Sh
door ShirleyGotschalk Mar 8, 2017 om 15:09
Voeding & gezondheid

Klachtenafhandeling aanbieding

Hallo allemaal,

Ik plaats mijn verhaal hier omdat ik wil weten wat ik er nog verder mee kan of niet. Ik voel me zeer beledigd tijdens een klachtenafhandeling van een aanbieding die op de FB-pagina stond bij mijn kapper. Ik zou onderstaande conversatie graag openbaar op FB willen plaatsen, of mensen dit nog normaal vinden? Een klant heeft dat eerder gedaan en daar hebben ze aangifte wegens laster tegen gedaan. De klant heeft openbaar haar excuses moeten aanbieden en dat de reacties die volgde uit haar reactie uit de hand zijn gelopen. En dat dit niet haar bedoeling was. Vandaar dat ik huiverig ben! Advies is welkom!

Het verhaal: Er stond een aanbieding voor vaste klanten op FB. Deze heb ik 'geclaimd'. de aanbieding staat dan in je FB account en ontvang je per mail. Ik wou graag een grijze balayage. Dit is een bepaalde verf techniek. Ik heb een afspraak per mail gemaakt. Verder werden er geen vragen gesteld. Een paar dagen later komt er weer de gesponserde aanbieding voorbij. Nu staat erbij: NIET voor grijs en ijs tinten! Ik heb gereageerd op de aanbieding: Wat jammer, toen ik claimde en een afspraak hebt gemaakt stond dit er niet bij.

De reactie:

Kapsalon:
Jazeker! In de deal die je moest claimen stond/staat het nog altijd. In de voorwaarden. Die maken we 1x en kunnen we later niet veranderen. Dus lees maar goed! Hierbij de LINK.

Inderdaad het stond er nu bij. Echter bij mij op FB en in de mail niet. Ik ben een privebericht begonnen en het de 2 screenshots gestuurd als bewijs.
De conversatie die volgt:

Kapsalon:

Er staat dat het gaat om een balayage techniek. Niet om een (gr)ijtint techniek. Dat is echt heel wat anders. *eigenaresse* heeft het gevlogd en komt nog online. Daarom staat het ook overal bij vermeld. Maar je hebt gelijk, het staat op 27-2 er nog niet bij. We hebben dat gecorrigeerd. (Gr)ijs is echt heel andere koek!

Ik:

Ik heb al altijd grijs blond. Kun je ook in jullie systeem terugvinden. En er bestaan toch ook een balayage met grijs gekleurd haar? Daar heb ik de afspraak voor gemaakt.
Je geeft zelf toe dat het er toen niet in stond. Nou, op basis van dat heb ik de afspraak gemaakt. Kunnen jullie dit niet aanbieden wil ik graag annuleren.

Kapsalon:

Dan zal ik de afspraak annuleren. Grijs maken we wel als het al heel licht is van zichzelf en we dat met de balayage techniek kunnen behalen.
Als dat niet is, valt dat er niet onder.
Ik heb de afspraak verwijderd. Fijne avond!

Ik:

Fijn dat de afspraak geannuleerd wordt, ik vind het echter evengoed jammer dat er op een dergelijke manier mee wordt omgegaan. Deze gang van zaken is naar mijn mening niet bepaald netjes. Ik ben een vaste klant van jullie, maar ik ben er niet van gediend dat er op een dergelijke manier wordt gecommuniceerd. Vooral de woorden "dus lees maar goed" stoten mij tegen de borst. Later blijkt inderdaad dat dit onterecht is vanuit jullie. Maar ik betreur het dat jullie deze miscommunicatie (die naar mijn mening niet aan mij ligt) hier bij laten, i.p.v. dat jullie mij op een bepaalde manier tegemoet komen.

Kapsalon:

Hoi Shirley. Ik zou dan even contact opnemen met *eigenaresse*. Ze is er morgenmiddag laat, en donderdag vrijdag en zaterdag. In de ochtend is het altijd erg druk dus bel haar even als ze tijd heeft dan kan je even met haar overleggen. Wij hebben jouw afspraak geboekt via de e-mail in  *plaats* en dat is toch anders als via FB hier. Anders hadden we de standaard procedure opgestart en gevraagd wat jouw haarkleur nu is en de wenskleur. Dit is nu via verschillende kanalen gegaan. Daarbij komt dat kantoor niet in de salon is maar 15 km verderop. Zijn toch allemaal dingetjes. Dus bel *eigenaresse* even en ze kan jou perfect te woord staan!

