st
door strandjutter Aug 8, 2014 om 10:56
Voeding & gezondheid

Koffiebonen lidl met stukje hout

Na altijd koffiebonen van Douwe Egberts te gebruiken dacht ik laat ik eens die van Lidl halen. Merk Bellarom crema in de reclame en schijnbaar als beste getest. En oké de smaak was goed. Alleen na enkele dagen gaf ons inbouw koffie zet apparaat wel een heel akelig geluid tijdens het malen en hield er mee op. Zaten geen bonen in gaf hij aan terwijl het reservoir vol zat. Een monteur gebeld en deze schroefde het bonen reservoir los en de malen. Hierin bleek een stukje hardhout de boosdoener en zat klem in de maler. Deze bleek tussen de bonen te hebben gezeten van de Lidl. Mijn vraag is nu zou dit vaker voorkomen bij de bonen van de Lidl. Deze worden goedkoop en in de reclame aangeboden.

5001 3 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2014 om 12:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik die bonen ook en ben nog geen hout tegengekomen. Al bij de LIDL zelf geïnformeerd hiernaar?

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 8, 2014 om 14:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij losse bonen kan dit altijd gebeuren dus niet zomaar strooien.

De reeds gemalen koffie zul je een hout smaak krijgen maar geen problemen...
Dus voor het gebruik controleren.

Kijk eens naar Rozijnen en Krenten, hoewel ze gewassen zijn zit er ook wel eens een takje tussen....

Steentjes en takjes zijn dus normaal helaas.
Ooit als inpakker gewerkt en daar kwam je zelfs vreemd geld tegen,
zoveel rotzooi als er tussen de bonen zat.

pi
door pieterwolters - Aug 8, 2014 om 14:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Opvullen met hardhout om de kosten laag te houden kan zelfs Lidl maar 1 keer proberen. Het lijkt me dus een gevalletje "pech".