ramonnetje
door ramonnetje Dec 22, 2012 om 19:36
Voeding & gezondheid

Schoonenberg gehoortest. Test? Gratis?

Eindelijk kregen we hem zover: de vriend van mijn moeder zou een gehoortest doen om een gehoorapparaat aan te laten meten.

6 Weken geleden maakten zij een afspraak bij Schoonenberg in Bisonspoor te Maarssenbroek. Gisteren zou hij getest worden (u weet wel, die reclame van de Schoonenberg gehoortest. 'Doe de gratis gehoortest bij de gehoortestdagen van Schoonenberg'.) en gisterenochtend werd de afspraak geannuleerd.

Toch wel lullig, een afspraak annuleren na 6 weken en dan ook nog 's ochtends op de dag ervan. Wat eerder had best gemogen, dan waren zij ergens anders heen gegaan toch? Toch even vragen bij de winkel.

Er zat een dame in de volledig lege winkel en mijn moeder vroeg haar waarom de test niet door kon gaan. Zij antwoordde: 'Dat komt door de regering, we weten nog niet wat de vergoeding gaat worden.'

Toch eigenaardig antwoord, wat heeft de regering en hun vergoeding nu te maken met het doen van een gratis hoortest bij Schoonenberg? En waarom dan pas na 6 weken wachten de afspraak afzeggen?

Wij hebben geen flauw idee wat de regering nu te maken heeft met onze afspraak bij Schoonenberg, en waarom een gehoortest geen doorgang kan vinden vanwege een vermeende vergoeding van het Rijk...

Heeft iemand een zinnig antwoord hierop?

13952 49 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Dec 22, 2012 om 19:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*nee, geen zinnig antwoord

*bij Schoonenberg in Bisonspoor te Maarssenbroek zouden ze dat moeten kunnen uitleggen en als ze dat niet kunnen, dan kun je met hen beter geen zaken doen

valerius-2
door valerius-2 - Dec 22, 2012 om 20:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is omdat zij niet zeker weten of het nog betaalbaar wordt voor de mensen die de test doen, een test doen, zonder het te weten of het nog mensen zijn die het aan gaan schaffen , het nog kunnen betalen.i.v.b. met de nieuwe vergoeding.Testen is alleen maar om te verkopen en dat wordt dan moeilijker

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2012 om 20:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ramonnetje,

Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al:

.....de vriend van mijn moeder zou een gehoortest doen om een gehoorapparaat aan te laten meten......

Neemt niet weg dat deze gang van zaken zeker niet gebruikelijk is.
Zo'n vrijblijvende gehoortest kunnen ze altijd afnemen.
Het is aan de cliënt om uiteindelijk te bepalen of hij/zij een gehoorapparaat wil aanschaffen.
Vind dus dat deze zaak niet correct gehandeld heeft.

Met vr.gr.

zwemmer
door zwemmer - Dec 22, 2012 om 20:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik ben geen Schoonenberg maar heb nagezocht dat er momenteel onderhandelingen zijn over de vergoeding van gehoortoestellen, dat is wat anders dan gehoortetsten. Misschien was men bij Schonenberg minder geconcentreerd? Vraag het nog eens na in de winkel.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Dec 22, 2012 om 20:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

... en 'gehoortetsten" moet natuurlijk: "gehoortesten" zijn. Edrick heeft volkomen gelijk, een test moet volgens de reklame altijd gratis kunnen zonder ervan uit te gaan dat er ook een toestel gekocht wordt. Het lijkt er erg op dat men dat wel verwacht. In dat geval is de men in de winkel dus fout bezig.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2012 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van het onzinnige verhaal van Schooneberg, daar dus nooit meer naar toegaan, is wel degelijk bekend wat de nieuwe regels voor vergoeding worden voor hoortoestellen in 2013.

Hoortoestellen worden uit de basisverzekering vergoed met een eigen bijdrage van 25% van de prijs. Uiteraard is ook nog het eigen risico van € 350 van toepassing, als dat nog niet (geheel) voor andere zaken is gebruikt.

zwemmer
door zwemmer - Dec 23, 2012 om 14:21
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik las toch op het web dat de regering nog aan het onderhandelen is over de vergoeding van gehoortoestellen in 2013.

zwemmer
door zwemmer - Dec 23, 2012 om 14:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 22 dec 2012, 21:55]Afgezien van het onzinnige verhaal van Schooneberg, daar dus nooit meer naar toegaan, is wel degelijk bekend wat de nieuwe regels voor vergoeding worden voor hoortoestellen in 2013.

