roefroef
door roefroef Jan 11, 2014 om 08:44
Voeding & gezondheid

Hoe krijgt mijn dochter van 6 weer rechte benen?

mijn dochter van 6 heeft als ze loopt en rent erge x benen
kun je daar nu nog wat aan doen door beugels bijvoorbeeld?
als ze rent dan zijn haar bovenbenen wel mooi recht maar haar onderbenen zwaaien dan naar buiten.
heeft iemand hier ervaring mee?

4043 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via huisarts verwijzing naar kinderarts of orthopaed vragen. Lijkt me verstandig om eerst eens te laten onderzoeken of er een medische afwijking bestaat.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hiermee moet u echt naar de huisarts. Eerlijk gezegd vind ik het onbegrijpelijk dat u op een consumentenforum met zo'n vraag aankomt.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is een beetje misplaatst inderdaad. Maar toevallig is dit in mijn omgeving ook een keer voorgekomen. Het bleek een woedekwestie te zijn en daarmee ga je niet naar de dokter. Dokters zijn goed in het wegpoetsen van emotionele verdringing, maar het opheffen daarvan kost veel meer moeite dan men durft te beseffen

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, heeft u even geluk dat u hier die vraag stelt!

Het is een 'woedekwestie'. En vooral niet naar de dokter gaan, wat zal die nu afweten van X-benen en groeifases van kleine kinderen. Niet dat hij ervoor geleerd heeft, ofzo.

Probleem opgelost :-(

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 11 jan 2014, 12:51: Nou, heeft u even geluk dat u hier die vraag stelt!

Het is een 'woedekwestie'. En vooral niet naar de dokter gaan, wat zal die nu afweten van X-benen en groeifases van kleine kinderen. Niet dat hij ervoor geleerd heeft, ofzo.

Probleem opgelost :-(

Wil je een psychoanalytische discussie? Dan moet een plaatsje verderop zijn. Het is een maatschappijbreed misverstand dat alles wat zich lichamelijk manifesteert ook een lichamelijke oorzaak heeft. En die oorzaak kan heel diep zitten. Een receptje of een verwijsbrief halen is makkelijk maar verhelpt niets.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.T.

Achter cynisme en bewijsdrift zit meestal ook heel veel woede en die komt meestal op de verkeerde plek tegenover de verkeerde mensen een beetje naar buiten.....

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

X-benen
Wat is een normale beenstand voor mijn kind?
Ouders zijn vaak ongerust over de beenstand van hun kind. Staan ze niet te krom, te veel naar binnen, naar buiten? Twee factoren spelen bij die onrust een rol: 1. de onbekendheid van de verschillen in normale beenstand in de verschillende leeftijdsfasen, 2. de diepe psychologische behoefte dat kinderen alvast lijken op volwassenen. Zoals u zult lezen verschilt de beenstand per leeftijdsfase. Als het kind begint te staan (rond 1-1.5 jaar) heeft het heel snel O-benen: dwz de afstand tussen de knieën is groter dan tussen de enkels. Vooral negroïde kinderen kunnen forse O-benen hebben. Rond het 2e jaar gaat dit snel over in X-benen. De mate van X stand neemt dan in enkele jaren toe en rond de 5-7 jaar weer langzaam af. Aan het einde van de groei zijn de benen dan vrijwel recht geworden.

Hebben nachtspalken of steunzolen zin om de X-stand van benen te verminderen?
Nee, de groeiprocessen die hieraan te grondslag liggen zijn zo krachtig dat ze niet “gestuurd” kunnen worden door spalken ed.
Als de X-stand berust op een ziekte hetgeen een heel enkele keer voorkomt moet indien mogelijk de ziekte zelf behandeld worden. Maar zoals al eerder gezegd, bij de meeste kinderen die een kinderorthopeed ziet i.v.m. X-benen worden geen afwijkingen gevonden.

Bron met nog meer info Kinderorthopedie.nl

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:19: O.T.

Achter cynisme en bewijsdrift zit meestal ook heel veel woede en die komt meestal op de verkeerde plek tegenover de verkeerde mensen een beetje naar buiten.....

Bron: www.jomanda.nl

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:22:
zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:19: O.T.

