margreet1958
door margreet1958 Feb 21, 2014 om 12:55
Voeding & gezondheid

Opgepakt voor medicatie gebruik

Mijn zoon van 15 jaar heeft van de arts ritalin voorgeschreven.
Nadat ik problemen had op school ivm het onderwijs en de veiligheid, heeft de directrice van de school mijn zoon verdacht gemaakt van drugsdealer.
Waardoor mijn zoon en ik op school zijn gearresteerd.
Inmiddels zijn we daar ook voor vrij gesproken.
Nu heb ik aangiften tegen deze directrice gedaan wegens smaad en laster.
In Zoetermeer werkt de gemeente en scholen nauw samen waardoor een betrokken agent deze zaak in behandeling had. Tegen deze agente loopt ook een klacht en toch heeft zij de aangiften die ik tegen de directrice had laten seponeren.
Graag advies want op deze school geeft geen goed onderwijs en is geen veilige school.
Inspectie doet hier ook niks aan.

1812 49 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Feb 21, 2014 om 13:07
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U schrijft in de titel "opgepakt voor medicatie gebruik", doch u bent opgepakt voor vermeent drugs dealen. Begrijp alleen niet goed dat u daarvoor ook bent opgepakt. Dien een klacht in bij de ombudsman, mogelijk dat hij u kan helpen.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 13:47
59 Antwoorden / 13 Vragen

Mijn zoon heeft ADHD en slikt daar medicatie voor.
Deze medicatie is ook een drugs die verhandeld kan worden.
De directrice en politie heeft de officier van justitie laten geloven dat mijn zoon drugsdealer was.
Terwijl mijn zoon niet eens wist dat deze pillen onder de Opiumwet valt.
Was ook erg zielig om hem gearresteerd te zien worden.
En dat alleen vanwege ik een volgens de school een lastige ouder was.
Op dit moment geef ik mijn zoon concerta die duur is, maar ook niet verhandeld kan worden.
Om dit nooit meer te laten gebeuren.
Zit in de bijstand en kan die 80 euro per maand niet betalen.
Probeer wel via de gemeente den haag deze pillen alsnog vergoed te krijgen.
Heb ook organisaties / verenigingen benaderd die de belangen van ADHD behartigen,
maar die kunnen er ook niks aan doen.
Je moet eerst geld betalen, en helaas heb ik dat niet.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2014 om 14:11
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien helpt het de naam van de school te noemen op één of andere site en er een review over te schrijven? Maar even OT: dat de politie voor dit soort dingen wèl tijd heeft en voor noodzakelijke dingen niet ........... Vreemde zaak.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 14:13
59 Antwoorden / 13 Vragen

De ombudsman kan hierin niks betekenen.
Je moet eerst een klachten procedure opstarten tegen de politie en of de school.
Als je dat heb gedaan dan pas kan de ombudsman je helpen.
Stuur nu ook al alle informatie door na de ombudsman.
Omdat je als moeder daar emotioneel bij betrokken ben zou het fijn zijn als iemand jou daar juridische bij zou kunnen helpen.
Maar ik kan niemand vinden.
Het lijkt wel dat organisaties hier in Nederland de vrije hand hebben.
Daarbij moet je ook goed geschoold zijn anders heb je gewoon pech.
Maar ik kan u wel verzekeren dat het erg pijn doet.
alvast bedank voor je belangstelling.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2014 om 14:17
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als je echt actie wil, zoek het plaatselijke suffertje (krantje) en kijk eens of een verslaggever er brood in ziet.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 14:26
59 Antwoorden / 13 Vragen

De politie en de directrice van school hebben in samenwerking mijn zoon beschuldigd van drugs dealen.
Deze school heeft namelijk een schoolagente ivm het samenwerkingsverband wat gemeente Zoetermeer hanteert.
De officier heeft mij laten oppakken na aanleiding wat de schoolagente heeft beweerd.
Nu heb ik een klacht ingediend tegen de politie agente en aangiften tegen directrice.
De aangiften is behandeld door de zelfde politie agente waar ik een klacht tegen heb ingediend.
Dit is toch belangenverstrengeling.
Het is echt moeilijk om hier ondersteuning in te vinden.
Want ik ben geen jurist.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 14:30
59 Antwoorden / 13 Vragen

