vu
door vuurtoren_1 Nov 7, 2004 om 14:32
Voeding & gezondheid

Kinderoppas

wat zijn de gangbare geldelijke beloningen voor een kinderoppas?

ik bedoel een oppas voor een avond wanneer een baby zelf al slaapt

wat zijn de beloningen voor oppas overdag (baby wakker)

26257 10 Rapporteer

mieke44_1
door mieke44_1 - Nov 7, 2004 om 20:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Vuurtoen

Het ligt een beetje aan de leeftijd van het kind die komt oppassen, hoeveel je die dan geeft. Mijn dochter is 13 jaar en past bij verschillende adressen op. Bij de één krijgt ze 2.50 euro en bij de ander 3.00 euro. Soms geven ze precies gepast en soms ronden ze het naar boven af. Maar wij hebben op de site gekeken van NIBUD: WWW.jeugd-en-geld.nl daar kun je de richtlijnen vinden van dit soort bijbaantjes. Ik hoop dat je hier wat aan hebt?!? Gr Mieke44

ba
door baberuth - Nov 7, 2004 om 20:45
3 Antwoorden / 6 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
hallo,

Ik heb vroeger ook vaak opgepast. In die tijd kreeg ik fl 5,- per uur als de kinderen naar bed waren en fl 7,50 als ze nog opwaren en ik ze naar bed moest berengen. Als het oppassen overdag is zou ik gewoon een prijs per dag afspreken.

Dus E 3,- 's avonds en E 4,- overdag zou heel aardig zijn. Is de oppas erg jong ( 13-15 jaar) dan zou het ook wat minder kunnen. Het gaat er toch voor al om dat de kinderen goed worden op gevangen.

Groetjes Ruth

ir
door irishdance - Dec 29, 2004 om 15:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vuurtoren, ik ben zelf heel lang oppasmoeder geweest via een gastouderbureau. De baby werd bij mij thuis gebracht en gehaald. De vergoeding die ik kreeg was rond de € 3,- per uur. MIjn dochter past op 3 kinderen waarvan de jongste 4 is en de oudste 11. Zij ontvangt van 19.30 tot 23.00 uur een bedrag van €12,-. Van anderen heb ik weer gehoord dat het bedrag zo rond de € 3,- is per uur voor een tiener die in de avond oppast. Of de baby nu slaapt of niet dat kan je toch niet vooruit zien, je zal maar een baby hebben die de hele avond ligt te huilen, de vergoeding is gewoon hetzelfde die afgesproken is. Groetjes.

sy
door sylfor - Jan 18, 2005 om 12:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als de baby slaapt geef ik altijd 2 euro 50 en als de baby wakker is 5 euro per uur

me
door meesje_1 - Jan 18, 2005 om 13:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje raar is dat wel. Als je weggaat slaapt de baby en na een kwartier is het klaarwakker. Wat dan ? 50/50 of zoiets ?

medewerker
door medewerker - Feb 17, 2005 om 15:40
120 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb vroeger heel veel geluk gehad met mijn oppas adres.

's avonds was het over het algemeen ƒ 5,00 voor drie kids (10 jaar terug). Dus reken nu op zo'n € 3,00 voor en ongeveer 0,50 per per kind extra (je weet nooit of ze wakker zijn en zo ja hoeveel er wakker zijn) Voor 's avonds.

Overdag had ik geluk,  het gezin waar ik oppaste zei hierover het volgende: Je had vandaag ook kunnen werken en ik denk dat je ongeveer ƒ 10,00 per uur verdient en dat krijg je hier ook. (inderdaad nam ik vrij van mijn normale zaterdagbaantje en verdiende ik bijna ƒ 10,00) Hielp niet om te zeggen dat ik het teveel vond.

Hou er inderdaad rekening mee dat ze overdag ook een gewoon baantje kunnen krijgen en oppassen over het algemeen minder verdient. Een ervaren oppas zal gaan kiezen voor het baantje ipv het oppassen. Zoek voor een ervaren oppas uit wat er in de buurt bij gewone baantjes gemiddeld wordt verdient en geef dat... Tenzij je een 13-15 jarige overdag de verantwoordelijkheid wilt geven. Hetgeen best veel gevraagd is...

ma
door madoef - Nov 10, 2005 om 15:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik pas ook erg veel op, maar ben wel een leidster op een kinderdagverblijf.

ik vraag 4 euro per uur en 2 euro reiskosten [20km]

op nibud.nl kun je ook prijzen vinden voor een oppas

ro
door ronny530 - Nov 10, 2005 om 16:01
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Ik denk dat vuurtoren allang weet wat de beloning is gezien de plaatsingsdatum. Oud draadje dus

kv
door kvdgrift - Jul 2, 2009 om 14:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

je kunt natuurlijk ook overleggen met de oppas zelf , wat wij ook hebben gedaan. het ligt er ook aan hoeveel ervaring enzo.

lo
door loesje48 - Jul 2, 2009 om 15:06
116 Antwoorden / 17 Vragen

ik denk dat ze na vijf jaar wel weten wat ze moeten vragen voor de oppas!! Probeer bij het beantwooren van vragen aub de datum (rechtsboven het bericht) in de gaten te houden, en zo de relevantie van het te geven antwoord.