Hoortoestellen worden uit de basisverzekering vergoed met een eigen bijdrage van 25% van de prijs. Uiteraard is ook nog het eigen risico van € 350 van toepassing, als dat nog niet (geheel) voor andere zaken is gebruikt.

Waarom zou TS er nooit meer naartoe gaan? Er is alle mogelijkheid om twijfels te testen. En als iedereen nooit meer daar naartoe gaat waar men per ongeluk een steekje heeft laten vallen -een vreselijk straffende houding die nergens op slaat- dan gaat niemand ooit meer ergens naartoe. Foutjes, vergissingen zijn menselijk.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2012 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwemmer

6 Weken daarvoor een afspraak gemaakt en op de dag van de afspraak wordt die afgezegd om een onzinnige reden. Zeer klantonvriendelijk. En waarom geen test?

"Er is alle mogelijkheid om twijfels te testen" ik begrijp niet wat u hiermee bedoelt..

Op mijn polis voor 2013 staat vermeld: hoortoestellen worden vergoed uit de basisverzekering met een eigen bijdrage van 25 % en een eigen risico van € 350(als dat nog niet gebruikt is).

En die polis heb ik al een week of wat.

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2012 om 16:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Wij hebben geen flauw idee wat de regering nu te maken heeft met onze afspraak bij Schoonenberg, en waarom een gehoortest geen doorgang kan vinden vanwege een vermeende vergoeding van het Rijk...

Heeft iemand een zinnig antwoord hierop?.........

De enige die daar een zinnig (of onzinnig) antwoord op kan geven, is de winkelier zelf! Ik snap ook echt niet waarom je dat niet meteen daar hebt gevraagd.

zwemmer
door zwemmer - Dec 23, 2012 om 18:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 23 dec 2012, 15:15]@zwemmer

6 Weken daarvoor een afspraak gemaakt en op de dag van de afspraak wordt die afgezegd om een onzinnige reden. Zeer klantonvriendelijk. En waarom geen test?

"Er is alle mogelijkheid om twijfels te testen" ik begrijp niet wat u hiermee bedoelt..

Op mijn polis voor 2013 staat vermeld: hoortoestellen worden vergoed uit de basisverzekering met een eigen bijdrage van 25 % en een eigen risico van € 350(als dat nog niet gebruikt is).

En die polis heb ik al een week of wat.

Men kan op het web of door navraag in de winkel meestal wel te weten komen wat nodig is om de informatie te kunnen plaatsen en begrijpen. Hier was een toelichting van zijde van de winkel voldoende en verhelderend geweest.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 24, 2012 om 13:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zoals de vraag hier letterlijk gesteld wordt kan helemaal niet.
Er zou een gehoortest worden gedaan om een hoor apparaat aan te meten.
Dat houdt in dat je het toestel zelf moet betalen.
Voor vergoeding moet er een gehoortest door een oorarts worden gedaan.
Alleen met een recept en verwijzing van de arts wordt er vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
Die gehoortest is slechts een indicatie, de winkelier zal na een minder goed hoor resultaat moeten doorverwijzen naar een oorarts.
Als het gehoor van de betreffende persoon te wensen overlaat hoeft hij helemaal niet naar de luisterwinkel.
Immers, zijn omgeving had al bepaald dat hij naar de doofshop moest voor een test.
Dus die persoon heeft al een vastgesteld luisterprobleem.
Hij had gewoon naar de huisarts moeten gaan voor een verwijzing naar de oorarts.

Er zijn overigens uitstekende computer programma's om zelf het gehoor te testen.
Met een goede koptelefoon wordt een uitgebreid programma beluisterd.
In de winkel gebeurt het gewoon op dezelfde manier.

En uw vraag is : heeft iemand een zinnig antwoord hierop ?
Mijn zinnige antwoord is : nee.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2012 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Dat is niet bij elke verzekeraar het geval. Bijvoorbeeld Zilveren Kruis Achmea heeft met name met Schoonenberg afspraken gemaakt dat een verzekerde van hen niet eerst naar de KNO-arts hoeft. Elke verzekeraar heeft zijn eigen regels.

