door wimmers Nov 25, 2012 om 17:08
Voeding & gezondheid

Ooglaseren op medisch indicatie

Goedenavond

Bestaat er ook ooglaseren op medisch indicatie en zo ja,heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Mvg
Christel

8779 4 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 25, 2012 om 18:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Over de mogelijkheid tot vergoeding via de verzekering kun je navraag doen bij je verzekeraar.

ko
door korver - Jan 29, 2013 om 11:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ooglaseren op medische indicatie bestaat, maar de richtlijnen hiervoor zijn streng. Er moet echt een medische noodzaak zijn zoals intolerantie voor het dragen van lenzen of bril, of een zeer groot verschil in afwijking tussen beide ogen.

In het geval van een medische indicatie worden de kosten van de behandeling wel vergoed uit de basisverzekering. Mede daarom krijg je zo'n indicatie ook alleen maar als het echt noodzakelijk is.

Bron. (Onder het kopje medische indicatie.)

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2013 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet wel heel wat aan je ogen mankeren, wil je dit vergoed krijgen.

wi
door wimmers - Jan 30, 2013 om 10:06
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedemorgen

Jullie gaan er van uit dat ik een bril of lenzen nodig zou hebben ,maar dat is dus niet zo.
Ooglaseren word niet alleen gedaan als je niet goed kan lezen , ik heb droge ogen en beschadig mijn hoornvlies omdat er te weinig smering is op mijn oog , en ja dat word dus vergoed.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes
Christel