de
door debbydk Apr 7, 2010 om 10:45
Voeding & gezondheid

Laarzen binnen de garantie stuk-> repareren verplicht?

Ik heb pas geleden bij Duo-boots een paar laarzen gekocht. Binnen een paar weken was de rits stuk en had de hak volledig losgelaten.

Ik heb de laarzen teruggestuurd en gevraagd om een paar nieuwe. Het bedrijf weigert echter nieuwe laarzen op te sturen of om mijn geld terug te storten. Zij willen de laarzen laten repareren. Moet ik hier mee akkoord gaan?

538 3 Rapporteer

mastag
door mastag - Apr 7, 2010 om 10:59
955 Antwoorden / 19 Vragen

Om kort te gaan JA.U dient akkoord te gaan met reparatie.
U dient de verkoper namelijk in de gelegenheid te stellen om uw laarzen te repareren. Als dit na een paar keer nog niet afdoende is gelukt, dan kunt u de koop ontbinden of nieuwe eisen. Vooralsnog dus gewoon ter reparatie aanbieden.

Mastag

we
door wendelien - May 15, 2010 om 11:56
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hier ben ik het mee eens. Geef ze de kans de laarzen (die bij Duo Bootz heeeel erg duur zijn) te repareren.

tvdeem
door tvdeem - May 15, 2010 om 12:57
57 Antwoorden / 3 Vragen

Consuwijzer:
Deugt het product niet? Dan is het ondeugdelijk. U heeft dan recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. De verkoper kan uw keus voor vervanging afwijzen als herstel veel goedkoper voor hem is. U kunt niet verplicht worden tot bijbetaling bij herstel of vervanging. Is een kosteloze oplossing niet mogelijk? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U heeft dan recht op volledige terugbetaling van de aankoopsom.