vr1944
door vr1944 - Dec 24, 2012 om 15:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het antwoord van Wimmie20 is helemaal juist . Bij gehoorverlies moet je naar de KNO om vast te stellen wat de oorzaak van de doofheid is . Bovendien zijn die gehoor testen bij de KNO uitgebreider dan bij een test van Schoonenberg .Hoorapparaten worden pas vergoed bij minimaal 35 DB gehoor verlies van je beste oor . Verder vind ik het verhaal over het afzeggen een afspraak merkwaardig , omdat je regelmatig vrije inloop hebt bij deze firma en twee maanden apparaten gratis mag uitproberen

=tijger1 schreef op maandag 24 dec 2012, 13:58: @wimmie20

Dat is niet bij elke verzekeraar het geval. Bijvoorbeeld Zilveren Kruis Achmea heeft met name met Schoonenberg afspraken gemaakt dat een verzekerde van hen niet eerst naar de KNO-arts hoeft. Elke verzekeraar heeft zijn eigen regels.

inekel1953
door inekel1953 - Dec 24, 2012 om 15:30
323 Antwoorden / 2 Vragen

Nog een laatste tip.

In 2008 was er al eerder een onderzoek i.s.m. Tros Radar, bij deze de link waarover u dat kunt lezen: http://www.hoorwijzer.nl/specialisten/ontwikkelingen/ontwikkelingen/kwaliteitsverschillen-tussen-audiciens.html

Deze link waarin ook bleek een zelfde hoortoestel grote prijs verschillen kunnen hebben en de reden daarvan: http://www.hoorwijzer.nl/vraagbaak/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/prijsverschillen-zelfde-toestel.html

Met vriendelijke groet,
Ineke L.

vr1944
door vr1944 - Dec 24, 2012 om 15:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, je kunt bij Schoonenberg ook apparaten kopen zonder bijbetaling . De keuze is aan jouw .Waarom het proberen verkopen van duurdere apparaten volgens jouw oplichting is snap ik niet helemaal

=inekel1953 schreef op maandag 24 dec 2012, 15:22: Beste Ramonnetje,

Zij willen alleen hoortoestellen verkopen verboven de vergoedingsprijzen. Een hoortoestel kopen voor 1000,- Euro (duizend per stuk) is niet mogelijk bij hen, terwijl u het kunt kopen voor een paar honderd Euro per stuk, nl die 350,- wat de zorg verzekeraar wilt betalen. En per 1 januari moet u zelf 25 % betalen. het scheelt natuurlijk wel of een hoortoestel dan 350,- Euro of 3500,- Euro per stuk kost. U begrijpt dus wel waar deze schijnbaar oplichtingspraktijken van Schoonenberg vandaan komen.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2012 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@inkel 1953
U hebt blijkbaar heel slechte ervaringen met Schooneberg, jammer.

De vergoeding voor een hoortoestel in 2012 is € 509,50 en niet zoals u zegt € 350,00

€350,00 Wordt het eigen risico in 2013, naaste de eigen bijdrage van 25%.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 24, 2012 om 16:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het apparaat dat in Oktober 2012 is geleverd door Hans Anders hoefde deze patiënt niets bij te betalen.
Alles werd vergoed door de verzekeraar en omdat het eigen risico al gebruik was dus 100% gratis.

Alleen een meting in de winkel en het bevalt deze persoon prima.
Nooit bij een arts geweest dus ook geen KNO arts of zo.

Wel zijn er duurdere luxe types die niet noodzakelijk waren en die waren tegen meerprijs wel leverbaar maar ze wilde niets opdringen.
Dus het kan wel, gratis hoortoestel binnen de prijzen van verzekeraars.

inekel1953
door inekel1953 - Dec 24, 2012 om 16:47
323 Antwoorden / 2 Vragen

Lezen
Vr1944
er staat duidelijk geschreven over de slechte prakijken van Schoonenberg "(zeer) Enkele daargelaten".

guote=vr1944 schreef op maandag 24 dec 2012, 15:44]Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, je kunt bij Schoonenberg ook apparaten kopen zonder bijbetaling . De keuze is aan jouw .Waarom het proberen verkopen van duurdere apparaten volgens jouw oplichting is snap ik niet helemaal

=inekel1953 schreef op maandag 24 dec 2012, 15:22: Beste Ramonnetje,

inekel1953
door inekel1953 - Dec 24, 2012 om 16:56
323 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger schreef een eerdere reactie:

=tijger1 schreef op zaterdag 22 dec 2012, 21:55: Afgezien van het onzinnige verhaal van Schooneberg, daar dus nooit meer naar toegaan, is wel degelijk bekend wat de nieuwe regels voor vergoeding worden voor hoortoestellen in 2013.