Achter cynisme en bewijsdrift zit meestal ook heel veel woede en die komt meestal op de verkeerde plek tegenover de verkeerde mensen een beetje naar buiten.....

Bron: www.jomanda.nl

Jomanda doet helaas niets aan het blootleggen van gevoelens maar krijgen mensen echter wel last van etalagebenen, X-benen en wat al niet meer. Alles mooi en nuttig om de pijnlijke waarheid te verdringen.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag toch aannemen dat uw kind gezien wordt door de schoolarts, maar anders is een bezoekje aan de huisarts heel verstandig om u gerust te stellen. Of ze nu uit woede of om een andere reden x-benen heeft tijdens het rennen.;-)

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.T.

Daar heb je het weer: altijd naar de huisarts, alsof deze minder van zichzelf vervreemd is dan de gemiddelde medemens. Toch handig dat medisch bedrijf. Ik bedoel maar...

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwammer,

geheel OT:
Had me voorgenomen om niet meer op jou te reageren, maar je bent nu wel weer heel erg aan het zweven.
Zou maar eens zorgen dat je weer met beide (al dan niet x-benen) op de grond komt!

ve
door verwijderd - Jan 11, 2014 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:54: @zwammer,

geheel OT:
Had me voorgenomen om niet meer op jou te reageren, maar je bent nu wel weer heel erg aan het zweven.
Zou maar eens zorgen dat je weer met beide (al dan niet x-benen) op de grond komt!

O.T.

Zo zie maar weer hoe onbedwingbaar sterk die (bazige) gevoelens zijn. Daar moet je niet mee
schertsen. Het moet eruit.....! Anders wordt je ziek.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had uw dochter voordat ze X-benen kreeg O-benen?
Mijn zoon had dit namelijk. We zijn voor zijn O-benen naar de huisarts geweest. Hij dacht dat er niks aan de hand was maar heeft ons toch doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar werd ook geconstateerd dat er niks aan de hand was. Ons werd verteld dat hij na z'n O-benen, X-benen kon krijgen en dit zou lastig voor hem zijn met bijv. rennen. Struikelen over zijn eigen voeten (wat dus ook gebeurde). Na de X-benen zijn namen zijn benen de 'normale' stand aan. Wel werden zijn groeischijven in de gaten gehouden omdat hij voor zijn leeftijd nogal lang was. Als ik mij goed herinner was dit allemaal rond z'n 4e - 6e jaar.
Als ik u was zou ik toch even naar de dokter gaan. Het zou natuurlijk best zo kunnen zijn dat er bij uw dochter wel iets aan de hand is dat niet vanzelf weer over gaat.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:54:

O.T.

Daar heb je het weer: altijd naar de huisarts, alsof deze minder van zichzelf vervreemd is dan de gemiddelde medemens. Toch handig dat medisch bedrijf. Ik bedoel maar...

@@ Zwemmer, Alles verder goed met je ? ga eens met je verlichte hoofd naar een psygiater, ken je daar verder zwammelen, ipv je te laten "naaien" door oplichster Jomanda. triest dat je als gezever idioot ook nog sterren krijg. vraag me niet meer af wie er hier nu van de wereld vervreemd is . nou vergeet niet je voor ca 40 euro even wat wijsheid en verlichting te laten inzeveren, maar reageer aub niet meer.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:38:
carola.83 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:22:
zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:19: O.T.

Achter cynisme en bewijsdrift zit meestal ook heel veel woede en die komt meestal op de verkeerde plek tegenover de verkeerde mensen een beetje naar buiten.....

Bron: www.jomanda.nl

Jomanda doet helaas niets aan het blootleggen van gevoelens maar krijgen mensen echter wel last van etalagebenen, X-benen en wat al niet meer. Alles mooi en nuttig om de pijnlijke waarheid te verdringen.

@ hee zwemmer, die Jomanda deed alleen maar aan het blootleggen van de portemonnaie van arme, zieken, en verwarde mensen, mooie en makkelijke doelgroep. zat je ook in de oplichters organisatie die erachter zat ?? zeker ook tegen Sylvia lopen zeiken dat ze géén kanker had ??? wie was hier nu van de wereld vervreemd zei je ?? mafkees.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:38:
carola.83 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:22:
zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:19: O.T.

Achter cynisme en bewijsdrift zit meestal ook heel veel woede en die komt meestal op de verkeerde plek tegenover de verkeerde mensen een beetje naar buiten.....

Bron: www.jomanda.nl
YEP VAN DE WERELD VERVREEMD.

Jomanda doet helaas niets aan het blootleggen van gevoelens maar krijgen mensen echter wel last van etalagebenen, X-benen en wat al niet meer. Alles mooi en nuttig om de pijnlijke waarheid te verdringen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan: [url=http://www.kleinekinderkwaaltjes.nl/kinderkwaaltjes/kwaaltjes-van-a-tm-z/x-benen/][klik hier]

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

O benen.
X benen.
Ik heb i benen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon heeft hiervoor 2 spalken die aan elkaar zaten gekregen .Hij moest ze als hij naar bed ging omdoen. Het is helemaal goed gekomen. Hij heeft ze gekregen via het ziekenhuis. Dit was wel 30 jaar geleden

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:54:
O.T.

Daar heb je het weer: altijd naar de huisarts, alsof deze minder van zichzelf vervreemd is dan de gemiddelde medemens. Toch handig dat medisch bedrijf. Ik bedoel maar...

Beste Zwemmer,

Dat u Jomanda nog durft te noemen, na wat zij Sylvia Millecam heeft aangedaan...

Het is nu wel (juridisch) bewezen dat Jomanda een erg gevaarlijke oplichtster is/was en alleen geldelijk gewin voor ogen had, dat u dat nog steeds niet wilt zien is erg jammer voor u.

Het is niet voor niets dat Jomanda is vertrokken uit Nederland, omdat zij zich hier onmogelijk heeft gemaakt.
Verder wil ik u eraan herinneren dat Jomanda altijd heeft geweigerd om wetenschappelijk haar gaven te laten onderzoeken.

Ga met medische klachten altijd eerst naar je (huis)arts en wacht niet (te) lang.

Ben je het niet eens met je huisarts, dan kunt je altijd een second opinion aanvragen bij een andere (huis)arts.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - ongepaste opmerking]

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou iedereen weer gewoon willen reageren op de gestelde vraag? Alvast bedankt!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - offtopic reactie]

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - offtopic reactie]

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op maandag 13 jan 2014, 16:11:
zwemmer schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:54:
O.T.

Daar heb je het weer: altijd naar de huisarts, alsof deze minder van zichzelf vervreemd is dan de gemiddelde medemens. Toch handig dat medisch bedrijf. Ik bedoel maar...

Beste Zwemmer,

Dat u Jomanda nog durft te noemen, na wat zij Sylvia Millecam heeft aangedaan...

Het is nu wel (juridisch) bewezen dat Jomanda een erg gevaarlijke oplichtster is/was en alleen geldelijk gewin voor ogen had, dat u dat nog steeds niet wilt zien is erg jammer voor u.

Het is niet voor niets dat Jomanda is vertrokken uit Nederland, omdat zij zich hier onmogelijk heeft gemaakt.
Verder wil ik u eraan herinneren dat Jomanda altijd heeft geweigerd om wetenschappelijk haar gaven te laten onderzoeken.

Ga met medische klachten altijd eerst naar je (huis)arts en wacht niet (te) lang.

Ben je het niet eens met je huisarts, dan kunt je altijd een second opinion aanvragen bij een andere (huis)arts.

@ Beste Tar, hulde voor Uw antwoord, die gast zwemt in z `n eigen waanideën. stel criminelen zijn het, tuig, oplichters, je mag in Nederland maar alles, behalve een homo een flikker noemen want dan begint het gelazer . maar dit ter nuance.. ga eens met een gereformeerde in discussie, wat een zieke geesten, maar goed ik dwaal af excuses.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Kassa, :-( oops sorry kruist elkaar, had U dan niet kunnen ingrijpen toen "zwemmer" begon met z `n waanideën ??? hadden we dit ook niet gehad, en hadden we gezellig verder gekeuveld over x-pootjes en o-beentjes wat normale groeiverschijnselen zijn. maar dit terzijde, sorry dat mijn mail later binnenkwam als de Uwe. hopende dat u de excuses aanvaardt, mvg
P.s kunt u zwemmer niet even verwijderen, kunnen we normaal antwoorden op Ts

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op maandag 13 jan 2014, 15:17: O benen.
X benen.
Ik heb i benen.

moet je die van m `n buuf zien, pftt zijn mooie benen :-)

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi roefroef,

Er wordt wel eens gezegd : "er bestaan geen domme vragen"
Daarom zal ik mijn best doen uw vraag serieus te beantwoorden.

