zeilvrouw
door zeilvrouw Mar 6, 2010 om 18:29
Voeding & gezondheid

Hoge tandartskosten

Een vriendin van mij heeft onlangs een bovenprothese en een partiele onderprothese laten aanmeten bij een tandtechnicus. De rekening kwam via een tandarts waar ze zelf nooit geweest is, en bedroeg ruim 1200 euro, waarvan materiaalkosten ca. 670 euro. Zij vond dit nogal aan de hoge kant. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of een oordeel over?
Bij voorbaat dank!

1079 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergoedingen basispakket 2010

Volledige gebitsprothese: 75%; reparaties en rebasen volledige gebitsprothese: 100%; prothese op implantaat: 100% (minus eigen bijdrage van EUR 125,- p. boven en/of onderprothese)
bron: BRON

ve
door verwijderd - Mar 6, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zeilvrouw,

Een boven of onder prothese kost al bijna 800 € hoor....dus een partiele prothese kost nog eens veel geld i.v.m. de bevestigen hiervan!

Normaal gesproken heeft iedereen die zoiets doet een globale offerte van zijn eigen tandarts gehoord/gehad wat het moet kosten!
De tandtechnicus kan goed voor een tandarts praktijk zijn (samenwerking).
Met die prijzen zit uw vriendin relatief nog goedkoper uit!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 6, 2010 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

zeilvrouw

De prijs komt mij over als vrij redelijk tot zelfs goedkoop. Overigens kun je die kosten boven een bepaalde drempel nog steeds als zorgkosten bij de belastingen aftrekken. Dat scheelt je dan ook pakweg weer 200 euro.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2010 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die rekeningen komen van een bedrijf die hun administratie doet, dus dat
komt idd vreemd over. Het vervelende van deze bedrijven is, dat mocht de rekening niet kloppen, wat bij mij deze week gebeurde, je het geld contant moet ophalen bij je tandarts, omdat ze het niet kunnen terugboeken, als
je zorgverzekering het al van je bankrekening heeft afgehouden.

De prijs is normaal en de € 670,- ook.

Een prothese wordt voor 80% vergoed uit de basisverzekering.

Door een eventuele aanvullende verzekering wordt de rest vergoed.

Is het een prothese op implantaten, dan wordt er ook nog €125,-
per kaak bijgerekend.

Maar bel gerust je tandarts op, heb ik destijds ook gedaan en ze kunnen je exact vertellen waaruit de kosten bestaan.

Groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb al bijna een 1/5 jaar een partiele prothese,niets dan ellende, en natuurlijk hoge tandarts rekeningen, nu naar 1/5 jaar is hij er achter gekomen dat ik maar een nieuwe prothese moet, maar ik ben nu bang dat ik die ook weer voor mijn rekening komt, ben al bijna 1000 euro kwijt aan deze prothese,
Is er nog iemand die met dit probleem zit?

Groeten,
Bianca