Heb de Zoetermeerse streekblad benaderd omdat ouders mij vertelde dat ik dit moet delen met de media.
Tenslotte zitten daar vele kinderen op school die geen goed onderwijs krijgen en het is niet veilig op die school.
Maar heeft zo een krant geen verantwoording af te leggen aan de politie en of de gemeente.
Want ik hoor niks meer van deze krant.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 14:40
59 Antwoorden / 13 Vragen

Ik dank jullie allemaal voor jullie antwoorden.
Soms voel ik me zo alleen en dat instellingen die je moet vertrouwen zo met je omgaan en er ook nog mee weg komen is onacceptabel.
Maar het gaat nu wel ten koste van mezelf en mijn gezin.
Vandaar ik jullie hard nodig heb.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 16:36
59 Antwoorden / 13 Vragen

Mijn zoon neemt al 2 jaar lang een enveloppe met pillen mee naar school.
In een envelop zitten 150 pillen, mijn zoon gebruikt er 3 maal daags 3 pillen per dag
In de derde klas moest hij deze pillen bij zich zelf houden en plaatste het dan ook in zijn kluisje.
Doordat mijn zoon zijn kluissleutel kwijt was geraakt moest ik een nieuwe envelop meegeven.
Deze envelop is in bewaring bij de team leider gebleven.
Toen ze zijn kluisje openbraken om er een nieuw slot in te doen zagen ze de eerdere envelop liggen.
Deze twee enveloppe hebben ze samen gevoegd en de politie ingeschakeld.
Met de mededeling dat er een grote hoeveelheid pillen in zijn kluisje waren gevonden.

Doordat ik een aanvaring had met de school over het onderwijs en de veiligheid wilden deze mijn zoon verwijderen.
Zelfs docenten en medewerkers van de medezeggenschapraad vertelde mij dat ze niet eens versteld stonden dat dit ons is aangedaan.
Ze kende de directrice al te goed.
Daarbij heeft mijn zoon heeft nooit iets met deze pillen gedaan.
Behalve voor eigen gebruik.

Ik snap dan ook niet van de artsen/ overheid dat ze kinderen / jongvolwassenen pillen voorschrijven die geld kunnen opleveren.
Daarbij moeten deze pillen soms 8 x per dag ingenomen worden.
Vandaar ik nu 80 euro betaal om mijn kind veilig op straat te laten lopen.

swat1500, de directrice wist dat mijn zoon medicatie slikte, daarbij had ze de zorgcoordinator moeten inlichten en advies vragen, voordat ze de politie in schakelde.
De zorgcoordinator / docenten wisten dat mijn zoon pillen in zijn kluis bewaarde.

2 maanden voor dat we zijn beschuldigd van drugsdealer, was een ouder de school binnen gestormd en heeft mijn kind bedreigd.
De school / schoolpolitie heeft hier niks mee gedaan.
Kon niet eens aangiften doen.
Dit allemaal om de school niet in het slechte dag licht te zetten.
Vandaar wij weg moesten van deze school, maar de manier waarop ga ik nooit accepteren.

sw
door swat1500 - Feb 21, 2014 om 16:39
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Margreet,

Om 13:47 uur schrijft u "De directrice en politie heeft de officier van justitie laten geloven dat mijn zoon drugsdealer was.
Terwijl mijn zoon niet eens wist dat deze pillen onder de Opiumwet valt."

Het lijkt erop dat u zoon dus iets met zijn Ritalin pillen gedaan heeft wat niet de bedoeling was. Deze pillen ware immers voor hem en niet voor anderen.

Het lijkt erop dat uw zoon hiermee de indruk heeft gewekt te "dealen". Als dit zo is dan zal dit ter ore zijn gekomen van de directrice en die zal daarop actie dienen te ondernemen. Er is dan ook geen spraak van "smaad of laster", er is kennelijk iets gebeurd wat niet door de beugel kon en kennelijk ook volgens de Wet verboden is.

Doordat u en uw zoon niet wisten (en u hopelijk ook niet wist dat uw zoon iets anders met zijn pillen deed dan zelf slikken) dat deze pillen onder de Opiumwet vallen, bent u beiden kennelijk vrijgesproken. Een dergelijke vrijspraak maakt niet dat de melding van de directrice als smaad of laster kan worden gezien.

