fr
door fransw85 May 15, 2014 om 10:55
Voeding & gezondheid

Help! In conflict met bol.com

Hallo,

Ik heb donderdag 8 mei jl een trampoline besteld bij Bol.com.
Hier stond bij voor 23.00 uur besteld de volgende dag geleverd. Ik besteld en de keus gemaakt om tegen betaling het pakket in cadeaupapier te laten inpakken. op 9 mei een mail dat het pakket helaas niet bezorgt kan worden maar UITERLIJK zaterdag 10 mei geleverd gaat worden. Zaterdag 10 mei krijg ik de mail met de track en trace code van de bestelling. Daar staat bij dat het pakket maandag 12 mei pas geleverd gaat worden!!. Gebeld met de klantenservice van Bol.com.. deze mevrouw gaf aan dat zij niet wist hoe dit kwam en ik maar contact op moest nemen met de UPS want volgens haar lag het probleem bij hen. UPS gebeld. nee mevrouw het is de schuld van Bol.com zelf want zij hebben het pakket op vrijdag als standaard zending aangeboden en standaard leveringen worden niet geleverd in het weekend. Weer terug gebeld naar de Bol.com.. ja ze vonden het heel vervelend maar ze konden niks voor me doen.Ik heb me er toen maar bij neergelegt want kreeg het pakket toch niet eerder. Vervolgens komt het pakket binnen op maandag 12 mei ZONDER inpakpapier. Wederom een fout van Bol.com. Nou ben ik niet zo moeilijk en heb de klantenservice gebeld.. mijn vraag aan hun om de factuur aan te passen aangezien het inpakpapier wel berekend werd op de factuur. Krijg je als antwoord dat ze geen facturen kunnen aanpassen en dat ik het gewoon moet betalen!!!
Je krijgt dat een kado bon ter waarde van het inpakpapier die je dan kunt inwisselen bij een eventuele volgende bestelling??? Dit kan toch niet waar zijn!
Kunnen zij dit echt maken? Je laten betalen voor iets wat je niet hebt ontvangen en dat vervolgens omzetten in een kado bon voor een eventuele volgende bestelling ( die ik zeker weten nooit meer ga doen bij Bol.com) om dan te verzilveren? Ik wil helemaal geen bestelling meer doen. Ik wil gewoon de trampoline betalen en niet het inpakpapier
Kunnen zij dit maken? en wat kan ik nog meer doen?
Ben echt niet van plan te betalen!
Hoor graag jullie mening/ tips

Alvast bedankt!

1357 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 15, 2014 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, u hoeft niet te betalen voor iets dat u niet heeft gekregen. U hoeft ook geen cadeaubon daarvoor in de plaats te accepteren. Gewoon het bedrag inhouden van het cadeaupapier. Even een mail eraan spenderen, dus geen telefoontje, waarom u handelt zoals u handelt, dan heeft u bewijs. Bol.com zit fout.
Ze gaan er echt niet mee naar de rechter. U heeft blijkbaar gekozen voor een betaling achteraf (doe ik ook altijd).

klik HIER

fr
door fransw85 - May 15, 2014 om 11:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 15 mei 2014, 11:06]Nee, u hoeft niet te betalen voor iets dat u niet heeft gekregen. U hoeft ook geen cadeaubon daarvoor in de plaats te accepteren. Gewoon het bedrag inhouden van het cadeaupapier. Even een mail eraan spenderen, dus geen telefoontje, waarom u handelt zoals u handelt, dan heeft u bewijs. Bol.com zit fout.
Ze gaan er echt niet mee naar de rechter. U heeft blijkbaar gekozen voor een betaling achteraf (doe ik ook altijd).

klik HIER

Ik heb inderdaad gekozen voor betaling achteraf. Gelukkig maar!
Bol.com zit zeker fout maar ze buigen nog geen cm. Schuiven het in de schoenen van de consument.
De bestelling is gedaan op de account van een vriendin. Ik wil haar niet in de problemen brengen natuurlijk. Ik vroeg me nou af of ik nou gek was of dat zij de boel bedonderen!

