ja
door jaymie Dec 1, 2014 om 11:18
Voeding & gezondheid

Misleidend voor ouderen

het is geen vraag of misschien wel
Ik schrok van mijn moeder,die vanwege gezondheidsproblemen 1 x per week hulp in de huishouding heeft en elke ochtend en avond hulp krijgt bij haar steunkousen,ze was van mening dat ze het uitgebreidste pakket van de zorgverzekering moest nemen omdat de zorg nu onder de gemeente valt en ze ook een aanbieding van de gemeente kreeg om een uitgebreid pakket via de gemeente te nemen (dit is voor mensen met een laag inkomen) en ze hebben nu ook een extra pakket voor mensen met een beperking/chronisch ziek zijn dat ook duurder is,maar in geval van mijn moeder niet nodig gezien de beperkte extra's) ik merk dus dat dit voor veel ouderen een probleem kan geven dat ze maar extra afsluiten omdat ze het niet weten
heeft er iemand ook ervaring met deze vraag

660 7 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Dec 1, 2014 om 11:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks het bijna niet kunnen lezen van het verhaal wegens het ontbreken van fatsoenlijk hoofdletters, het ontbreken van de diverse punten, zodat het ene grote lange zin lijkt, zou het misschien een optie voor je zijn dat jij, als kind van je moeder, de taak op je zou kunnen nemen dat, als je moeder iets niet begrijpt, het je moeder uit zou kunnen leggen.
Je merkt dat voor veel ouderen dit een probleem kan geven.
Welke ouderen?
Uit wiens naam schrijf je behalve die van je moeder?

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2014 om 13:59
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het verhaal over die pakketten niet helemaal volgen. Maar u heeft het over misleidend voor ouderen. Zo te lezen heeft u geen hoge pet op van ouderen, deze zijn in uw ogen blijkbaar allemaal zielige mensen die niets begrijpen. Neem van mij maar aan dat er heel veel ouderen zijn die precies weten waar ze mee bezig zijn. En mochten ze iets niet begrijpen dan vragen ze dat aan een ander. Er is dus niets misleidends aan.

ja
door jaymie - Dec 1, 2014 om 16:30
20 Antwoorden / 9 Vragen

Gompy 2
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Jouw zin is ook erg lang.
Ten 2de ik wist niet dat er hooggeleerde mensen zich bezig hielden met zich druk te maken over zulke nutteloze dingen,als punten en hoofdletters.
Ten 3de wie zegt dat ik niet voor mijn moeder zorg in de zin van dingen uitleggen.
En gelijk nog een antwoord op een eventuele opmerking of vraag,ja ik verzorg mijn moeder ook,die gelukkig voor haar nog zelfstandig kan wonen.
Ten 4de bedoel ik ouderen die geen kaas hebben gegeten van computers en zich te oud voelen om zich daarvoor te interesseren.
Ten 5de bedoel ik ouderen (en ook niet ouderen) die het van de zorgverzekeringen niet gevolgd kunnen krijgen over wat nu wel en niet vergoed word.
Ten 6de hebben we niet allemaal de tijd om anderen te oordelen op hun gebreken
En als laatste hoop ik dat je er iets van begrijpt.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
De zorg word per 1 januari door de gemeente overgenomen (gaat dus via de gemeente).
Mijn moeder krijgt dus met de gemeente te maken.

Mijn moeder heeft een collectieve zorgverzekering via de gemeente (dit is voor mensen met een inkomen van max. 120 % van de bijstandsnorm)
Tot zover duidelijk ???????
Nu komt de gemeente met een brief waarin staat " Voor het eerst bieden wij !u naast de bestaande polis een extra uitgebreide zorgpolis aan.
Deze uitgebreide polis biedt ruime vergoedingen voor veel voorkomende zorgkosten bij chronisch zieken en mensen met een beperking."

Mijn moeder was dus van mening dat ze beter deze verzekering kon nemen omdat ze de hulp per 1 januari 2015 via de gemeente krijgt.

Gelukkig vraagt mijn moeder alles eerst aan mij (ik die dom en blond ben en geen fatsoenlijke brief foutloos kan maken).

En deze domme vrouw heeft haar moeder dus uitgelegd dat de zorgverzekering los staat van de zorg die ze krijgt.
En ze niet onnodig kosten moet maken

Ik hoop dat je het nu wel begrijpt en hopelijk je tijd benut met andere dingen in het leven zoals vrijwilliger bij ouderen.

getty
door getty - Dec 1, 2014 om 16:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Toch staat de aanvullende verzekering niet altijd los van de zorg. In veel collectieve pakketten die de gemeentes aangaan, spreken ze af dat een deel van de kosten van de wmo (huishoudelijke zorg) vergoed gaan worden. In dat pakket kan je dan dus de kosten van de eigen bijdrage die je via het cak betaalt, weer terugvragen. Het loont dus zeker de moeite om het collectieve aangeboden pakket even goed door te nemen of dat soms geboden wordt. In de "normale" verzekeringen wordt dit bv vaak alleen bij de duurste pakketten aangeboden.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2014 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@getty

Maar die pakketten via de gemeente zijn al extra duur en extra uitgebreid.

getty
door getty - Dec 1, 2014 om 16:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 1 dec 2014, 16:55]@getty

Maar die pakketten via de gemeente zijn al extra duur en extra uitgebreid.

Ja, maar met de extra korting die ze krijgen, en de teruggave als je de wmo kosten hebt, levert je het meer op. In Apeldoorn geven ze minima bv volgend jaar € 15 p,m terug op deze kosten. Als je dan plust en mint en je veel kosten maakt, dan is overstappen wel aan te raden.

gompy2
door gompy2 - Dec 1, 2014 om 18:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk jaymie, je 2e reactie reactie prima te lezen.
Je moet er wel een héél klein beetje meer moeite voor doen.
Dat ietsje meer moeite doen is blijkbaar te veel voor je gezien al je vorige reactie's op dit forum, maar je verlangt het wel van anderen aan wie jij je vragen stelt dat die meer moeite moeten doen om je vragen zó te lezen dat ze ook te begrijpen zijn.

Je beweerd dat het misleidend zou zijn voor ouderen als een oudere iets niet zou begrijpen aan hand van de brief.
Onduidelijk zou best mogelijk zijn en dat is ook geheel afhankelijk van de persoon in kwestie, maar bij elke gemeente kan men vragen stellen over dat onderwerp, en dat zal ook beslist wel in die brief gestaan hebben en heeft niets met misleiding te maken