Voor smaad of laster is ook van belang dat de "smadelijke ten laste legging" openbaar moet zijn gemaakt. Een melding bij de politie is geen openbaar making.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Driemaal daags drie pillen en u geeft 150 pillen mee? Sleutel kwijt en u hebt dan zo weer een nieuwe enveloppe met 150 pillen?

Raar verhaal.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 17:38
59 Antwoorden / 13 Vragen

ADHD zijn mensen die vergeetachtig zijn, maar wil nog niet zeggen dat je dan maar schuldig ben.
Als gezin krijg ik ruim duizend pillen per maand.
De school heeft dit zelf voorgesteld om een hoeveelheid pillen op school neer te leggen
Want kinderen vergeten hun medicatie wel eens mee te nemen.

Weer een beschadigd kind, en hoeveel gaan er nog komen.
Onderwijs hebben ze nodig, anders gaan deze kinderen het nooit redden in de maatschappij.
Kinderen moeten nu 6 jaar op voortgezet onderwijs zitten en hebben dan pas een basis diploma.
Dat is allemaal normaal?
Het gedrag word ook als excuus gebruikt, terwijl juist geen goed onderwijs gedragsproblemen veroorzaken.
Maar 200 kinderen levert een school 1 miljoen euro's op.
Dus hoe langer hoe beter het is voor de school.
Kijk maar naar die jongen die jaren als zwak begaafd werd beticht.
Gelukkig heeft hij wel iemand gevonden die hem gelooft en ondersteunt.
Ik kan alleen maar zeggen we moeten allemaal brood op de plank verdienen.
Daar heb je goed onderwijs voor nodig.
Want anders word onze samenleving er niet beter op.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 17:44
59 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 16:51]Driemaal daags drie pillen en u geeft 150 pillen mee? Sleutel kwijt en u hebt dan zo weer een nieuwe enveloppe met 150 pillen?

Raar verhaal.

Het is geen raar verhaal!
Dit is de waarheid.
Als je er niks van afweet dan moet je niet gaan oordelen.
Heb het al moeilijk genoeg en ik zoek nu steun bij jullie.
Maar als ik niet gelooft word dan komt er nooit een oplossing en dan kan politie en scholen gewoon hun gang gaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kom toch niet meer dan aan 280 pillen in de maand. En als hij zo vergeetachtig is, zou ik zorgen dat hij ze elke morgen in een potje meeneemt, maar ze zeker niet op school in een kluisje laten leggen, want hoe weet u dan dat hij ze neemt?

Blijkbaar hebt u toch niet alles zorgvuldig met die school doorgesproken, dat hij nu beschuldigd werd van dealen.

De kwaliteiten van deze school staan hier helemaal buiten.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik oordeel niet, ik stel twee vragen.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 18:00
59 Antwoorden / 13 Vragen

2 jaar lang doen we het zo.
Dan komen er problemen over het onderwijs en veiligheid en dan word mijn kind als drugsdealer beticht.
Zelfs de raad van kinderbescherming heeft een rapport geschreven dat als de school kinderen vals blijf beschuldigen dit nooit ten goede van het kind komt.
Het heeft ook geen zin om te praten over hoe jij het zou doen.
We moeten ons wel aan de feiten houden.
En daarin hebben wij niks verkeerd gedaan.

costnix
door costnix - Feb 21, 2014 om 18:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het volgende gevonden op webstek van he openbaar ministerie

Het sepot/
Niet alle strafbare feiten die worden onderzocht, komen voor de rechter. Soms besluit de officier van justitie niet te vervolgen. We zeggen dan dat hij de zaak seponeert, bijvoorbeeld als de politie te weinig bewijs heeft kunnen verzamelen. Rechtstreeks belanghebbenden die het niet eens zijn met een sepot kunnen een klacht indienen bij het gerechtshof. Als het hof de klacht gegrond verklaart, moet het Openbaar Ministerie alsnog tot vervolging overgaan.

Misschien heeft daar wat aan.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2014 om 18:03
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens een lokale radio/tv, je weet maar nooit.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2014 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

Helemaal mee eens!