Bedankt voor je antwoord!
ben zo gefrustreerd van die gasten dat het me goed doet te lezen dat ik niet fout zit.

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De bestelling is gedaan op de account van een vriendin. Ik wil haar niet in de problemen brengen natuurlijk.......

En die gaat ze geheid krijgen, ook al sta je volkomen in je recht. Het minste wat ze gaan doen, is dat ze niet meer kan gaan bestellen met betalen achteraf. Bovendien is Bol.com een volhouder, dus die blijft haar lang achtervolgen met die 'openstaande schuld'.

fr
door fransw85 - May 15, 2014 om 11:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 15 mei 2014, 11:32]......De bestelling is gedaan op de account van een vriendin. Ik wil haar niet in de problemen brengen natuurlijk.......

En die gaat ze geheid krijgen, ook al sta je volkomen in je recht. Het minste wat ze gaan doen, is dat ze niet meer kan gaan bestellen met betalen achteraf. Bovendien is Bol.com een volhouder, dus die blijft haar lang achtervolgen met die 'openstaande schuld'.

Uiteindelijk gaat hem om ik geloof €0,99 voor de inpakservice.
Het gaat mij inmiddels al lang niet meer om het bedrag maar om het principe.
Ze maken fout op fout op fout en proberen dit in de schoenen van de consument te schuiven.
En het feit dat ze roepen dat ze geen factuur aan kunnen passen is natuurlijk pure onzin.
Er kan een creditnota gemaakt worden of de factuur verwijderen en een nieuwe opstellen. Een groot bedrijf als bol.com zou toch een goede financiële administratie moeten hebben

Zij geven misschien niet op maar ik ook niet zomaar.
Ik betaal het ( in goed overleg met de vriendin) niet!!

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik betaal het ( in goed overleg met de vriendin) niet!!.........

Volkomen terecht, natuurlijk. (Persoonlijk zou ik al moe worden van 'gedoe' over 1 euro.)

Bol.com groeit volgens mij een beetje te snel uit zijn jas. Dat bevordert niet een goede en correcte afhandeling van problemen.

Bestel zelf ook regelmatig bij Bol.com, maar als ik zie dat het door een andere shop geleverd wordt, ga ik naar de site van die andere shop en wat zie ik dan vaak? Dat het product daar veel goedkoper is dan bij Bol.com.

fr
door fransw85 - May 15, 2014 om 11:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 15 mei 2014, 11:44].......Ik betaal het ( in goed overleg met de vriendin) niet!!.........

Volkomen terecht, natuurlijk. (Persoonlijk zou ik al moe worden van 'gedoe' over 1 euro.)

Bol.com groeit volgens mij een beetje te snel uit zijn jas. Dat bevordert niet een goede en correcte afhandeling van problemen.

Bestel zelf ook regelmatig bij Bol.com, maar als ik zie dat het door een andere shop geleverd wordt, ga ik naar de site van die andere shop en wat zie ik dan vaak? Dat het product daar veel goedkoper is dan bij Bol.com.

Zo dacht ik in eerste instantie ook. Ach voor die euro. Maar ze behadelen je zo slecht dat ik ze er gewoon niet mee weg wil laten komen.
Je hebt gelijk, toen ze nog gewoon boekjes en films verkochten was er niks aan de hand.. Maar nu ze zo gegroeid zijn is de service ontzettend slecht geworden.

Alleen het feit dat ze zeggen dat de factuur niet aangepast kan worden! zo gelogen!

Ik ben normaal ook echt niet moeilijk en al helemaal niet om een euro maar ze doen me nu echt onrecht aan en daar wordt ik ontzetten boos om! dat ze op deze manier geld willen verdienen!
Zij weten ook wel dat ik nooit meer wat ga bestellen en dan hebben ze ( al is het maar een euro) weer wat verdiend!

Ik gun ze dat echt niet!