Zoals reeds aangegeven zult u met uw dochtertje naar uw huisarts moeten gaan en het probleem aan hem uitleggen. Hij/zij zal u ongetwijfeld doorsturen naar een orhtopedisch chirurg.
Niet dat er altijd een operatie nodig is, maar het is zijn vakgebied.
Het blijk wel uit het feit dat orthopaedie (oude spelling) is afgeleid van de woorden: orthos en paedos.
Vertaald naar onze moedertaal betekent dat: Recht Kind.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betekent OT?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

josnoordanus schreef op maandag 13 jan 2014, 19:14: Wat betekent OT?

Off topic en dat is in principe niet toegestaan.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

zou deze vraag niet kunnen voortkomen uit angst het eigen risico aan te spreken, nu de wtcg is afgeschoten door die kotsers van de VVD rechts ingehaald door de PVDA ? misschien kunnen we meer van dergelijke vragen verwachten, als er geen idioot als "zwemmer" doorheen komt godsdiensten. kunnen we proberen een zo goed mogelijk antwoord te geven of advies .en maar niet direct veroordelen, dan heb ik het nog niet over de gefrustreerde pvda mankepoot die de wajong jongeren aan het treiteren is uit frustratie dat ze zelf niet ken lopen maar wel een riant salaris heeft. dit laatste is geen veronderstelling maar gezien haar wetjes een duidelijk gegeven.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

josnoordanus schreef op maandag 13 jan 2014, 19:14: Wat betekent OT?

eeeh "de broer van Sien"naar ik dacht ?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@eclipse

Een beetje minder mag wel.

Kinderen betalen geen premie en hebben geen eigen risico.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb van de 33 reacties welgeteld 2 serieuze antwoorden gekregen, waarvoor dank.
We zijn al een paar jaar geleden naar een specialist geweest hiermee,1,5 uur in de wachtkamer gezeten , toen keek hij er een paar minuten naar en vond het niet ernstig genoeg.
Maargoed, het is nu nog steeds zo,het zijn ook niet echt x benen maar haar bovenbenen
lopen recht maar haar onderbenen staan als ze loopt naar buiten.

Liever geen flauwekul antwoorden van degenen die vaak reageren, hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

U vraagt dat op zaterdag en hebt op maandag een afspraak bij de specialist? Dan was dus uw hele vraag overbodig.

Is het volgende dan op u van toepassing?

hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Las het verkeerd, sorry. Dan gaat u toch terug? Een paar jaar is een lange tijd voor een kind.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 19:29: @eclipse

Een beetje minder mag wel.

Kinderen betalen geen premie en hebben geen eigen risico.

1-0 voor tijger1 !

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op maandag 13 jan 2014, 19:54:
tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 19:29: @eclipse

Een beetje minder mag wel.

Kinderen betalen geen premie en hebben geen eigen risico.

1-0 voor tijger1 !

Pietertje, denk jij nu écht dat er op deze site een wedstrijdje gespeeld wordt ?
Ik hoor de eindstand wel van je.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 19:43: U vraagt dat op zaterdag en hebt op maandag een afspraak bij de specialist? Dan was dus uw hele vraag overbodig.

Is het volgende dan op u van toepassing?

hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

lekker kort door de bocht, ben ik van jou niet gewend.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben in opleiding tot podotherapeut. Het is waar dat een kind gedurende het opgroeien o benen en x benen krijgt waarna het recht gaat groeien. Als de stand echter na het 6-8jaar niet recht wordt kan je verder kijken of dit problemen in de toekomst gaat opleveren. Vraag is in eerste instantie heeft ze nu last? Als ze rent struikelt ze dan regelmatig of komen haar knietjes pijnlijk tegen elkaar. Slijten haar schoenen erg schuin af? Kan ze goed meekomen met sport? Heeft ze moeite met rennen. Zie je ook iets aan de voeten? Je kan een bezoekje overwegen aan een podotherapeut. Niet te verwarren met een podoloog. Een podotherapeut kijkt van onderrug tot aan de voet of het allemaal goed functioneert en als er problemen zijn kan dat eventueel ondersteunt worden door steunzolen. Mijn buurmeisje van 8 heeft ook net iets te extreme x stand waarbij bij het lopen/rennen de knieen botsten. Nu heeft zij daar geen last meer van. Er is ook een boek geschreven over de kindervoeten. Het heet pluis of niet pluis. Heel eenvoudig geschreven door Prof. Dr. Visser. Misschien via de bibliotheek te lenen. Geeft op eenvoudige wijze weer wat er allemaal mis kan zijn bij kindervoeten/benen en de mogelijkheden. Leest ook lekker weg als u niet bekend bent met de medische wereld. En tenslotte misschien ten overvloede, u kunt ook u bezorgheid eens uitspreken bij de huisarts, want eerst was het niet ernstig genoeg las ik in uw post, maar nu het kind wat ouder is misschien wel. Oja, nog een vraag. Weet u nog hoe het met uw benen/voeten of dat van uw man was gesteld. Veel dingen zijn ook erfelijk bepaald zoals een schuine grote teen, of een lange tweede teen of platvoeten etc.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

eclipse schreef op maandag 13 jan 2014, 20:02:
tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 19:43: U vraagt dat op zaterdag en hebt op maandag een afspraak bij de specialist? Dan was dus uw hele vraag overbodig.

Is het volgende dan op u van toepassing?

hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

lekker kort door de bocht, ben ik van jou niet gewend.

Ik had de reactie van Ts niet zorgvuldig gelezen, daarom ook mijn sorry daarvoor.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 20:29:
eclipse schreef op maandag 13 jan 2014, 20:02:
tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 19:43: U vraagt dat op zaterdag en hebt op maandag een afspraak bij de specialist? Dan was dus uw hele vraag overbodig.

Is het volgende dan op u van toepassing?

hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

lekker kort door de bocht, ben ik van jou niet gewend.

Ik had de reactie van Ts niet zorgvuldig gelezen, daarom ook mijn sorry daarvoor.

was geen verwijt hoor maar viel me op, zo ben jij niet . altijd een prima en netjes reagerende kassa klant waar velen plezier van hebben . en nu ga ik het vinkje uitzetten, ik wordt knetter van al die X beentjes buitensporig wedstrijd commentaar gevende zwemmaloten. gr en tot wederhorens Han

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 20:29:
eclipse schreef op maandag 13 jan 2014, 20:02:
tijger1 schreef op maandag 13 jan 2014, 19:43: U vraagt dat op zaterdag en hebt op maandag een afspraak bij de specialist? Dan was dus uw hele vraag overbodig.

Is het volgende dan op u van toepassing?

hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

oops vergat vinkje :-)

lekker kort door de bocht, ben ik van jou niet gewend.

Ik had de reactie van Ts niet zorgvuldig gelezen, daarom ook mijn sorry daarvoor.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

kathy1978 schreef op maandag 13 jan 2014, 20:07: Ik ben in opleiding tot podotherapeut. Het is waar dat een kind gedurende het opgroeien o benen en x benen krijgt waarna het recht gaat groeien. Als de stand echter na het 6-8jaar niet recht wordt kan je verder kijken of dit problemen in de toekomst gaat opleveren. Vraag is in eerste instantie heeft ze nu last? Als ze rent struikelt ze dan regelmatig of komen haar knietjes pijnlijk tegen elkaar. Slijten haar schoenen erg schuin af? Kan ze goed meekomen met sport? Heeft ze moeite met rennen. Zie je ook iets aan de voeten? Je kan een bezoekje overwegen aan een podotherapeut. Niet te verwarren met een podoloog. Een podotherapeut kijkt van onderrug tot aan de voet of het allemaal goed functioneert en als er problemen zijn kan dat eventueel ondersteunt worden door steunzolen. Mijn buurmeisje van 8 heeft ook net iets te extreme x stand waarbij bij het lopen/rennen de knieen botsten. Nu heeft zij daar geen last meer van. Er is ook een boek geschreven over de kindervoeten. Het heet pluis of niet pluis. Heel eenvoudig geschreven door Prof. Dr. Visser. Misschien via de bibliotheek te lenen. Geeft op eenvoudige wijze weer wat er allemaal mis kan zijn bij kindervoeten/benen en de mogelijkheden. Leest ook lekker weg als u niet bekend bent met de medische wereld. En tenslotte misschien ten overvloede, u kunt ook u bezorgheid eens uitspreken bij de huisarts, want eerst was het niet ernstig genoeg las ik in uw post, maar nu het kind wat ouder is misschien wel. Oja, nog een vraag. Weet u nog hoe het met uw benen/voeten of dat van uw man was gesteld. Veel dingen zijn ook erfelijk bepaald zoals een schuine grote teen, of een lange tweede teen of platvoeten etc.

