ra
door rachel1_1 Apr 22, 2015 om 09:52
Voeding & gezondheid

Oorpijn door oordopjes

Goedemorgen, ik heb een vraag over oordopjes van Pluggerz: ik heb, na een bezoek aan de huisarts gisteren is gebleken, 4 maanden (!!!) rondgelopen met oorpijn omdat een onderdeel van de oordopjes al die tijd in mijn oor zat. Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met de producent met mijn (lange) verhaal. Zij boden mij een voucher aan voor nieuwe op maat gemaakte oordopjes en zeiden dat ze maanden geleden een zelfde melding hebben gehad en daardoor het product hebben aangepast. Ik heb aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in hun producten: mijn oor is erg geïrriteerd en ik heb daarvoor nu medicatie gekregen van de huisarts. Wat mag ik van het bedrijf verwachten, wat is reeel? Waarom is er geen terugroepactie voor de reeds verkochte oordopjes voordat het productie proces is aangepast; ik heb ze dat gevraagd maar daar gingen ze niet op in. Wat kan ik doen om andere mensen te waarschuwen? Mag ik dat wel?

24123 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2015 om 10:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom wacht u vier maanden met pijn voordat u naar de dokter gaat?

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 10:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U mag in ieder geval uw geld terug verwachten, er is u een ondeugdelijk product verkocht. Aangezien uw oor nu helemaal geïrriteerd is is vervanging geen optie.

ra
door rachel1_1 - Apr 22, 2015 om 11:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in december gedoken en dacht dat het daardoor kwam. Ik had destijds al geinformeerd en mij was toen verteld het even af te wachten tot het weg zou trekken

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 11:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens kunt u bij de NVWA een melding doen van dit product, het zou natuurlijk moeten worden teruggeroepen. De verkoper heeft zelfs toegegeven dat er meerdere klachten zijn.

Als u extra medische kosten heeft moeten maken, bijv. u heeft uw eigen risico moeten aanspreken, dan kunt u dat ook verhalen op de verkoper.

ob
door obelix2 - Apr 22, 2015 om 12:04
9 Antwoorden / 2 Vragen

Als mede duiker heb ik maar 1 opmerking. Als jij het water uit komt en hebt oorpijn dan heb je een duikongeval. Wat je dan moet doen staat in IEDER 1* handboek.
Voor wat betreft het lang doorlopen met zoiets. Heel onverstandig zeker als je denkt dat het van het duiken komt.
Ik zou iig mijn rechtsbijstand inschakelen en mijn geld terug eisen zoals hier boven reeds gezegd ivm een ondeugdelijk product

ja
door jan4073 - Apr 22, 2015 om 12:05
83 Antwoorden / 3 Vragen

Als de fabrikant zegt dat ze het produkt hebben aangepast en hij biedt u gratis op maat gemaakte oordoppen aan dan zou ik daar zeker gebruik van maken. Wie zegt dat andere oordoppen u geen irritatie gaan geven? Je kunt de fabrikant aansprakelijk stellen maar dat zal niks opleveren want met uw klacht bent u bij de huisarts geweest en die heeft in eerste instantie ook niet voldoende onderzoek gepleegd en dus evenzo schuldig aan uw lijden.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2015 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jan4073

Na vier maanden komt de Ts met klachten bij de huiarts, dus waaraan is die schuldig?

ramonnetje
door ramonnetje - Apr 22, 2015 om 13:13
72 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn mensen -zoals ik- die iets eerst een tijdje aankijken (het zal wel overgaan) en eigenlijk pas (te) laat naar de huisarts stappen.

Ik denk dat die fabrikant er wel van op de hoogte was, maar een terugroepactie kost geld. Ze wachten dus simpelweg op claims en vergoeden die, dat is goedkoper...

Er zullen ongetwijfeld instanties zijn die zich hiermee bezighouden, ik zou het zeker aankaarten als de fabrikant dat zelf niet doet.

he
door henri1942 - Apr 22, 2015 om 14:02
43 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Rachel1,

Jouw ervaringen kloppen exact. ik gebruik deze oordopjes ook en werd gek van de irritatie in mijn oor en dat er altijd een hard stukje als onderdeel van het oordopje in je oor blijft zitten.

