kunnen meenemen*

*ah kan in dit geval met zijn gekwezel over prijzen van individuele artikelen een voorbeeld nemen aan de service van de JUMBO*

rots92
door rots92 - Oct 8, 2012 om 22:38
157 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 8 okt 2012, 22:28]*omgekeerd had je dit produkt gratis bij de JUMBO kunnen meenemen*

*ah kan in dit geval met zijn gekwezel over prijzen van individuele artikelen een voorbeeld nemen aan de service van de JUMBO*

Ben het helemaal met u eens, het gaat hier om een kleine leverancier en daarom begrijp ik het antwoord van Albert Heijn niet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 9, 2012 om 01:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 8 okt 2012, 18:40]Bij de Lidl kost de Cervelaat €1,99 ;-)
En nog een groot voordeel, van die cervelaatworst word je niet dement

fe
door festinger - Oct 9, 2012 om 01:50
410 Antwoorden / 18 Vragen

Lach een beetje dat je zelf een antwoord verzint van AH afkomstig. AH deelt geen strategische info dus je valt door de mand wat mij betreft. Succes verder

rots92
door rots92 - Oct 9, 2012 om 02:03
157 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=festinger schreef op dinsdag 9 okt 2012, 01:50]Lach een beetje dat je zelf een antwoord verzint van AH afkomstig. AH deelt geen strategische info dus je valt door de mand wat mij betreft. Succes verder

Met alle respect, dit is mijn eerste vraag en ik heb geen antwoord verzonnen, mag ik u vragen waarom u dat denkt.

@

Geachte heer ?

Hartelijk dank voor uw bericht van 5-10-2012.

Albert Heijn wil de dagelijkse boodschappen zo voordelig mogelijk houden. We voeren daarom zo min mogelijk prijsstijgingen door. Als we ons toch genoodzaakt zien om de prijs van een product te verhogen (bijvoorbeeld als gevolg van stijgende grondstofprijzen), dan volgen we de markt. Ons referentiekader bestaat uit landelijke spelers. We willen hierin een concurrerende positie innemen. Ook dit speelt mee in het bepalen van de eindprijs voor onze klanten.

Over prijswijzigingen van individuele artikelen kunnen wij geen specifieke informatie verstrekken. U kunt ervan overtuigd zijn dat wij er naar blijven streven artikelen van een goede kwaliteit tegen een zo scherp mogelijke prijs aan te bieden.

Met vriendelijke groet,

Rob Hoogendoorn
Albert Heijn Klantenservice

rots92
door rots92 - Oct 9, 2012 om 02:50
157 Antwoorden / 3 Vragen

Heel hartelijk bedankt voor de reacties op mijn eerste vraag, ik moet de antwoorden nog handen en voeten gaan geven. Misschien kort door de bocht, de weg van de minste weerstand, ik heb een normale vraag gesteld. Ik praat niet over een prijsverschil tussen € 2.15 en € 2,09 maar ik praat over een prijsverschil tussen € 4,49 en € 3,79 en dat voor het zelfde artikel van de zelfde leverancier met de zelfde streepjescode. Ik denk dat het product niet landelijk verkrijgbaar zal zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Een goed product verdient een eerlijke kans en daarom heb ik mijn vraag gesteld.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2012 om 07:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Festinger is een trol, niet op reageren is het beste.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2012 om 07:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer je nu te zeggen dat het product door het prijsverschil geen eerlijke kans krijgt? Bij welke supermarkt van de twee dan en waarom?

Je vraag over het prijsverschil begrijp ik wel, maar zoals al opgemerkt mag elke supermarkt nog altijd z'n eigen prijsbeleid bepalen. Maar opmerking over een eerlijke kans kan ik niet plaatsen.

rots92
door rots92 - Oct 9, 2012 om 09:40
157 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 9 okt 2012, 07:40]Festinger is een trol, niet op reageren is het beste.

Zijn er hier ook al trollen, nou dan ben ik zo weg, zal beginnen met het vinkje te verwijderen, maar wie weet komt er nog een antwoord op mijn vraag.
Misschien had ik mijn vraag bij discussies moeten plaatsen, ik moet nog veel leren, maar het komt goed.