Hoortoestellen worden uit de basisverzekering vergoed met een eigen bijdrage van 25% van de prijs. Uiteraard is ook nog het eigen risico van € 350 van toepassing, als dat nog niet (geheel) voor andere zaken is gebruikt.

Juist die gegevens zijn (nog) niet van toepassing maar gaan in per 1 januari 2013, vandaar mijn reactie over de grote verschillen van prijzen.

Daarna schreef Tijger:
=tijger1 schreef op maandag 24 dec 2012, 15:57: @inkel 1953
U hebt blijkbaar heel slechte ervaringen met Schooneberg, jammer.
De vergoeding voor een hoortoestel in 2012 is € 509,50 en niet zoals u zegt € 350,00
€350,00 Wordt het eigen risico in 2013, naaste de eigen bijdrage van 25%.

Er staat echter nergens dat het de uit maximale vergoeding is voor 2012 nl 509, - Euro bij ieder hoortoestel. Er zijn hoortoestellen van 350,- Euro maar er zijn er ook van 3500,- Euro per stuk welke menig audicien liever verkoopt i.p.v. te kijken wat het beste bij de cliënt past.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 24, 2012 om 18:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat Wimmi nog vergeten is te vertellen :
alleen een KNO arts kan vaststellen wat de oorzaak is van uw gehoorverlies.
Dat kan een Groningse ontsteking zijn of iets anders wat ook heel erg is.
De bevoegdheid om de oorzaak van verlies vast te stellen heeft een gehoorboer niet.
En dat kan hij ook niet.
Misschien is het gehoorverlies wel met medicijnen te herstellen, wie weet.

Op brillen, gebitten, en ook doofversterkers wordt schandelijk veel verdiend.
Zoek maar eens uit wat zo'n tv reclame kost.
En dat iedere dag op vele zenders.
Wilt u weten wat een goedkoop hoorapparaat kost :
Koekel : klop in : hearing aid china.
Daar kunt u een hoorversterker kopen voor 25 euro !
En van het bekende merk Siemens : 80 euro.
Gewoon bestellen en met een weekje in huis !
Voor een geeltje weet u of een hoorapparaat voor u werkt !
Zelf afstellen is een fluitje van een cent.
Vast en zeker komen er kletsmeiers die vertellen dat alleen een vakman dat kan.
Ik heb het voor iemand in 5 minuten gedaan met een zeer klein schroevendraaiertje.
En voor het commentaar begint : ik weet het, de audicien doet dat met een computer.
Dat genoemde bedrag is zelfs inclusief portokosten !

vr1944
door vr1944 - Dec 24, 2012 om 19:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

"En per 1 januari moet u zelf 25 % betalen. het scheelt natuurlijk wel of een hoortoestel dan 350,- Euro of 3500,- Euro per stuk kost. U begrijpt dus wel waar deze schijnbaar oplichtingspraktijken van Schoonenberg vandaan komen".

=inekel1953 schreef op maandag 24 dec 2012, 16:47: Lezen
Vr1944
er staat duidelijk geschreven over de slechte prakijken van Schoonenberg "(zeer) Enkele daargelaten".

Wel goed gelezen hoor .Je verhaal klopt niet .Alle Schoonenberg filialen verkopen dezelfde apparaten voor dezelfde prijs en je hebt twee maanden de tijd om te bepalen of je zoals jij beweerd opgelicht of misleid bent..Bovendien kosten Oticon apparaten geen 3500 euro per stuk en zijn ze waarschijnlijk bij Schoonenberg goedkoper als waar jij ze koopt
.

vr1944
door vr1944 - Dec 24, 2012 om 20:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk ben je niet verder gekomen dan pagina 10,maar als je wat doorbladerd zal je zien dat echte Siemens gehoor apparaten ook ruim 1000 dollar kosten.Die goedkope apparaten kun ook bij de Kijkshop kopen daar heb ik niks aan.
"Wholesale SIEMENS RIC (Pure 501) Hearing Aid,BG Discount Affordable 12 channels
US $1547.8 - 1575.05 / Piece"
Min. Order: 1 Piece

=wimmi20 schreef op maandag 24 dec 2012, 18:38: Wat Wimmi nog vergeten is te vertellen :
alleen een KNO arts kan vaststellen wat de oorzaak is van uw gehoorverlies.
Dat kan een Groningse ontsteking zijn of iets anders wat ook heel erg is.
De bevoegdheid om de oorzaak van verlies vast te stellen heeft een gehoorboer niet.
En dat kan hij ook niet.
Misschien is het gehoorverlies wel met medicijnen te herstellen, wie weet.

Op brillen, gebitten, en ook doofversterkers wordt schandelijk veel verdiend.
Zoek maar eens uit wat zo'n tv reclame kost.
En dat iedere dag op vele zenders.
Wilt u weten wat een goedkoop hoorapparaat kost :
Koekel : klop in : hearing aid china.
Daar kunt u een hoorversterker kopen voor 25 euro !
En van het bekende merk Siemens : 80 euro.
Gewoon bestellen en met een weekje in huis !
Voor een geeltje weet u of een hoorapparaat voor u werkt !
Zelf afstellen is een fluitje van een cent.
Vast en zeker komen er kletsmeiers die vertellen dat alleen een vakman dat kan.
Ik heb het voor iemand in 5 minuten gedaan met een zeer klein schroevendraaiertje.
En voor het commentaar begint : ik weet het, de audicien doet dat met een computer.
Dat genoemde bedrag is zelfs inclusief portokosten !

inekel1953
door inekel1953 - Dec 24, 2012 om 20:43
323 Antwoorden / 2 Vragen

Bij deze nog een lijstje om vooral de TS Ramonnetje te helpen met deze antwoorden. Een hoortest is nooit gratis maar wordt betaalt door uw zorgverzekeraar aan de audicien.

=vr1944 schreef op maandag 24 dec 2012, 19:41: "Wel goed gelezen hoor .Je verhaal klopt niet .Alle Schoonenberg filialen verkopen dezelfde apparaten voor dezelfde prijs en je hebt twee maanden de tijd om te bepalen of je zoals jij beweerd opgelicht of misleid bent..Bovendien kosten Oticon apparaten geen 3500 euro per stuk en zijn ze waarschijnlijk bij Schoonenberg goedkoper als waar jij ze koopt .

VR1944, u blijft volhouden dat er geen verschil is, verdiep u er eens wat meer in! Ik zal u nog wat meer informatie geven, zoals ik al eerder schreef er zijn zoveel haken en ogen aan een hoortoestel en wat daarbij komt kijken, nergens maar dan ook nergens is de kwalieteit, de service of de prijs het zelfde, ook al gaat het om het zelfde ( merk en soort) hoortoestel omdat de audicien zijn prijs (nu in 2012 nog) mag bepalen.

*
Het is geheel afhankelijk hoe groot het gehoorverlies is en welke tonen dat verlies heeft.

Er zijn verschillende hoortoestellen, I.H.O. (in het oor), voor het minste gehoorverlies. A.H.O. ( achter het oor) voor hen met een groter tot zwaar gehoor verlies en er zijn (nog) kasttoestellen ook voor de zwaar slechthorenden.

Daarbij zijn er Analoge en Digitale hoortoestellen. Met of zonder T stand. Met of zonder afstandbediening.
De T stand is voor ringleiding, wat ook weer niet bij elk toestel aanwezig is, soms moet dat er weer apart voor worden aangesloten met de daarbij behorende kosten.
Deze zorgt dat men bv in (veel) kerken, theaters waar veelal een ringleiding aanwezig is en telefoons waar een interne ringleiding ingebouwd zit, dit beter kan verstaan. Maar ook bv bluetooth en /of mp3 spelers kan horen. Ook is de T-stand op het hoortoestel nodig indien de slechthorende thuis een ringleding heeft of laat plaatsen om de televisie, telefoon te kunnen verstaan.

Dit alles bepaald de prijs. Er zijn mensen met een zwaar gehoorverlies, die extra's nodig hebben en toch hoeft het niet veel duurder te zijn. Het hangt af welk merk hoortoestel men koopt cq krijgt. Iemand met een klein cq weinig gehoor verlies van 35 DB aan het beste oor, heeft aan enkel een hoortoestel met T stand vaak voldoende om de eerste 7 jaar goed door te komen. BV ouderen, waarvan de vingers niet meer zo soepel gaan, kunnen de kleine knopjes op het i.h.o of a.h.o niet bedienen en worden dan vaak aangemoedigd door de audicien om er een afstandsbediening bij te kopen. Dit zijn extra financiële kosten, terwijl wat servies zou kunnen zijn om te (laten) oefenen en de cliënt tijd gunnen om dit aan te leren. Al die extra's, die voor sommige mensen echt noodzakelijk zijn, maken dat zo'n hoortoestel al snel tussen de 3000,- en 3500,- Euro gaat kosten.

Oticon hoortoestellen kosten geen 3500,- Euro, nogmaals dat heb ik ook nergens geschreven!

Lees de link die ik eerder in dit forum heb gegeven: maandag 24 dec 2012, 15:30
Dan ziet u een uitzending gemist van Radar waar ook uitgebreid aandacht is gegeven, aan de onfrisse praktijken van de audicien.

inekel1953
door inekel1953 - Dec 24, 2012 om 20:48
323 Antwoorden / 2 Vragen

servies moet natuurlijk service zijn

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2012 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met al deze uiteenzettingen over hoortoestellen enzovoort, raken we natuurlijk wel ver af van de vraag.

"Wat heeft de regering te maken met een vergoeding voor een hoortest bij Schooneberg".

Het antwoord is simpel: helemaal niets. Schooneberg biedt die test gratis aan en krijgt daar ook geen vergoeding voor, niet laag en ook niet hoog, niet van de regering en ook niet van een verzekeraar. De mededeling van Schooneberg was dus een onzin verhaal. En het was ook zeer klantonvriendelijk om op de dag van de afspraak met dit onzin verhaal de afspraak te annuleren.

Ik heb nog bij geen enkele winkel een hoortoestel gezien dat goedkoper is dan de maximale vergoeding van € 509 in 2012. De winkels passen de prijzen dus aan aan de vergoeding die gegeven wordt. Blijkbaar moet Schooneberg nog rekenen voor het jaar 2013, tot hoever ze de prijzen kunnen opschroeven.

inekel1953
door inekel1953 - Dec 25, 2012 om 12:46
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Ramonnetje,

We zitten nog in het jaar 2012, dat mag voor iedereen duidelijk zijn, dus ook voor de dit zeer misleidendende bedrijf Schoonenberg en Beter Horen. De (enkele) goede buiten beschouwing gelaten. Zij willen alleen hoortoestellen verkopen verboven de vergoedingsprijzen. Een hoortoestel kopen voor 1000,- Euro (duizend per stuk) is niet mogelijk bij hen, terwijl u het kunt kopen voor een paar honderd Euro per stuk, nl die 350,- wat de zorg verzekeraar wilt betalen. En per 1 januari moet u zelf 25 % betalen. het scheelt natuurlijk wel of een hoortoestel dan 350,- Euro of 3500,- Euro per stuk kost. U begrijpt dus wel waar deze schijnbaar oplichtingspraktijken van Schoonenberg vandaan komen.

Mijn advies is, laat de vriend van uw moeder naar het bij hem dichtsbijzijnde Audiologisch Centrum ( AC) gaan voor een gehoortest. Liever 25 kilometer reizen en een goed onpartijdig advies dan belazerd worden bij u bij staat, door de twee bovengenoemde bedrijven.

De vriend kan met een verwijsbriefje van de huisarts of KNO arts naar een AC. Maak vandaag nog een afspraak en vertel ze het gehele verhaal wat u is overkomen.
Een AC is onafhankelijk en heeft dus geen binding of overeenkomst met een fabrikant van een bepaald merk hoortoestellen of audicien.
Daarbij kunt u tijdens iedere proefperiode van een hoortoestel of hoortoestellen naar de AC, om te laten controleren of de audicien zijn/ haar werk goed heeft gedaan. Vaak worden hoortoestellen (bewust) verkeerd afgesteld of probeert men u een (veel te) zwak hoortoestel te verkopen, zodat de klant veel eerder aan een nieuw hoorstoestel moet.

U bent ook niet verplicht bij deze audien te blijven, al heeft hij al wel al uw gegevens van de zorgverzekeraar en uw prive gegevens. U mag bij andere audiciens terecht, wel eerst melding maken van deze praktijken bij uw zorg verzekeraar. U mag ook meerdere hoortoellen uitproberen en ook iedere keer laten testen bij het AC. Een hoortoestel waardoor u niet goed of prettig hoort, wil niet zeggen dat het aan het hoortoestel ligt, het kan dus ook opzettelijk verkeerd of fout zijn ingesteld of een te zwak hoortoestel zijn. Niemand die dit kan contoleren, behalve het AC, vandaar dat ik u maar iedereen die aan een (nieuw) hoortoestel toe is naar het AC te gaan.

Als er een audiogram wordt gemaakt, neem de originele meting op papier altijd mee en maak daar een kopy van.
Thuis kunt u via hoorzaken.nl uw audiogram invullen en dan kijken welk hoortoestel het beste bij dat verminderd gehoor past.
De beste hoorstoestellen zijn m,i, van Oticon, Philips en Simens, deze gaan als u de goede heeft ontvangen gewoon 7 waar mee. Andere merken zijn goed voor de audicien omdat deze hooguit 5 jaar meegaan, als uw hoortoestel dat al haalt.

Koop er ook nooit een zogenaamde enkele jaren gerantie bij!! Uw 2 jarige fabrieksgarantie komt daarmee te vervallen en als u vraagt de garantie voorwaarden zwart op wit te mogen ontvangen, weet ik bijna zeker dat u die niet krijgt.
Veelal zijn dingen al verzekert door de fabriek of via uw zorgverzekeraar.
En laat u niet wijsmaken dat hoortoestellen zo duur zijn, er zijn goedkopere alleen daar verdient de audicient niet genoeg aan en zal u die ook niet laten zien.

Als u wel een goede audicien heeft gevonden, wees daar dan maar dankbaar voor.

Mijn audicien, daar reis ik graag de nodige 75 kilmeter voor om er te komen en moet dat ook weer terug. Toch ik ga er de laatste jaren maar één keer in de 7 jaar naar toe, sinds mijn 6e levensjaar en ben nu 59. Mijn verlies is tussen de 95 en 115 DB en draag enkel nog Oticon hoortoestellen, waarmee ik dan goed kan blijven functioneren.
Wat zo belangrijk is, na 5 jaar heeft u recht op een ander toestel maar krijgt u de minste vergoeding na 7 jaar krijgt en de hoogste vergoeding.

Mischien is er bij u in de buurt een Nederlandse Vereninging Voor Slechthorende (NVVS.nl) daar kunt u altijd terecht voor tips en slechthorend cq doof zijn.

Wilt u meer weten vraag bij de redactie mijn email adres en wil u met alle plezier helpen.
Mijn excuses voor de lange reactie, toch omdat er zoveel haken en ogen aan zitten en velen onzichtbaar, heb ik geprobeerd u zoveel mogelijk advies te geven.

Met vriendelijke groet,
Ineke L
Docent NmG ( Nederlands met Gebaren)
Tevens bekend met NGT en VHG

es
door esperanto85 - Dec 25, 2012 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb precies het zelfde meegemaakt. Heb 5 jaar een gehoorapperaat van Schoonenberg gehad ,nu al weer drie jaar een van Beter Horen ,waar ik trouwens niet tevreden over ben. Werd van de zomer door Schoonenberg benaderd voor een test en de aanbieding om een nieuw soort gehoorapperaat uit te proberen. Afspraak gemaakt. Ongeveer een week later werd ik gebeld met een smoes dat het niet doorging. Volgens mij waren ze tot de ontdekking gekomen dat er niets te verdienen viel, want ik had over twee jaar pas weer recht op vergoeding! Voor de afspraak had ik zelf al aangegeven dat ik nog twee jaar met mijn apperaat moest doen! Dit gebeurde in Rotterdam.

ramonnetje
door ramonnetje - Dec 25, 2012 om 13:11
72 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt allemaal voor de reacties, met name InnekeL1953, die in ieder geval goede achtergrondinformatie geeft.

Ik stelde de vraag, niet alleen voor een antwoord (een zinnig antwoord kregen we in de winkel al niet) maar tevens om het verhaal te vertellen.
Schoonenberg gehoortoestellen adverteert regelmatig op televisie 'Doe de gratis gehoortest', gepresenteerd door Loretta Schrijver. Er wordt gesuggereerd dat je zo, geheel vrijblijvend een afspraak kan maken. Dat blijkt dus anders te zijn.

Nu ben ik niet gisteren uit een ie gekropen, ik weet ook dondersgoed dat Schoonenberg een bedrijf is wat geld wil verdienen en dat komt natuurlijk voort uit verkoop, toch vind ik het hoogst ongepast om zo te adverteren en dan vervolgens met zo'n raar verhaal aan te komen om het na 6 weken wachten, die ochtend af te zeggen. Dat vind ik simpelweg niet netjes...

Ook nog even voor de duidelijkheid: Wij weten wel dát hij grotendeels doof is, hij is er ook voor afgekeurd en is meermaals bij een echte audicien geweest. Hij was oa kanonnier bij de marine en in zijn tijd bestond gehoorbescherming uit de linker- en rechter wijsvinger...

