remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 13:16
Voeding & gezondheid

Medicijnen

Apotheek verandert medicijn in een ander waar ik een bijbetaling moet doen de medecijn die ik zou krijgen koste me niets ik wist niet welke ik zou krijgen omdat tegenwoordig je geen formuliertje meer mee krijgt.
Bij het 2de bezoek bij de arts vroeg hij mij welke medicijn ik had gekregen waarop hij mij zei dat hij geen capsule voor had geschreven maar een tablet want die kost niets voor mij.
Hij vertelde mij dat dit vaker gebeurt dat ze dit zo maar veranderen ik vind dit honds brutaal!
Mij op kosten te jagen hebben zij dan een contract met die medicijn maker denk ik zo?!

2364 6 Rapporteer

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 15, 2016 om 13:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien is het voorgeschreven medicijn gewoon niet leverbaar, dat gebeurd veel vaker de laatste tijd.
Om nu te roepen dat u op kosten wordt gejaagd vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken. Want als u gratis medicijnen krijgt betaalt de hele samenleving mee.

remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 13:27
0 Antwoorden / 1 Vragen

De medicijn is wel in voorraad.....

zoekster1
door zoekster1 Dec 15, 2016 om 13:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een flutantwoord. De apotheek neemt een besluit tegen de arts in, dat is idioot.

remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 13:34
0 Antwoorden / 1 Vragen

JUIST waar leven we hier democratie of.....

remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 13:38
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal niet meer ziek zijn is beter anders betaald de samenleving hier i kill myself beter hahahahahah

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.

Topantwoord

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 15, 2016 om 13:23
423 Antwoorden / 4 Vragen

En wat zei de apotheker toen u op een nette wijze uitleg vroeg?

remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 13:31
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was nog net ja klopt dat ze deze leveren waarop ik zei neen de arts zei de tablet vorm moet ik hebben sta er gewoon op.
Toen kreeg ik het antwoordt maar deze zijn goed waarop ik zei niet voor mijn potemonnee dus ik wil de medicijn die id voorgeschreven ander belt u maar even met de arts.
Dag erna gevraagt of mijn medicijn er was dan wel tablet vorm nog niet ik de tablet vorm dan he o ja dan moeten we even overleggen.
Alweer ik heb gister gezegd dat mijn arts deze voorschrijft en geen ander ok na 1700 uur kunt u ze halen .
ppppppppfffffffffffffffffffffffffffffff denken die lui dat we stom zijn of zo ik wil de auto van die eigenaar wel eens zien!

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rijdt die auto ook op capsules dan?

simon55
door simon55 Dec 15, 2016 om 15:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Niet vergeten te halen........zet de wekker

an
door anti-azijnpizzer Dec 15, 2016 om 16:51
8 Antwoorden / Vragen

@Remmeld: in de eerste plaats heeft u vrije keuze van apotheek. Dus als u deze niet professioneel vindt, gaat u naar een ander. Verder zullen die lui niet denken dat u stom bent: enige reacties lezend hier op het forum zou aardig wat twijfel weg kunnen nemen

zoekster1
door zoekster1 - Dec 15, 2016 om 13:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dit ook totaal absurd. De apotheek moet het recept van de arts opvolgen.
Over welke apotheek gaat dit?

remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 13:35
0 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebeurd vaker zei de arts dat ze zomaar veranderen welke apotheek maakt niet uit elke apotheek die commercieel ingesteld is..............

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alle apotheken zijn commercieel. Dacht u dat het een filantropische instelling was? En natuurlijk hebben ze contracten met de medicijnmakers.

simon55
door simon55 Dec 15, 2016 om 14:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U moet gewoon niet meer ziekies worden scheelt u en de maatschappij weer n hoop eurie s

tenormin
door tenormin Dec 15, 2016 om 14:19
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @simon55, wat zou dat heerlijk zijn: zelf kunnen kiezen om al dan niet ziek te worden. Konden alle ziekenhuizen en aanverwante 'artikelen' weg. ;-))

an
door anti-azijnpizzer Dec 15, 2016 om 16:49
8 Antwoorden / Vragen

Een apotheek hoeft het recept van de arts niet tot in detail te volgen, maar is wel in gelijke mate verantwoordelijk.

@Remmeld: iedere apotheek is commericieel, net als iedere andere zorginstelling... Zorg kost geld, zoals nu eenmaal alles geld kost

@Tijger1: dacht je dat huisartsen niet commericieel waren? En apotheken hebben beslist geen contracten met medicijnmakers: ze zouden wel gek zijn, want het levert ze per saldo niets op. Misschien aan de antipsychotica als u zo paranoïde bent?