Een vernieuwde uitvoering ontvangen een met een korte harde stukje, pennetje voor in en uit halen, maat verbeterde niet dus ik gebruik ze niet meer. Rotdingen zijn het.

Ik gebruik nu propjes van Quies met natuurlijke was, die zich naar je oor vormen is in ieder geval zonder irritatie.

Niet opgeven en doorgaan bij de fabrikant/leverancier voor compensatie c.q. retour aankoopprijs.
Refereer aan de reclame die aangeeft super goede oplossing en dat is dus niet zo.

Succes
Henri1942

wimmi20
door wimmi20 - Apr 22, 2015 om 14:25
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller Rachel1 heeft dit volledig aan zichzelf te danken.
Daar hoort natuurlijk uitleg bij, en dat gaat Wimmi dan ook doen.
Rachel vertelt zelf dat zij (ik neem aan dat zij een zij is) de dopjes heeft ingedaan tijdens een sportduik.
Domdom !
Als je gaat sportduiken dan is een diepte van 20 meter niet eens zo diep.
Even een lesje Wimmipedia : elke 10 meter dieper dan de oppervlakte van het water neemt de druk met 1 bar toe.
Dat houdt in dat op een diepte van 20 meter de oordopjes met een zeer grote kracht van 2 bar in het oor worden geperst.
De druk van de ademlucht in de gehoorgang heft dit wel enigszins op, maar de buitendruk is groot.
Voorbeeld : als je van een auto alle banden totaal leegt laat lopen, en daarna weer oppompt met slechts een 1/2 bar (een half atmosfeer druk) dan tillen de banden een auto van 2000 kilogram volledig op.
Deze halve bar extra treedt al op op een diepte van 5 meter.
Oordopjes bij duiken is volkomen uit den boze.
Ik heb op het internet een afbeelding van genoemde dopjes opgezocht.
De dopjes hebben duidelijk 3 schijfjes.
Als er 1 schijfje minder aan het dopje zit dan zie je dat toch ?
Oja, Wimmi heeft jarenlang duik ervaring.

crewmember
door crewmember - Apr 23, 2015 om 11:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik vragen wat er precies vast blijft zitten?

Ik heb zelf oordoppen van alpine die er vergelijkbar uitzien als deze van pluggerz:
link
En snap echt niet hoe er een hard stukje kan achterblijven in je oor.

Doe je ze soms verkeerd om in?

wimmi20
door wimmi20 - Apr 23, 2015 om 12:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nou ik nog eens nadenk over de vraag :
vraagsteller heeft 4 maanden rondgelopen met een restant van een oordopje diep in het oor.
En in die 4 maanden heb je niet gemerkt dat je met 1 oor bijna niets meer hoort ?

ra
door rachel1_1 - Apr 24, 2015 om 13:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:25]Vraagsteller Rachel1 heeft dit volledig aan zichzelf te danken.
Daar hoort natuurlijk uitleg bij, en dat gaat Wimmi dan ook doen.
Rachel vertelt zelf dat zij (ik neem aan dat zij een zij is) de dopjes heeft ingedaan tijdens een sportduik.
Domdom !
Als je gaat sportduiken dan is een diepte van 20 meter niet eens zo diep.
Even een lesje Wimmipedia : elke 10 meter dieper dan de oppervlakte van het water neemt de druk met 1 bar toe.
Dat houdt in dat op een diepte van 20 meter de oordopjes met een zeer grote kracht van 2 bar in het oor worden geperst.
De druk van de ademlucht in de gehoorgang heft dit wel enigszins op, maar de buitendruk is groot.
Voorbeeld : als je van een auto alle banden totaal leegt laat lopen, en daarna weer oppompt met slechts een 1/2 bar (een half atmosfeer druk) dan tillen de banden een auto van 2000 kilogram volledig op.
Deze halve bar extra treedt al op op een diepte van 5 meter.
Oordopjes bij duiken is volkomen uit den boze.
Ik heb op het internet een afbeelding van genoemde dopjes opgezocht.
De dopjes hebben duidelijk 3 schijfjes.
Als er 1 schijfje minder aan het dopje zit dan zie je dat toch ?
Oja, Wimmi heeft jarenlang duik ervaring.