Ik:

Ik ga ervanuit dat de laatste persoon die heeft gereageerd een andere persoon is? Want nu kan er wel op een 'nette' manier gecommuniceerd worden. Wel nadat ik uit mezelf nog eens een pleidooi heb gehouden dat ik dit geen manier van communiceren vind. Wat kan ik er aan doen dat jullie afspraken per mail blijkbaar anders afhandelen dan via de FB chat? Deze zouden jullie op dezelfde manier moeten afhandelen of mij moeten doorsturen naar de FB chat. Ik wordt openbaar op FB beledigd dat ik maar beter moet lezen, terwijl ik achteraf wel gelijk had en in mijn geclaimde aanbieding dit niet in stond! Er is niet doorgevraagd over mijn huidige haarkleur en de haarkleur die ik graag zou willen. Meerdere zaken waar ik niks aan kan doen. Maar wordt wel afgesnauwd... De afspraak wordt zonder pardon geannuleerd zonder ook maar enige moeite te doen deze afspraak toch te houden. Ik heb mijn ongenoegen duidelijk laten merken. Nu moet ik zelf bellen want *eigenaresse* kan mij wel perfect te woord staan? Als dit op een nette manier was afgehandeld had ik nergens problemen mee gehad en had *eigenaresse* hier niet in betrokken hoeven worden. Als jullie met een passend oplossing kunnen komen mogen jullie altijd contact met MIJ opnemen, niet andersom. Anders houd het helaas bij deze op en ga ik opzoek naar een ander kapsalon.

Kapsalon:

Het was dezelfde persoon Shirley. Maar wel een hele vermoeide. Van 6:30u tot 22:30u op de chat is lang. En die persoon is er nu OOK weer! *Eigenaresse* heeft het perfect uitgelegd op de vlog vanmorgen. En daarin staat hetzelfde. Heb vanmorgen al met *eigenaresse* gesproken dus ze weet dat je eventueel gaat bellen. Maar als jij eist dat ze jou moet bellen zal ik haar dit appen en als ze tijd heeft zal ze je proberen te bellen. Ik weet wel dat jij nooit een balayage hebt gehad maar folies heel hoofd. En de actie is toch ECHT een balayage techniek. Tenzij jij natuurlijk wel een balayage wil nu, dan zal *eigenaresse* dit met je bespreken. Fijne dag! Ik geef het door.

Ik:

Het spijt mij zeer, maar ik heb er geen enkele boodschap aan of dat een persoon "heel vermoeid" is. Sorry, maar ik vind het echt onprofessioneel hoe jullie hier nu mee omgaan. Ik ben de klant, dat lijken jullie te vergeten. Ik als klant heb er geen boodschap aan dat een medewerker van 6.30 uur tot 22.30 uur actief moet zijn op een chat. Ik als klant ga er vanuit dat ik er op fatsoenlijke manier met mij wordt omgegaan en gecomunniceerd. En nu "eis" ik dat *eigenaresse* mij moet bellen? Ik zei alleen dat als jullie met een passende oplossing kunnen komen, jullie contact met mij kunnen opnemen. Maar jullie draaien de rollen om.

Bij deze hoeven jullie mij ook niet meer te bellen. Helaas zijn jullie bij deze een vaste klant verloren, door het te kort schieten van een goede en nette communicatie.

Kapsalon:
Weet je, Shirley, klanten zijn koninginnen maar geen tirannen. We gaan met RESPECT met elkaar om in deze zaak. Als je GEEN begrip hebt voor wat dan ook, dan is het beter idd dat de wegen ons scheiden. Een toontje lager zou je passen. Kom je verder mee, en gelukkiger! Het gaat je goed!

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt! Wat kan/mag ik hier nog verder mee?