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard hebben apothekers contracten met medicijnmakers, net zoals ze dat hebben met verzekeraars. En ik ben niet paranoide, maar dat is gewoon logisch. En waar heb ik het over huisartsen? De Ts veronderstelt dat alleen zijn apitheek commercieel is. U diet uw naam geen eer aan.

aurora1
door aurora1 Dec 15, 2016 om 21:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +10

gerbera
door gerbera Dec 15, 2016 om 22:32
7386 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1 van mij ook +10

hansje klein
door hansje klein - Dec 15, 2016 om 14:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het komt voor, dat een bereids eerder uitgegeven medicijn wordt veranderd door de apotheker voor een ander merk, maar wèl met dezelfde werkstof. Uw verhaal heb ik ook ongeveer zo moeten meemaken, waarbij ik het recept heb teruggevraagd en naar een andere apotheek ben gegaan.

Apothekers worden hondsbrutaal en de burger moet zich leren weren. Ook de huisarts heeft daar inmiddels geen bal meer te vertellen of kan niet telkens controleren of het medicijn soms tijdelijk niet geleverd kan worden. Zodra er extra kosten voor de verzekerden gaan ontstaan is dit een serieuze kwestie om (ook hier) aan te kaarten.

'Wij zijn het volk' (klant) en wij zijn de reeds flink betalende patiënt en géén melkkoe voor gierige apothekers!

me
door mein33 - Dec 15, 2016 om 14:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@remmeld schrijft om 13.31h.

Apotheek zegt, na 1700 uur kunt u ze halen

Probleem naar tevredenheid opgelost en de aanhouder heeft gewonnen.

hansje klein
door hansje klein Dec 15, 2016 om 14:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jazeker, voor deze keer......maar is het een incident of een trend?

me
door mein33 Dec 15, 2016 om 15:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hansje klein,

.....Het kan beiden zijn, maar de apotheek levert hetgeen op dat moment op voorraad is met dezelfde hoeveelheid van de werkzame stof.
.....Jammer dat Ts. niet vermeld om welk preferent medicijn het gaat en wie zijn zorgverzekeraar is.
.....Preferente medicijnen worden "kosteloos" geleverd (m.u.v. de bijkomende kosten) als ze op de vergoedingenlijst van de zorgverzekeraar zijn vermeld.
.....De merknaam is daarbij van belang en kan er een vrije keuze worden gemaakt tussen poeders, pillen en capsules.
.....Mogelijk is het medicijn van Ts. helemaal niet preferent en krijgt hij voor z'n pilletjes ook nogmaals een rekening.... ;-))

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is maar bij een enkele verzekeraar het geval.

hansje klein
door hansje klein Dec 15, 2016 om 15:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mein33. Je kunt inderdaad opzoeken welke medicijnen momenteel niet leverbaar zijn, of wanneer de productie weer aanloopt en/of welke andere medicijnen dezelfde werkstof hebben en gebruikt kunnen worden. Zonder de naam van het medicijn is er voor een particulier dus bijna geen zoeken mogelijk.

Ikzelf heb een medicijn, dat de ene keer door Abbott en de andere keer weer door Mylan geleverd wordt, soms maandenlang door beiden niet. Toen ik me moest gaan verdiepen in de (oor-)zaak viel mij op dat beide leveranciers op hetzelfde adres hun domiciel hebben. Toeval? De verpakkingen zijn 1:1 identisch van grootte en grafische opmaak, alleen de naam erop en op de bijsluiters zijn verschillend.

Inmiddels heb ik een apotheek (buiten mijn regio) gevonden, die de betreffende medicijnen preventief zèlf bunkert......M.a.w. ik maak uiteindelijk wèl een verschil tussen goede en kwade apothekers.Het treurige van dit spelletje is, dat je op het internet geen 'goede' (dus bunkerende) apothekers kunt benoemen, want dan loop je als patiënt en apotheker het gevaar dat je jezelf in de voet schiet òf, de apotheker niet meer zo ongecontroleerd beleverd krijgt. Ik begin door dit soort perikelen steeds vaker het woord 'bananen-koninkrijk' te gebruiken.

remmeld
door remmeld Dec 15, 2016 om 15:47
0 Antwoorden / 1 Vragen

MEDIKINET kost geld en het moest zijn

methylfenidaath tablet vorm.

hansje klein
door hansje klein - Dec 15, 2016 om 17:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De apotheker heeft eigenzinnig en nog steeds zonder opgave van redenen? (zelfs tègen de aanwijzing van de arts) voor een capsule met bijbetaling besloten, terwijl er óók leverbare tabletten zònder bijbetaling met dezelfde werkstof zijn: HIER