Ik heb niet gedoken met de oordopjes in...Ik heb de oordopjes in gehad en 2 weken later een toeristische duik van max 6 meter olv een gids gemaakt van een half u...
Ik ben geen zeur dus verwachtte dat het vanzelf wel wat beter zou gaan. Het ging op en af en na een paar weken nam t weer toe. Top dat je zo'n ervaren duiker bent en e.e.a. uiteenzet over het duiken; nu nog even werken aan je snelle oordeel over dat ik het volledig aan mijzelf te danken heb en de wereld wordt er meteen een stuk mooier op....

Er ontbrak btw niet een heel schijfje van de oordop, het was een minuscuul middenstaafje zoals Henri1942 zegt.

Enige vermindering in het gehoor had ik niet; hoorde prima!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 24, 2015 om 14:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Rachel1,
je verklaarde dat je had gedoken.
Daardoor kreeg ik de indruk dat je gedoken had met de dopjes in het oor.
Omdat wel meer mensen oordopjes dragen tijdens het zwemmen.
Is me dat ff een misverstand !

crewmember
door crewmember - Apr 24, 2015 om 15:55
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rachel1 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:01]

Er ontbrak btw niet een heel schijfje van de oordop, het was een minuscuul middenstaafje zoals Henri1942 zegt.

Je hebt hem toch niet met het stukje waar ze in deze foto op staan als eers in je oor gedaan he?
FOTO:

Ze moeten namelijk met de punt van de "kerstboom" eerst. Niet met de stam.

ra
door rachel1_1 - Apr 24, 2015 om 23:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 apr 2015, 15:55][quote=rachel1 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 13:01]

Er ontbrak btw niet een heel schijfje van de oordop, het was een minuscuul middenstaafje zoals Henri1942 zegt.

Je hebt hem toch niet met het stukje waar ze in deze foto op staan als eers in je oor gedaan he?
FOTO:

Ze moeten namelijk met de punt van de "kerstboom" eerst. Niet met de stam.

Lol...nee...ik snap wat je bedoelt met je omschrijving. Maar nee. Heb ze twee avonden mogen gebruiken conform de gebruiksaanwijzing en toen was ik dat dingetje kwijt. Hele bed uitgeploxen maar niks gevonden. Is zo' n mini dingetje. Dacht ach die vind ik tich nooit meer. Daarna gewoon ander merk dopjes gekocht....

De producent heeft weer gemaild en het schijnt een productiefout te zijn geweest en ze hebben gezegd dat inclusief mijn melding er nu twee gevallen bekend zijn. Op circa honderdduizend verkochte items schijnt dat geen reden te zijn voor een terug roep actie

Ik weet t allemaal niet hoor. Ja ik had eerder naar arts kunnen gaan. Maar nogmaals; ik ben niet zo dat ik voor elk liflafje daar heen ga. ondertussen zit ik wel met de antibiotica druppels en ontstekingsremmers. Hoop maar dat het met een sisser afloopt....

ra
door rachel1_1 - Apr 24, 2015 om 23:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 14:49]Rachel1,
je verklaarde dat je had gedoken.
Daardoor kreeg ik de indruk dat je gedoken had met de dopjes in het oor.
Omdat wel meer mensen oordopjes dragen tijdens het zwemmen.
Is me dat ff een misverstand !

geeft niet!!! Ik snap de verwarring.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 24, 2015 om 23:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Rachel,
je schrijft : ik hoop dat het met een sisser afloopt.
Beter van niet, van dat gesis in je oor kun je stapelknots worden !

crewmember
door crewmember - Apr 28, 2015 om 12:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rachel1 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 23:41]. Hele bed uitgeploxen maar niks gevonden. Is zo' n mini dingetje. Dacht ach die vind ik tich nooit meer. Daarna gewoon ander merk dopjes gekocht....

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je met deze oordoppen in slaapt. Tenzij je die speciale slaap oordoppen hebt. (geen kerstboom) Was dat het geval?