Yv
door Yvonne1947 Mar 8, 2017 om 17:39
Voeding & gezondheid

M ag een mondhygieste geld vragen alleen voor een gesprek

Ik was bij de mondhygieste voor een behandeling. Toen vertelde ze mij, dat ik een onderzoek moest laten doen van het tandvlees met paradontiumstatus. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik de volgende rekening:

Preventieve voorlichting en/of instructie, per 5 min.    €  24,12
Gebitsreiniging per 5 min.                                               €  48,24

Mag ze geld vragen voor een gesprek, ik kwam alleen voor een behandeling. Raar dat je een gesprek moet betalen.

Bij voorbaat dank.
Mevr. Y. Kroese

2453 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2017 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag.

ne
door neodutchio - Mar 8, 2017 om 17:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U werkt schijnbaar voor niets. Ook advies, of uitleg zal gewoon betaald moeten worden. Ook al komt u voor een andere behandeling, als er uitleg gegeven moet worden over iets kost dat tijd. Tijd is kostbaar en niemand werkt voor niets.

Maar bent u de laatste jaren dan niet naar de tandarts geweest, of heeft u nog niet eerder de facturen bekeken?

Ge
door Genee Mar 8, 2017 om 17:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Die laatste zin had u beter weg kunnen laten, slaat namelijk nergens op.

ne
door neodutchio Mar 8, 2017 om 18:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is niet iets van dit jaar, maar gebeurd al veel langer. Het komt te vaak voor hier dan mensen reageren op een gebeurtenis dat al jaren speelt, maar nog nooit is opgevallen.

jo
door jorisw Mar 8, 2017 om 21:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mensen nu ineens allemaal dingen zien zal de tijdsgeest zijn waardoor iedere professional als potentiele oplichter wordt gezien....

vr1944
door vr1944 Mar 8, 2017 om 22:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het is in ieder geval een goede methode om van je klanten af te komen.Praatjes vullen geen gaatjes.

wa
door wallytax25457 Mar 8, 2017 om 23:48
4 Antwoorden / Vragen

U werkt schijnbaar voor niets.

Dat is gewoon grote onzin, haar sallaris wordt betaald door haar werkgever (de tandarts) die het meestal druk hebben met het versturen van valse declaratie,s en niet door de patient. Als je ziet dat die tandartsen van die dikke bakken rijden en een kast van een huis hebben dan hoeft die assistent dat geld niet te vragen. Het is gewoon dat graaien wat zich verplaatst heeft want met die valse declaratie,s vallen ze steeds vaker door de mand.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2017 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet hier ook eerst betalen voordat u een vraag mag stellen.:-))

Maar even serieus, ik zou daar flink tegen protesteren, en zelfs wellicht een andere zoeken.

Wens haar in ieder geval geen goedendag, want dat kost u weer geld.

Had u klachten geuit over uw tandvlees en gevraagd wat er aan te doen was?

Aa
door Aardbeibloem Mar 14, 2017 om 11:14
Antwoorden / Vragen

Mee eens! Ze mag dit doen maar voel jij je hier prettig bij? Zou meteen een andere zoeken want ze doen dit niet allemaal. Snap heus wel dat ze moeten verdienen...maar Elke minuut noteren?

Ge
door Genee - Mar 8, 2017 om 17:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou dat maar accepteren want u betaald erg weinig voor de gebitsreiniging.
Neem aan dat het tandsteen verwijderen is.
Mijn vrouw betaald €78 voor nog geen half uur, mondhygieniste gebruikt daar ook een andere code (T54) voor en dat twee keer per jaar.

marita5
door marita5 Mar 8, 2017 om 18:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@toonder , code T51 is : kort consult nazorg tandvleesbehandeling door een tandarts .€ 75,30 code T52 is : kort consult nazorg tandvleesbehandeling door een mondhygiënist € 56,48 .

tenormin
door tenormin Mar 8, 2017 om 18:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, krijg op je links alleen: pagina niet gevonden. Hoop dat het aan mijn PC ligt.

marita5
door marita5 Mar 8, 2017 om 18:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , ik heb de links verwijderd , bij plaatsen werkte de links bij mij ook niet . ligt niet aan uw PC .