@ Cathy , het mooiste antwoord die ik heb zien langskomen, hulde, hoop dat de Ts het leest en je minstens een bedankje stuurt, sccs met de opleiding..

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

roefroef schreef op maandag 13 jan 2014, 19:38: ik heb van de 33 reacties welgeteld 2 serieuze antwoorden gekregen, waarvoor dank.
We zijn al een paar jaar geleden naar een specialist geweest hiermee,1,5 uur in de wachtkamer gezeten , toen keek hij er een paar minuten naar en vond het niet ernstig genoeg.
Maargoed, het is nu nog steeds zo,het zijn ook niet echt x benen maar haar bovenbenen
lopen recht maar haar onderbenen staan als ze loopt naar buiten.

Liever geen flauwekul antwoorden van degenen die vaak reageren, hebben jullie niet iets beter te doen, werk of zo?

Ik vermoed dat deze specialist u destijds iets heeft gezegd zoals: "laten we hier voorlopig maar niets aan doen" of "het zal vanzelf wel over gaan".
Dit soort uitspraken hoor(de) ik namelijk regelmatig van diverse specialisten.
Aangezien het lichaam van een kind tijdens de groei vaak zich zelf corrigeert is niet voor iedere afwijking een behandeling nodig. Als een afwijking zich zelf niet op tijd corrigeert dient er ingegrepen worden. Voor veel specialisten is dit zo vanzelfsprekend geworden dat zij nog wel eens vergeten dit te vermelden. En dan komt de huisarts en de orthopedisch chirurg weer in beeld.
Dat zij destijds niets voor uw kind niets konden betekenen betekent niet dat dat nu nog zo is.
Ga gerust een gesprek hierover aan met uw huisarts.
Dit valt buiten het eigen risico (al zal het daar niet om gaan).
Uw huisarts kan u naar de juiste specialist verwijzen.
Uw dochtertje verdient de beste zorg en die hebben we in Nederland!
Ik zal hier niet vermelden in welk ziekenhuis ik werk, want dat zou reclame zijn.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2014 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

josnoordanus schreef op maandag 13 jan 2014, 19:14: Wat betekent OT?

Dat is het vriendje van Sien ;-)
Geintje hoor, OT betekent off topic.
Maar dat antwoord was al gegeven.

@roefroef

Ik heb hetzelfde gehad met rennen rond die leeftijd.
Mijn tante, die verpleegster was, had mijn ouders al eens gezegd dat het haar was opgevallen dat ik een beetje vreemd rende.
Omdat er verder eigenlijk weinig aan de hand was, hebben ze daar verder geen aandacht aan geschonken.
Later op de middelbare school viel het mijn gymlerares ook op dat ik met rennen als het ware "de graskanten maaide" zoals zij dat uitdrukte.
Zij heeft bij mijn ouders er op aangedrongen om er een dokter naar te laten kijken.
Eerst naar de huisarts gegaan en die heeft me gelijk doorverwezen naar een neuroloog omdat hij een neuromusculaire aandoening vermoedde.
Helaas heb ik de diagnose Limb-Girdle musculaire dystrofie gekregen, een matig progressieve spierziekte.
Ik zou in elk geval heel dringend minstens naar de huisarts gaan!
Ik hoop van harte dat het in uw dochtertjes geval allemaal blijkt mee te vallen.
Als u de uitslag van het onderzoek heeft, zou ik het erg op prijs stellen als u dit nog wil melden, uiteraard vrijblijvend hoor.

Sterkte in elk geval!