1751 13 Rapporteer

ma
door maarten heest - Mar 8, 2017 om 15:20
463 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat nu niet openbaar op FB maar op het internet. Voor iedereen dus.

Sh
door ShirleyGotschalk Mar 8, 2017 om 15:27
Antwoorden / 1 Vragen

Zonder naam van kapsalon

ma
door maarten heest Mar 9, 2017 om 10:55
463 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Shirley, je hebt gelijk. Ik heb je bericht niet goed gelezen. Excuus.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2017 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou een roman moeten schrijven. En dat alles over een verfbeurt. Wat een gedoe.

Sh
door ShirleyGotschalk Mar 8, 2017 om 15:26
Antwoorden / 1 Vragen

Deze verfbeurt kost anders wel 230 euro

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2017 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die hebt u nu dus bespaard. Mooi toch?

simon55
door simon55 Mar 8, 2017 om 15:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan ook goed schilderen en verven hoor

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 9, 2017 om 00:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik schilder uw haar iedere kleur, gratis. Lijkt me leuk om eens te doen. Scheelt toch 230 euro.
Is de 230 euro inclusief lunch, gebruik van zwembad, sauna en massage? Oh ik vergeet de overnachting.

ne
door neodutchio - Mar 8, 2017 om 15:39
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt dus iets aanbgeboden waarvan later blijkt dat het niet het grijstinten werkt.  Geweldig dat de kapsalon dat aangeeft, anders hadden ze uw haar kunnen verpesten.

Maar ja, u claimd en eist. Wat heb ik geen idee van, ik lees geen romans. Maar feit blijft dat als iets niet kan, het ook echt niet kan. En als u dit graag op facebook wilt zetten, wat doet u dan bij Kassa?

Wat u nu nog kunt doen? Een andere kapper zoeken.

newmikey
door newmikey - Mar 8, 2017 om 15:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u kunt is een lesje in respect en fatsoen leren van dat laatste antwoord, gegeven door de kapsalon. Zo ga je dus niet met hardwerkende mensen om. Het is u puur te doen om een tegemoetkoming en dat claimgedrag is buitengewoon irritant. Er was een aanbieding, u heeft niets betaald. Aanbieding bleek later niet op u van toepassing en afspraak is gecanceled onder dat iemand daar schade aan geleden heeft. Einder verhaal en dat hele lange epistel is nergens voor nodig. U moet eens leren het woordje "nee" te accepteren en niet als een klein kind te blijven doordrammen.

panter22
door panter22 - Mar 8, 2017 om 16:21
6599 Antwoorden / Vragen

Er is een misverstand. Je schrijft zelf aan de kapsalon  "Kunnen jullie dit niet aanbieden dan ik graag annuleren."
De kapsalon annuleert. Dan is de zaak afgerond.
Dan kun je daarna nog wel sputteren dat de kapsalon je niet een ander voordeeltje geeft, maar je hebt gekregen wat je wilde.
Een annulering.
Daar kun je verder niets meer mee. Je moet nu een andere kapper vinden,

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2017 om 16:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik die kapper was geweest had ik je laten komen en je haar volledig grijs geschilderd maar wel met een lakverf. Kun je jaren mee vooruit.

Ik voel me zeer beledigd tijdens een klachtenafhandeling van een aanbieding die op de FB-pagina stond bij mijn kapper.
Als al iemand zich beledigd moet voelen is het de kapper wel.
De wijze waarop u met hen correspondeert getuigd niet van respect richting hun.

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2017 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Felicitaties voor deze correcte kapsalon en dat ze gelukkig u als drammerige klant kwijt zijn. Ik gun geen enkele kapper uw klandizie.
Nee, is nee en doordrammen verandert dat niet.
U kunt beter een boek of boeken gaan schrijven dan zo'n kletsverhaal op forums te plempen, dan bent u mogelijk van de drang af om overal (ten onrechte) te klagen.
Beledigd voelen is totaal iets anders dan beledigd worden. Bovendien zie ik geen belediging in dat u voorwaarden moet lezen.

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 8, 2017 om 17:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even en er komen, als ik de bovenstaande antwoorden bekijk, straks geen vragen meer op dit forum.