Ge
door Genee Mar 8, 2017 om 18:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 sorry, code moet T 54 zijn, standaard consult. Heb het verbeterd

Jo
door Jolanda-debby - Mar 8, 2017 om 18:00
5 Antwoorden / 1 Vragen

waarschijlijk heeft ze het advies dus wat ze met U besproken heeft berekend en ze rekenen geloof ik iets van 12 euro voor ongeveer 12 minuten dus een euro per minuut , ik heb een mondhygieniste die rekent gewoon half uurtje , al is het iets langer of iets korter , ze schrijven allemaal op hun eigen manier de rekeningen uit , dit is geloof ik een paar jaar geleden in gegaan dus vrij gegeven .

Vriendelijke groet Jo

marita5
door marita5 Mar 8, 2017 om 18:44
11534 Antwoorden / 15 Vragen

ze rekenen geloof ik iets van 12 euro voor ongeveer 12 minuten , is niet juist , is  max € 12.06 voor 5 minuten .

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 8, 2017 om 21:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, ts schrijft €24,12 voor 5 minuten, dat is exact het dubbele.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 8, 2017 om 21:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, ts schrijft €24,12 voor 5 minuten, dat is exact het dubbele.

Zal dus om 10.minuten gaan, sorry

Jo
door Jolanda-debby Mar 8, 2017 om 21:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

oke haha maar oke het gaat erom dat je gebit gezond blijft en dus lekker je eten kan kouwen zodat alle vitaminen in het lichaam komt geweldig
toch , en alles wat je hebt kunnen betalen dat is weg , we moeten echt tevreden zijn met voedsel kleding en onderdak , dit zei Jezus in de tijd dat hij op aarde was dus ach waar maken wij ons druk om

redfloor
door redfloor Mar 8, 2017 om 23:05
166 Antwoorden / 21 Vragen

Hé, ik heb vroeger ook werk gehad wat € 1,00 per minuut kostte;)

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2017 om 18:14
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ze heeft u toch ook een advies gegeven (waar ik wel iets mee zou doen als ik u was). Gebitsreiniging duurt (meestal) een half uur per onder of bovenkant, kom ik uit op €144-zoveel. Dus lijkt me ook het juiste bedrag.

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2017 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ben je 'verhaal gaan halen' bij die praktijk?
Overigens zijn dit de normaal vastgestelde tarieven.
Maar voor de instructie geldt een maximum tarief van € 12,06 per 5 min. Er is dus 10 min. in rekening gebracht!
Voor de gebitsreiniging geldt ook een tarief van € 12,06 per 5 min.
Daarvoor zijn dus 20 min in rekening gebracht.
Oftewel: een totaaltijd van 30 min.

marita5
door marita5 - Mar 8, 2017 om 18:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yvonne1947 ,

Lees hier de tandartstarieven , klik op de rode regel , scroll naar beneden onder Tandartstarieven 2017 klik op Preventieve mondzorg ( M-Codes ) in het blauw
De rekening klopt .

https://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2017/#III

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 8, 2017 om 21:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tijd is geld. Dus terecht dat er kosten voor een gesprek worden berekend.
Ik kreeg al bijna medelijden met de psychologen en psychiaters, die voeren alleen maar gesprekken.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2017 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

DIe dame kan wel een half uur ongevraagd tegen je aanpraten, terwijl je voor een behandeling komt?  En iedereen zou dat zomaar betalen?

ne
door neodutchio Mar 8, 2017 om 22:39
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een half uur tegen iemand aanpraten is wat anders dan 10 minuten voorlichting, advies of uitleg krijgen.

vr1944
door vr1944 Mar 8, 2017 om 23:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad , behalve het een ongevraagd advies is. Daar lijkt het in dit geval veel op.

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2017 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944. Inderdaad.

Wi
door Wil_H - Mar 14, 2017 om 11:27
270 Antwoorden / Vragen

Ja, De mondhygiëniste werkt namelijk, net zo min als jij, niet voor niks.
Het gesprek is voor haar werktijd en hoort bij de behandeling.
Of zou jij het accepteren dat jouw baas jou iedere week 8 uur minder betaald omdar dat tijd is dat jij instructies krijgt of met collega's overlegt en dus niet werkt?