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Zo zit het natuurlijk niet in elkaar. De Ts wil de directrice en die agente aanklagen wegens smaad en laster.

Zij had al problemen met die school, volgens haar openingstopic.

Ook vindt zij dat de overheid er voor moet zorgen dat kinderen geen pillen krijgen die verhandeld kunnen worden. Nou ja.

Zij is dus woedend op die school en gefrustreerd. Maar daar bereikt ze niets mee.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2014 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp dat u verontwaardigd bent over de houding van de school.

Maar met al uw klachten zult u niets bereiken. U kunt beter uw energie op wat anders richten.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 18:36
59 Antwoorden / 13 Vragen

Er is ons onrecht aangedaan.
En ik kan niet de middelen vinden om het recht te laten zegenvieren.
De pijn voel ik dagelijks en ik kan het niet naast me neer leggen.
We hebben een nacht op het politie bureau geslapen.
En dan weten dat je niks heb gedaan.
Mijn zoon schaamde zich zelf voor zijn ADHD
En dan gebeurt er dit.

Wekelijks had ik gesprekken op school en niemand vertelde mij dat het niet kon.
Daarbij werd er mij nog schriftelijk gevraagd om nieuwe pillen.
Terwijl ik daar al een envelop had liggen.

IK zoek steun en ik ben echt blij dat jullie zo reageren.
Geloof me als ik zeg dat deze school niet deugd.
Heb echt ondersteuning nodig.
Alvast bedankt.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2014 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo margreet1958,

Kan me voor stellen dat je je machteloos voelt.

Alhoewel achteraf: in vergelijkbare gevallen weet ik dat de pillen aan de leerkracht/mentor werden gegeven die er - en dat was dan afgesproken - er op toezag dat kind de pillen innam.

Als je vindt dat de politie je klacht niet goed behandeld heeft, dien dáár dan een klacht over in: klik hier.

En ik zou dan toch ook een klacht indienen bij de Onderwijsinspectie: klik hier.

Sterkte en Suc6.

zoekster
door zoekster - Feb 21, 2014 om 18:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 17:46]
Blijkbaar hebt u toch niet alles zorgvuldig met die school doorgesproken, dat hij nu beschuldigd werd van dealen.

De kwaliteiten van deze school staan hier helemaal buiten.
Hoe weet je dat nou? Snap ik echt niet. Je hebt helemaal geen kijk op de zaak en nu weet je al of de school goed heeft geoordeeld.

Het lijkt mij duidelijk. Er lag een zakje met pillen in de kluis. Sleutel was kwijt, dus nieuwe pillen mee. Kluisje werd opengebroken, toen zagen ze de andere pillen liggen. Gedachte school: Hey een dealer!

Een dealer is iemand die pillen verhandeld die niet mogen worden verhandeld. Is er verhandeld door die jongen? Nee.

Als ze hem hadden betrapt op het dealen, of het gonsde door de school dat hij dealde zou het wat anders zijn. Nu is het gewoon een voorraadje dat wordt aangelegd voor 10 weken vooruit. Niets meer en niets minder.

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2014 om 19:56
16860 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]IK zoek steun en ik ben echt blij dat jullie zo reageren.
Geloof me als ik zeg dat deze school niet deugd.
Heb echt ondersteuning nodig.
Alvast bedankt.

Als je de waarheid spreekt: je wilt niet weten als je mijn eerdere verwijzing opvolgt als ze het voor je in de krant zetten. Nogmaals, als dit de echte waarheid is.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 21, 2014 om 21:01
59 Antwoorden / 13 Vragen

Als je de waarheid spreekt: je wilt niet weten als je mijn eerdere verwijzing opvolgt als ze het voor je in de krant zetten. Nogmaals, als dit de echte waarheid is.

Dat ga ik ook zeker doen!
Heb al twee kranten benaderd en die daar hoorde ik niks meer van.

Je moet het kort en krachtig formuleren en dat is het probleem.
Ben heel chaotisch, vooral als ik emotioneel word.
Maar geloof me dat ik de telegraaf ga benaderen.
En dan hoop ik dat de telegraaf wel naar mijn waar gebeurde verhaal willen luisteren,
en het wil publiceren.

