sa
door sanneklok Jul 9, 2008 om 12:51
Voeding & gezondheid

Hakkenbar schandalig!

In onze buurt is één hakkenbar. Er werkt een vreselijk sacherijnige man die veel te veel vraagt voor zijn werk maar....je bent op hem aangewezen omdat de ander heel ver weg zit.

Vanmorgen was ik er even en toen stond hij een dame op een onbeschofte manier te vertellen dat haar tas niet van echt leer was en dat repareren geen garantie gaf etc etc (ik kan het niet schrijven zoals hij het zei....) Toen kwam ik met een paar schoenen waar aan elke schoen 10 steekjes  (hoogstens) stikwerk moest worden gedaan. Dat koste me €4,00 ! Ik zei "dat hebt u snel verdiend!"  Antwoord hij "waarom laat je het dan door mij doen?". Ik heb hem gezegd dat hij grof misbruik maakt van zijn monopolie-positie maar hij heeft overal maling aan en is werkelijk NOOIT aardig...     Aan dat laatste kunnen we niets veranderen maar die prijs, kan je daar wat tegen doen? Ook voor echte reparaties vraagt hij 2 maal zo veel dan een zaak in het centrum maar hij zit hier in een wijk met bejaardentehuizen, veel gehandicapten etc. en hij weet dat ze geen andere keuze hebben....

Wie weet er wat op?                                                                   Sanne

761 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Jul 9, 2008 om 13:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Begin een depot voor die aardige en goedkope zaak in het centrum. Eens in de week of vaker brengt en haalt u daar de spullen van al die bejaarden en gehandicapten, zodat ze niet meer op de vreselijke man aangewezen zijn. Leuk ook voor de bejaarden en gehandicapten; hebben ze een gezellig babbeltje met u. Doet u gelijk ook iets voor de gemeenschap.

Trouwens als hij er maar 10 minuten over uw reparatie gedaan heeft, dan bedraagt het uurloon 6 x € 4,-- =  € 24,--. Bij 5 minuten 12 x € 4,-- = € 48,--. Daar moet hij zijn winkel, vaste lasten, lege tijd etc. allemaal van betalen. Lijkt mij geen vetpot.

Vladja

sa
door sanneklok - Jul 9, 2008 om 13:27
49 Antwoorden / 16 Vragen

ja dat is leuk maar hij heeft er hooguit 2 minuten over gedaan. Gebruikt standaart zwart garen voor alles wat hij maakt namelijk. Ik naar het centrum? En wat nou als ik één van die invaliden ben?     Helaas dus, Sanne

ridder_1
door ridder_1 - Jul 9, 2008 om 14:00
376 Antwoorden / 8 Vragen

ik dacht even dat we in het zelfde dorp woonde, want we hebben ook zon hork van schoenmaker wonen waar iedereen van baalt, duur, bij schade gelijk zeggen dat het eigen schuld is, onbeschoft blaffen en een oerstomme vrouw/sloofje als hulpje. sleutels namaken kost Euro 5,-- gelukkig 1 wijkje een anders adres gevonden voor euro 3,50.

U kunt en wilt het niet. Oke rij naar het centrum naar de andere schoenmaker en vertel over de situatie dat er een goudmijn in zijn achtertuin ligt. Laat hij commercieel worden en nadenken. laat hij een ophaal en bezorgservice opzetten (schoenen binnen 3 werkdagen retour) of een ophaaladres in uw buurt , bijv. bij u in het wijkcentrum, bejaardenflat, etc. Is er misschien een jongeren werklozenproject of vrijwilligersclub bij u in de buurt (vraag het buurthuis) laat iemand hiervan de haal en brengservice opzetten en zodoende verdient hij/zij ook wat extra. Hang op het prikbord bij AH of de buurtsuper een briefje op of er mensen zijn die dit willen oppakken. Al werkt het maar 3 maanden u zult eens zien hoe aardig die norse schoenmaker is geworden ;))

PS Laten alle ouderen zich eens sterk maken (ze beseffen niet wat een enorme macht ze hebben !! ) Als ze steeds meer moeten inleveren in de zorg geef dan zakkenvullers (judassen) geen kans om (zonder glimlach) dik te verdienen aan de moeilijke situatie en het leed van anderen.

succes !!

sa
door sanneklok - Jul 9, 2008 om 14:14
49 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb al eens briefjes opgehangen in de diverse mededelingenkastjes. Ouderen ondernemen te weinig hierin want die zijn gewent te móeten nemen wat er is.. Ik begrijp de reactie maar ik heb zoiets al eens voorgesteld. Gelukkig iemand die het woord "schoenmaker" kent. In het westen zijn het hakkenbars maar bij ons in Deventer ook nog niet hoor... Ik zal de directies van de tehuizen eens schrijven, misschien werkt dat?                                             Bedankt al vast, Sanne