Klachtenafhandeling aanbieding
Hallo allemaal,
Ik plaats mijn verhaal hier omdat ik wil weten wat ik er nog verder mee kan of niet. Ik voel me zeer beledigd tijdens een klachtenafhandeling van een aanbieding die op de FB-pagina stond bij mijn kapper. Ik zou onderstaande conversatie graag openbaar op FB willen plaatsen, of mensen dit nog normaal vinden? Een klant heeft dat eerder gedaan en daar hebben ze aangifte wegens laster tegen gedaan. De klant heeft openbaar haar excuses moeten aanbieden en dat de reacties die volgde uit haar reactie uit de hand zijn gelopen. En dat dit niet haar bedoeling was. Vandaar dat ik huiverig ben! Advies is welkom!
Het verhaal: Er stond een aanbieding voor vaste klanten op FB. Deze heb ik 'geclaimd'. de aanbieding staat dan in je FB account en ontvang je per mail. Ik wou graag een grijze balayage. Dit is een bepaalde verf techniek. Ik heb een afspraak per mail gemaakt. Verder werden er geen vragen gesteld. Een paar dagen later komt er weer de gesponserde aanbieding voorbij. Nu staat erbij: NIET voor grijs en ijs tinten! Ik heb gereageerd op de aanbieding: Wat jammer, toen ik claimde en een afspraak hebt gemaakt stond dit er niet bij.
De reactie:
Kapsalon:
Jazeker! In de deal die je moest claimen stond/staat het nog altijd. In de voorwaarden. Die maken we 1x en kunnen we later niet veranderen. Dus lees maar goed! Hierbij de LINK.
Inderdaad het stond er nu bij. Echter bij mij op FB en in de mail niet. Ik ben een privebericht begonnen en het de 2 screenshots gestuurd als bewijs.
De conversatie die volgt:
Ik:
Kapsalon:
Ik:
Ik:
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt! Wat kan/mag ik hier nog verder mee?
Het staat nu niet openbaar op FB maar op het internet. Voor iedereen dus.
Zonder naam van kapsalon
Sorry Shirley, je hebt gelijk. Ik heb je bericht niet goed gelezen. Excuus.
U zou een roman moeten schrijven. En dat alles over een verfbeurt. Wat een gedoe.
Deze verfbeurt kost anders wel 230 euro
Die hebt u nu dus bespaard. Mooi toch?
Ik kan ook goed schilderen en verven hoor
Ik schilder uw haar iedere kleur, gratis. Lijkt me leuk om eens te doen. Scheelt toch 230 euro.
Is de 230 euro inclusief lunch, gebruik van zwembad, sauna en massage? Oh ik vergeet de overnachting.
Er wordt dus iets aanbgeboden waarvan later blijkt dat het niet het grijstinten werkt. Geweldig dat de kapsalon dat aangeeft, anders hadden ze uw haar kunnen verpesten.
Maar ja, u claimd en eist. Wat heb ik geen idee van, ik lees geen romans. Maar feit blijft dat als iets niet kan, het ook echt niet kan. En als u dit graag op facebook wilt zetten, wat doet u dan bij Kassa?
Wat u nu nog kunt doen? Een andere kapper zoeken.
Wat u kunt is een lesje in respect en fatsoen leren van dat laatste antwoord, gegeven door de kapsalon. Zo ga je dus niet met hardwerkende mensen om. Het is u puur te doen om een tegemoetkoming en dat claimgedrag is buitengewoon irritant. Er was een aanbieding, u heeft niets betaald. Aanbieding bleek later niet op u van toepassing en afspraak is gecanceled onder dat iemand daar schade aan geleden heeft. Einder verhaal en dat hele lange epistel is nergens voor nodig. U moet eens leren het woordje "nee" te accepteren en niet als een klein kind te blijven doordrammen.
Er is een misverstand. Je schrijft zelf aan de kapsalon "Kunnen jullie dit niet aanbieden dan ik graag annuleren."
De kapsalon annuleert. Dan is de zaak afgerond.
Dan kun je daarna nog wel sputteren dat de kapsalon je niet een ander voordeeltje geeft, maar je hebt gekregen wat je wilde.
Een annulering.
Daar kun je verder niets meer mee. Je moet nu een andere kapper vinden,
Als ik die kapper was geweest had ik je laten komen en je haar volledig grijs geschilderd maar wel met een lakverf. Kun je jaren mee vooruit.
Ik voel me zeer beledigd tijdens een klachtenafhandeling van een aanbieding die op de FB-pagina stond bij mijn kapper.
Als al iemand zich beledigd moet voelen is het de kapper wel.
De wijze waarop u met hen correspondeert getuigd niet van respect richting hun.
Felicitaties voor deze correcte kapsalon en dat ze gelukkig u als drammerige klant kwijt zijn. Ik gun geen enkele kapper uw klandizie.
Nee, is nee en doordrammen verandert dat niet.
U kunt beter een boek of boeken gaan schrijven dan zo'n kletsverhaal op forums te plempen, dan bent u mogelijk van de drang af om overal (ten onrechte) te klagen.
Beledigd voelen is totaal iets anders dan beledigd worden. Bovendien zie ik geen belediging in dat u voorwaarden moet lezen.
Topantwoord
Nog even en er komen, als ik de bovenstaande antwoorden bekijk, straks geen vragen meer op dit forum.
TS is een vaste klant, als de aanbieding niet voor grijs was had de kapsalon toch wel wat vriendelijker kunnen reageren.
Nu wordt er helemaal geen oplossing geboden, niet over eventueel bijbetalen of dat ze die grijs-behandeling niet kunnen doen in hun kapsalon.
Ze geven toe dat het er eerst niet bijstond en dat ze het aanpassen zegt toch genoeg, er bestond kennelijk dan toch misverstand over de aanbieding.
Ik kan me voorstellen dat u daar geen klant meer wilt zijn.
De eigenaresse weet dat u gaat bellen zegt de kapsalon maar de eigenaresse neemt niet de moeite om u als klant te bellen, dat zegt toch al genoeg.
Laat het voor wat het is zou ik zeggen.
Het is sowieso niet netjes om privé-berichten openbaar te gaan plaatsen. Als u bovenstaande gaat plaatsen, neemt u een risico. U schrijft zelf al dat ze een dergelijke streek van een andere klant ook hard hebben aangepakt. Uiteindelijk zal de conclusie zijn dat de kapper heeft gedaan wat u vroeg, namelijk de afspraak annuleren.
Topantwoord
Het is heel raar dat zij eerst iets aanbieden en vervolgens uitzonderingen gaan maken. Moet niet kunnen. En ja ze kunnen advertenties op Facebook wel aanpassen wanneer ze maar willen, dus dat wat ze zeggen is ook onzin. Ze kunnen de voorwaarden dan wel aanpassen wanneer ze willen, maar voor jou gelden de voorwaarden die toen van toepassing waren. Mensen kunnen dan wel reageren dat je niet vriendelijk was, maar dat waren zij zeker niet. Een balayage is nogal duur over het algemeen, dus ik heb het vermoeden dat ze toen pas nadachten over het feit dat ze die niet mee laten tellen.
maar voor jou gelden de voorwaarden die toen van toepassing waren
Dat is niet waar. Dat geldt alleen wanneer de kapper na de behandeling pas had gezegd dat het toch geen aanbieding is. Er is weliswaar een afspraak gemaakt, maar de behandeling moet nog plaatsvinden. Kapper geeft tijdig aan dat de behandeling toch niet onder de aanbieding valt. Dan heeft TS twee opties: meer betalen of afspraak annuleren. TS koos (terecht denk ik) voor de tweede optie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer