Al
door Alteana Feb 5, 2024 om 12:39
Voeding & gezondheid

Schadelijke stoffen op fruit/groenten verwijderen

Ik wil die landbouw giffen niet binnen krijgen dus hoe maak ik mijn groenten en fruit schoon dan ?

4246 8 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Feb 5, 2024 om 12:42
862 Antwoorden / 3 Vragen

Afwassen met een nagelborsteltje... maar ik denk dat je het niet helemaal kunt verwijderen want het kan ook net even in de schil van de groenten binnen dringen. Wil je het echt niet... dan is zelf kweken een (dure) oplossing. Maar ik snap je vraag.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 5, 2024 om 12:49
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Goed afwassen in de eerste plaats en zoveel mogelijk biologische producten kopen.
Helemaal gifvrij nuttigen is vrijwel uitgesloten maar het lichaam zal met het mindere wel weten om te gaan.

ju
door juliomariner - Feb 5, 2024 om 12:52
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Vergeleken met vroeguh zit er bijna geen restanten van gewasbeschermingsmiddelen meer op het eindproduct.
Een aantal producten zou u kunnen schillen. En anders zoals al gesuggereerd biologisch of Biologisch dynamisch kopen. Daar worden gegarandeerd geen chemische gewasbeschermingsmiddelen gebruikt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 5, 2024 om 14:05
2096 Antwoorden / Vragen

Als dat uw doel is dient u uw groenten en fruit van een onbespoten bron te betrekken, daar zal schoonmaken niet veel aan toe- of afdoen.

Du
door Duc7 - Feb 12, 2024 om 12:19
35 Antwoorden / Vragen

Biologische groente en fruit kopen is ook een goede optie.

pe
door peentjes - Feb 13, 2024 om 11:17
421 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat u voor het eerst fruit en groente eten dan?