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2014 om 21:02
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Margreet1958, aan het Zoetermeerse Streekblad heb je niet veel. Die "durven" niet echt tegen de politie van Sweet Lake City in te gaan. Schrijf je verhaal aan de Telegraaf, als ze interesse hebben komen ze wel naar je toe om een verslag te maken. Stuur een mail naar tip@telegraaf.nl
Ik hoop voor je dat dit wel zal helpen; een agente die haar eigen "zaak" mag beoordelen, dat lijkt mij erg vreemd.

pi
door pieterwolters - Feb 22, 2014 om 15:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 21 feb 2014, 18:13]
Een dealer is iemand die pillen verhandeld die niet mogen worden verhandeld. Is er verhandeld door die jongen? Nee.

Jij kent die jongen? Pubers van deze leeftijd doen wel meer dingen waarvan je als ouder denkt dat ze dat nooit zouden doen. Als ik directeur op zo'n school zou zijn, en ik zie dat een leerling zoveel pillen bij zich heeft dan zou ik daar toch ook op z'n minst vraagtekens bij zetten. Of daar meteen aangifte van gedaan moet worden is een tweede (eerst vragen hoe het zit zou de normale manier moeten zijn), maar er zouden op z'n minst rode lichten moeten gaan knipperen.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 22, 2014 om 15:46
59 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 22 feb 2014, 15:23][quote=zoekster schreef op vrijdag 21 feb 2014, 18:13]

Jij kent die jongen? Pubers van deze leeftijd doen wel meer dingen waarvan je als ouder denkt dat ze dat nooit zouden doen. Als ik directeur op zo'n school zou zijn, en ik zie dat een leerling zoveel pillen bij zich heeft dan zou ik daar toch ook op z'n minst vraagtekens bij zetten. Of daar meteen aangifte van gedaan moet worden is een tweede (eerst vragen hoe het zit zou de normale manier moeten zijn), maar er zouden op z'n minst rode lichten moeten gaan knipperen.

Dat klopt kinderen doen ook dingen die wettelijk verboden zijn.
Daar moet je natuurlijk altijd rekening mee houden.
Maar mijn zoon was niet eens in bezit van deze pillen.
De team leider had deze pillen in zijn bezit en de andere hoeveelheid lag al ruim een maand in een kluisje waar hij geen sleutel meer van heeft.
En dat was bekent bij de school.
Voortaan beter lezen dan had je het beter begrepen, of ga je er al vanuit dat ik een jongen ga beschermen die drugs dealt.
Nee! al is hij mijn zoon.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 22, 2014 om 15:56
59 Antwoorden / 13 Vragen

Mensen zijn van naturen heel slim.
Maar laten we wel ons hersenen gebruiken.

Het is jammer dat ik mezelf en me zoon hier moet verdedigen terwijl wij slachtoffer zijn van een slecht systeem.
Ga maandag contact opnemen met een krant, en dan overhandig ik alle documenten, die ik niet op deze site kan laten zien.

Willen jullie nou eens er van gaan uit dat ik de waarheid spreek, en help me dan.
Alvast bedankt.

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2014 om 15:57
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Margreet1958, juist in een bericht kan je kort en krachtig zijn. Pak de hoofdpunten: schrijf dat je zoon van 15 jaar voor een drugsdealer is aangezien; dat jullie zelfs in de bak hebben gezeten en kan de Telegraaf ook eens jouw kant belichten, omdat je nergens een poot van de vloer krijgt. Kort, krachtig en niet te veel emoties. Je moet alleen een snaar zien te raken waarop een redacteur zegt: ga daar eens heen en schrijf het verhaal. Daarna checken ze (meestal) of ze redelijk de waarheid benaderen (het blijft de Telegraaf hé) en is er interesse dan drukken ze het. Waarschijnlijk in de Zoetermeer regio maar als ze het als landelijk interessant vinden dan in de "Nederlandse" editie. Schrijf zelf vaak stukjes voor de Televaag (zoals ik hem zelf noem, maar meestal heeft dit soort verhalen best wel effect. Denk er maar eens rustig over.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 16:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=margreet1958 schreef op zaterdag 22 feb 2014, 15:56]Maar laten we wel ons hersenen gebruiken.

[quote=margreet1958 schreef op zaterdag 22 feb 2014, 15:56]Ga maandag contact opnemen met een krant, en dan overhandig ik alle documenten, die ik niet op deze site kan laten zien.

Dat kan prima, scannen, uploaden en hier 'n linkje plaatsen, dit refererende naar jouw eerste quote..

margreet1958
door margreet1958 - Feb 23, 2014 om 19:12
59 Antwoorden / 13 Vragen

Dat kan prima, scannen, uploaden en hier 'n linkje plaatsen, dit refererende naar jouw eerste quote..

Je kan geen documenten op internet plaatsen waar namen van personen op staan.
Dan ga ik voor laster of smaad.
Ook een krant vermeld deze namen nooit.
Ander had ik het zeker gedaan.

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2014 om 19:31
16860 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Je kan geen documenten op internet plaatsen waar namen van personen op staan.
Dan ga ik voor laster of smaad.
Ook een krant vermeld deze namen nooit.
Ander had ik het zeker gedaan.

Groot gelijk om niets van dit alles te doen, Margreet
Succes morgen!

zwemmer
door zwemmer - Feb 23, 2014 om 22:13
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat een naar verhaal. Kan men het dealen aantonen? De mensen zijn blijkbaar helemaal geïndoctrineerd met drugszaken. Waaruit blijkt het dealen? Het blijkt maar eens te meer dat mensen steeds meer de weg kwijtraken. Het lijkt een straffend willen zijnde directrice. Ik zou maar gauw een ander school zoeken, want deze school weet niet van wanten. En, ik heb de indruk dat dit zeer uit de hand aan het lopen is. Hoe meer u probeert uw recht te halen deste meer belangen zullen er strijden. Waar men tegen een autoriteit ingaat kan men weinig medewerking verwachten. U bent in een naar nest terecht gekomen. Tegen een wraakzuchtige directrice doe je niets. Mensen zijn niet snel geneigd om in te zien dat het fout was wat zij deden. Ik hoop dat u een manier vindt om dit achter u te laten. Het is geen doen om hierin te willen winnen, dat kost u alleen maar uw zielenrust.

Zwemmer

kriekra
door kriekra - Feb 24, 2014 om 16:34
204 Antwoorden / 64 Vragen

Wat een verhaal, vreselijk wat ze u en uw zoon aan doen. Misschien kunt u ook nog proberen of SBS6 - Hart van Nederland aandacht wil besteden aan uw verhaal.
Heel veel sterkte in ieder geval!

jantje7
door jantje7 - Feb 24, 2014 om 16:36
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Heeft de Telegraaf al gehaald?

KLIK HIER

jantje7
door jantje7 - Feb 24, 2014 om 16:37
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Helaas de link werkt niet.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kinderen/22328134/__Ritalin_slikken_of_van_school_af__.html

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2014 om 16:51
11590 Antwoorden / 51 Vragen
tenormin
door tenormin - Feb 24, 2014 om 17:04
16860 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 24 feb 2014, 16:51]Zo dus, klik Hier

Het lijkt wel op het verhaal van margreet, maar is dit ook haar verhaal. Er zijn misschien veel meer problemen dan wij weten met kinderen en Ritalin op scholen.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2014 om 17:15
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, dit kan het verhaal van margreet niet zijn. "Vrouw" word al veel eerder gemaakt dan de krant zelf en margreet schrijft dat ze vandaag zou proberen een krant aan te schrijven.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2014 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 24 feb 2014, 16:51]Zo dus, klik Hier

Dit kan het verhaal van de Ts helemaal niet zijn.

jantje7
door jantje7 - Feb 24, 2014 om 17:49
1459 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 feb 2014, 17:41][quote=mahadma schreef op maandag 24 feb 2014, 16:51]Zo dus, klik Hier

Dit kan het verhaal van de Ts helemaal niet zijn.

Was ook maar als grap bedoeld......

margreet1958
door margreet1958 - Feb 24, 2014 om 18:16
59 Antwoorden / 13 Vragen

Nee het is niet mijn verhaal!
Mijn verhaal gaat over slecht onderwijs en onveilige school

Heb namelijk de school hierop aangesproken en deze wouden mijn zoon laten verwijderen.
Dit heb ik niet laten gebeuren, en de medezeggenschapsraad, waar ik zelf lid van was
ingeschakeld.
Helaas deed de MR er ook niks aan.
Ook de vertrouwens persoon, die de school heeft, wilde mij niet helpen.
Iedereen is bang om hun baan te verliezen.
Ook de inspectie doet er niks aan.
Er is wel een psycholoog geweest, die mijn zoon heeft begeleid op school.
En zij heeft situatie gezien die niet door de beugel kon.
Nu word zij als klokkenluider gezien.
Terwijl deze mevrouw juist de school wou verbeteren.

Ook een docent heeft in de MR aangegeven dat kinderen in de derde klas op een niveau waren die gelijk stond als een kind in groep 8 van de basisschool.
Toen werd er gezegd dat het kinderen zijn met gedragsproblemen.
Net of deze kinderen dom zijn.
Deze kinderen hebben vaak nog een hoog IQ.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 24, 2014 om 18:19
59 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte redactie,

Ga u zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen waarom ik u aandacht/krant nodig heb.

Een ouder heeft 17 dec 2012 mijn zoon op school, aangevallen en bedreigd.

Wij hebben daar geen aangiften van kunnen en mogen doen.

Doordat ik de directrice erop aan sprak dat de school niet veilig was heeft zij

met medewerking van politie, mijzelf en mijn zoon, op school laten arresteren, voor het in bezit en of verhandelen van pillen die

onder de Opiumwet vallen.

Dit om ons te verwijderen van de school.

Zat namelijk ook in de medezeggenschapsraad van de school.

Inmiddels zijn we hier dan ook voor vrijgesproken.

Dat de politie en de scholen van Zoetermeer een samenwerkingsverband hebben, is mij bekent.

Maar in mijn geval werd er duidelijk misbruik van gemaakt.

Heb aangiften tegen de directrice gedaan en een klacht tegen de schoolagente.

De aangiften tegen de directrice is geseponeerd,door medewerking van de schoolagente.

Dit is belangenverstrengeling.

Ouders hebben mij erop aangesproken dat ik dit aan de media moet melden.

We praten wel over de toekomst van kinderen.

Ook het onderwijs wat er op die school word gegeven is niet goed.

Alles wat ik u hier vertel kan ik onderbouwen,met de nodige bewijsstukken.

U mag van mij aannemen dat dit een bizar stukje samenwerking is, waar instellingen/ organisatie

mooi mee weg kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Deze brief heb ik naar de telegraaf geschreven.
Heb wel de namen weggelaten.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2014 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U sleept er wel van alles bij. Het ging er toch om dat uw zoon verdacht werd van dealen en dat hij daarvan is vrijgesproken?

margreet1958
door margreet1958 - Feb 24, 2014 om 18:24
59 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 feb 2014, 18:20]U sleept er wel van alles bij. Het ging er toch om dat uw zoon verdacht werd van dealen en dat hij daarvan is vrijgesproken?

Ik sleep er niet van alles bij.
Dit heeft de school ons allemaal aangedaan.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2014 om 19:03
16860 Antwoorden / 108 Vragen

margreet, ik lees nu dat je het over december 2012 hebt, dacht dat dit jullie dit pas kortgeleden was overkomen. Hoop dat iemand door je zinnen heen je roep om hulp kan lezen en niet denkt: ja, zielig maar dit is oude koek.

margreet1958
door margreet1958 - Feb 24, 2014 om 19:36
59 Antwoorden / 13 Vragen

december 2012 is mijn zoon aangevallen op school.
22 februari 2013 zijn we opgepakt voor drugsdealers.
We mochten niet eerder een klacht indienen bij de politie, pas als we bij de rechter zijn geweest.
3 dec 2013 ben ik voor gekomen en heb toen alles in werking gezet.
Het had geen zin om eerder te reageren want toen had ik nog geen vrijspraak.
Zelf nu ik een vrijspraak heb word ik nog aan gesproken dat ze het allemaal vreemd vinden.
Waarom ik de media wil inschakelen is juist mijn verhaal te doen om veranderingen en verbeteringen te krijgen.
Want kinderen hebben recht op goed onderwijs en ze moeten wel veilig op school kunnen zitten.