co
door cor_1 Oct 5, 2004 om 19:01
Voeding & gezondheid

Help

Ik heb  sinds april een schimmelinfectie in mijn mond.na gebruik van een gel, mondwater die niet hielpen kreeg ik Fluconazol voorgeschreven.Deze kuur helpt maar na 10 dagen komt het weer terug.Arts en tandarts weten niet hoe het komt.Ik draag sinds verleden jaar een volledige gebits  protheesen.Wie weet Raad?????

2149 4 Rapporteer

bo
door boollie - Oct 5, 2004 om 19:44
8 Antwoorden / 2 Vragen

je zou eens met heel ouderwets pure bosbessensap kunnen spoelen. dit helpt namelijk bij heel veel mondproblemen.

qua medicatie zou je misschien ook nog diflucan kunnen proberen, maar ik zou het eerst eens met de ouderwetse methode proberen.

gery
door gery - Oct 6, 2004 om 22:33
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het volgende heb ik gevonden op internet:
 klik Schimmelinfecties _____________________________________________________
Of kijk op: Candida pagina nl als je op zoek bent naar informatie
_____________________________________________________

bij beugels of bij een kunstgebit:

Ook een voortdurende belasting van het mondslijmvlies geeft de schimmel kansen: bij mensen met een kunstgebit komt spruw veel meer voor. De schimmel kan zelfs in het kunstgebit zelf zitten en de mond van daaruit voortdurend opnieuw infecteren.

Dit laatste staat op:  schimmelinfecties van mond en slokdarm
daar staat nog meer info

hopelijk bent u daar iets verder mee qua info.

sk
door skippy12 - Dec 4, 2004 om 10:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Pyralflex op basis van rabarber is vrij te koop trekpleister en zo.Werkt bij aandoeningen in de mond.niet spoelen na gebruik

to
door toon1974 - Jan 23, 2005 om 21:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

een schimmel maakt veel sporen, deze sporen hechten zich overal aan en kunnen heel lang overleven. Deze sporen lijken bij een het probleem te zijn. Deze krijg je moeilijk weg.

Laatste paardemiddel: laat je gebit desinfecten, doe een kuur fluconazol zonder je gebit in deze periode te gebruiken en als het dan weg is kan je gedesinfecteerde gebit weer in doen. Dit is heftig ik weet, want dat betekent dat je gebit lang niet in hebt met de kans dat hij daarna niet meer goed past.

de oorzaak dat de schimmelinfectie steeds terugkomt kan ook komen door een onderliggende ziekte, meestal een ziekte die de afweer van je lichaam verminderd, zoals bv suikerziekte. Maar dat zal de huisarst wel allemaal hebben gecontroleerd.

nou succes