Do
door Dora Anna Sep 27, 2017 om 22:02
Voeding & gezondheid

Hulp bij claim oogarts ziekenhuis

Tijdens de oogoperatie is er iets misgegaan, 2 ziekenhuizen verder is het duidelijk geworden dat het fout gegaan is  Na nog twee operaties hebben we een claim gelegd omdat het er nalatig is gehandeld. Nu wil het ziekenhuis zelf, dat wil zeggen de specialist die de verzekering adviseert, met mij een gesprek hebben om een persoonlijk oordeel te verkrijgen. 
De vraag is of dit versandidg is. Feit is wel dat als er een afwijzing komt en er is geen gesprek geweest, dat dat dan niet meer mogelijk is. 
Kunt u adviseren of dit en goede gang van zaken is en hoe te handelen bij zo een gesprek.
Kunt u mij helpen 
Bij voorbaagt dank, Dorien


 .

1453 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2017 om 22:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen
4

Schakel een specialist in. Voor een zaak als deze ga je toch niet af op wat advies wat je via internet verkrijgt?

aurora1
door aurora1 - Sep 27, 2017 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

En/of schakel uw rechtsbijstand in.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2017 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Schakel een letselschade advocaat in. Ga sowieso dat gesprek niet alleen aan.

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2017 om 23:11
16860 Antwoorden / 108 Vragen
0

Dit is een heel erg compacte zaak. Heb dit (helaas) zelf meegemaakt. Zeker niet om u te ontmoedigen, maar, ik dan, kwam nergens. Mijn rechtsbijstands verzekering heeft absoluut, zijn best gedaan. Maar het blijkt (cynisch bedoelt) een beetje moeilijk, een specialist aan te klagen. "Mijn" oogarts werkt in ziekenhuis en hij lijkt te zijn 'gedekt'. Heeft alleen een reprimande gekregen. Het 'gesprek' heb ook ik met de betreffende oogarts gehad, maar... U raadt het al: nee: u is gezegd, verteld, dat er risico's verbonden zijn aan....  Terwijl ikzelf de operaties aan beide ogen niet wilde. Dat was dus eigenlijk mijn grootste fout: iets laten doen terwijl ik zelf andere gedachten had.

Ge
door Genee Sep 27, 2017 om 23:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Risico is toch iets anders dan een medische fout lijkt me

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2017 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een compacte zaak?

Het gesprek van de Ts is niet met de behandelend specialist , maar met een specialist van de verzekering.

Face
door Face - Sep 27, 2017 om 23:31
10 Antwoorden / Vragen
0

Het is handig om schriftelijk bij te houden hoe de klachten zich ontwikkelen, de verzekering van de tegenpartij zal u proberen af te kopen met een simpele som (geldbedrag). Doe dit vooral niet. Leg dit voor bij een letselschadeadvocaat en ga direct schriftelijk een dossier opbouwen met data, foto's en al. Kosten als reiskosten, telefoonkosten kunt u ook allemaal declareren. Ga dit direct morgen aankaarten bij een advocaat zodat u niet zelf voor nog meer kosten garant moet staan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2017 om 08:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Maar is het probleem nu verholpen of heeft u blijvend letsel, dat maakt nogal een verschil?

panter22
door panter22 - Sep 28, 2017 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen
0

Een specialist van de verzekering zit er voor de verzekering en niet voor degene die klaagt.
Het lastige is dat je niet weet wat die specialst gaat vragen en waar je op moet letten als je een antwoord geeft. Je kunt op het verkeerde been worden gezet. Ga dan ook niet alleen naar het gesprek.
Mogelijk is het nu al noodzakelijk een letselschade advocaat in te schakelen.
Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je voor advies terecht bij het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/hoe-we-werken/advocaat-nodig

boppe1943
door boppe1943 - Sep 28, 2017 om 12:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen
0

Het zou het mooiste zijn als u een Rechtsbijstandsverzekering heeft aan wie u hulp kunt vragen. Zo niet, overleg dan met uw huisarts wat hij/zij u adviseert. Wil het 2e ziekenhuis wel zwart op wit verklaren wat er is mis gegaan? U zult bewijs nodig hebben. Maar het is begrijpelijk dat de specialist die advies moet uitbrengen aan de verzekeraar u wil spreken. Een advocaat in dergelijke zaken is eigenlijk onontbeerlijk, maar daar zit eeen flink kostenplaatje aan. En zou dat opwegen tegen een eventuele vergoeding? Dit zijn doorgaans zaken die een hoop tijd, verdriet en ergernis opleveren. Ik heb zoïets van nabij meegemaakt. En zonder gunstig resultaat. Hierbij nuttige info over letselschadeadvocaten: https://letsel.info/letselschade-advocaat/

jo
door jorisw - Sep 28, 2017 om 13:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Even terug naar het begin: wie heeft geconcludeerd dat er nalatig is gehandeld?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer