Oj
door Ojeda2 Apr 8, 2020 om 16:46
Voeding & gezondheid

HARTFALEN EN CORONAVIRUS ERGER?

WORDT JE ERGER GETROFFEN DOOR CORONAVIRUS BIJ HARTFALEN?

1487 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2020 om 16:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
me
door mein33 - Apr 8, 2020 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als ik het allemaal goed gevolgd en begrepen heb, dan is van mensen met lichamelijke klachten, zoals u die last heeft van hartfalen, de lichamelijk weerstand tegen dit virus lager dan van een gezond en jong mens.
De leeftijd speelt in deze ook een belangrijke rol, nl. hoe ouder hoe groter het risico !
Maar dit zelfde is ook van toepassing bij elke vorm van virusbesmetting, dus ook bij de 'gewone' jaarlijkse griep.

Raadpleeg uw huisarts zodra u milde griepachtige klachten heeft en uw huisarts geeft dan wel aan hoe het verder moet.

Nog geen klachten, neem dan de voorzorgsmaatregelen strikt in acht en blijf zo veel als mogelijk binnenshuis en laat niemand binnen als het niet echt nodig is.

getty
door getty - Apr 8, 2020 om 17:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat hoeft niet perse, maar het risico is wel groter.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2020 om 19:48
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Werkelijk hartfalen betekent hoe dan ook het einde van uw leven, of u een Covid19 besmetting heeft of niet. Alas u hartproblemen heeft behoort u wel tot de risicogroep. Helaas nogmaals, werkelijk hartfalen betekent hoe dan ook het einde. Welk virus dan ook zal daar geen verandering in brengen. Bent u ziek door het virus, dan kan het sneller gaan, d.w.z. werkelijk hartfalen.

Do
door Doornbos scooters Apr 9, 2020 om 00:23
1 Antwoorden / Vragen

Even een kleine correctie hier. Ik heb zelf hartfalen met nog 27% capaciteit maar met juiste medicatie kun je tegenwoordig 100 jaar worden

justmeagain
door justmeagain Apr 9, 2020 om 00:41
623 Antwoorden / 8 Vragen

@doornbos, toch niet gekregen van die mafkees uit Goes.

aurora1
door aurora1 Apr 9, 2020 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2020 om 00:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag uw huisarts of het RIVM. Dat zijn medici, wij zijn geen medici.
https://www.rivm.nl/

rj
door rjw Apr 9, 2020 om 08:48
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ja maar, wie gelooft er nu de experts. Je kunt toch beter afgaan op de mening van onbekenden op internet. Daar zitten de mensen die het weten ;-)

Gliphoeve
door Gliphoeve - May 15, 2020 om 16:41
10 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou overleggen met de cardioloog..