TS is een vaste klant, als de aanbieding niet voor grijs was had de kapsalon toch wel wat vriendelijker kunnen reageren.
Nu wordt er helemaal geen oplossing geboden, niet over eventueel bijbetalen of dat ze die grijs-behandeling niet kunnen doen in hun kapsalon.
Ze geven toe dat het er eerst niet bijstond en dat ze het aanpassen zegt toch genoeg, er bestond kennelijk dan toch misverstand over de aanbieding.

Ik kan me voorstellen dat u daar geen klant meer wilt zijn.
De eigenaresse weet dat u gaat bellen zegt de kapsalon maar de eigenaresse neemt niet de moeite om u als klant te bellen, dat zegt toch al genoeg.

Laat het voor wat het is zou ik zeggen.

ha
door halex - Mar 8, 2017 om 18:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is sowieso niet netjes om privé-berichten openbaar te gaan plaatsen. Als u bovenstaande gaat plaatsen, neemt u een risico. U schrijft zelf al dat ze een dergelijke streek van een andere klant ook hard hebben aangepakt. Uiteindelijk zal de conclusie zijn dat de kapper heeft gedaan wat u vroeg, namelijk de afspraak annuleren.

Topantwoord

NA
door NAM - Mar 9, 2017 om 01:15
1 Antwoorden / Vragen

Het is heel raar dat zij eerst iets aanbieden en vervolgens uitzonderingen gaan maken. Moet niet kunnen. En ja ze kunnen advertenties op Facebook wel aanpassen wanneer ze maar willen, dus dat wat ze zeggen is ook onzin. Ze kunnen de voorwaarden dan wel aanpassen wanneer ze willen, maar voor jou gelden de voorwaarden die toen van toepassing waren. Mensen kunnen dan wel reageren dat je niet vriendelijk was, maar dat waren zij zeker niet. Een balayage is nogal duur over het algemeen, dus ik heb het vermoeden dat ze toen pas nadachten over het feit dat ze die niet mee laten tellen.

ha
door halex Mar 9, 2017 om 10:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

maar voor jou gelden de voorwaarden die toen van toepassing waren

Dat is niet waar. Dat geldt alleen wanneer de kapper na de behandeling pas had gezegd dat het toch geen aanbieding is. Er is weliswaar een afspraak gemaakt, maar de behandeling moet nog plaatsvinden. Kapper geeft tijdig aan dat de behandeling toch niet onder de aanbieding valt. Dan heeft TS twee opties: meer betalen of afspraak annuleren. TS koos (terecht denk ik) voor de tweede optie.

costnix
door costnix - Mar 9, 2017 om 07:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tl, dr (= tl, ng)
Mag ik een uittreksel van dit verhaal?

tijger1
door tijger1 Mar 9, 2017 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet de moeite waard, flauwekul verhaal.

ha
door halex Mar 9, 2017 om 10:28
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kapper vergeet uitzondering op aanbieding waar TS op heeft gereageerd, kapper meldt dit ruim voordat TS de geplande behandeling zou hebben. TS is boos dat haar behandeling toch niet aanbieding is en eist annuleren van de afspraak. Kapper doet dat. Vervolgens is TS weer boos, omdat afspraak niet doorgaat. TS wil de dure behandeling voor de prijs van de aanbieding. Kapper wil dat niet. Wat heen en weer gemail, toon van beiden wordt wat bitser. TS wil kapper aan schandpaal nagelen door privé-chat openbaar op faceboek te zetten.

costnix
door costnix Mar 9, 2017 om 10:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Halex: Bedankt voor de samenvatting.
De kapper heeft groot gelijk!
@tijger1:
Een klassiek geval van de mug en de blauwe vinvis (de olifant is in dit geval veel te klein)

ha
door halex Mar 9, 2017 om 14:13
1374 Antwoorden / 4 Vragen

YW! (you're welcome)

Po
door Pontiac - Mar 9, 2017 om 11:52
131 Antwoorden / 5 Vragen

Niets !

Wi
door Wil_H - Mar 9, 2017 om 15:38
270 Antwoorden / Vragen

Nou, zij willen jou niet meer als klant en jij wil hun niet meer als kapper.
Iedereen tevreden, dus doorgaan met je leven.