=carola.83 schreef op zondag 23 dec 2012, 16:27: .......Wij hebben geen flauw idee wat de regering nu te maken heeft met onze afspraak bij Schoonenberg, en waarom een gehoortest geen doorgang kan vinden vanwege een vermeende vergoeding van het Rijk...

Heeft iemand een zinnig antwoord hierop?.........

De enige die daar een zinnig (of onzinnig) antwoord op kan geven, is de winkelier zelf! Ik snap ook echt niet waarom je dat niet meteen daar hebt gevraagd.

Nou, dat staat ook in het bericht Carola, er staat in dat we die ochtend gebeld zijn en de volgende dag er toch nog naar toe zijn gegaan om vragen te stellen... Naar aanleiding van het (onzinnige) antwoord heb ik de vraag híer gesteld. Je hebt daar echter overheen gelezen.
=wimmi20 schreef op maandag 24 dec 2012, 13:38: Zoals de vraag hier letterlijk gesteld wordt kan helemaal niet.
Er zou een gehoortest worden gedaan om een hoor apparaat aan te meten.
Dat houdt in dat je het toestel zelf moet betalen.
Voor vergoeding moet er een gehoortest door een oorarts worden gedaan.
Alleen met een recept en verwijzing van de arts wordt er vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
Die gehoortest is slechts een indicatie, de winkelier zal na een minder goed hoor resultaat moeten doorverwijzen naar een oorarts.
Als het gehoor van de betreffende persoon te wensen overlaat hoeft hij helemaal niet naar de luisterwinkel.
Immers, zijn omgeving had al bepaald dat hij naar de doofshop moest voor een test.
Dus die persoon heeft al een vastgesteld luisterprobleem.
Hij had gewoon naar de huisarts moeten gaan voor een verwijzing naar de oorarts.

Er zijn overigens uitstekende computer programma's om zelf het gehoor te testen.
Met een goede koptelefoon wordt een uitgebreid programma beluisterd.
In de winkel gebeurt het gewoon op dezelfde manier.

En uw vraag is : heeft iemand een zinnig antwoord hierop ?
Mijn zinnige antwoord is : nee.

Dat hij grotendeels doof is weten we al, hij is ook bij audiciens geweest, hij is er nota bene voor afgekeurd. Schoonenberg gehoortest is slechts de eerste stap naar een gehoorapparaat, iets waar mensen die doof zijn erg vaak een grote moeite mee hebben. WIJ weten dat hij zo'n ding nodig heeft, maar hij heeft zelf natuurlijk geen last van zijn doofheid, wij wel... Hij had dan ook zo'n ding kunnen uitproberen, kijken hoe het staat en of het comfortabel is. Je antwoord is dan ook niet echt behulpzaam...
=esperanto85 schreef op maandag 24 dec 2012, 19:35: Heb precies het zelfde meegemaakt. Heb 5 jaar een gehoorapperaat van Schoonenberg gehad ,nu al weer drie jaar een van Beter Horen ,waar ik trouwens niet tevreden over ben. Werd van de zomer door Schoonenberg benaderd voor een test en de aanbieding om een nieuw soort gehoorapperaat uit te proberen. Afspraak gemaakt. Ongeveer een week later werd ik gebeld met een smoes dat het niet doorging. Volgens mij waren ze tot de ontdekking gekomen dat er niets te verdienen viel, want ik had over twee jaar pas weer recht op vergoeding! Voor de afspraak had ik zelf al aangegeven dat ik nog twee jaar met mijn apperaat moest doen! Dit gebeurde in Rotterdam.

Dit antwoord geeft een redelijk logische verklaring op wat er bij ons is gebeurd, bedankt daarvoor!

wimmi20
door wimmi20 - Dec 25, 2012 om 16:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er zit iets vreemds aan dit verhaal.
Als het hoortoestel dit jaar was aangeschaft dan maakt het
toch niet uit wat de vergoeding in 2013 zal worden ?
Dan geldt toch het vergoed bedrag van dit jaar ?
En dan slaat dat "regeringsverhaal" toch nergens op ?
Een raar verhaal.
Bij Specsavers krijg je 2 hoortoestellen voor de prijs van 1.
Makkelijk als je maar aan 1 oor gehoorverlies hebt.

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2012 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 25 dec 2012, 16:51]Er zit iets vreemds aan dit verhaal.
Als het hoortoestel dit jaar was aangeschaft dan maakt het
toch niet uit wat de vergoeding in 2013 zal worden ?
Dan geldt toch het vergoed bedrag van dit jaar ?
En dan slaat dat "regeringsverhaal" toch nergens op ?
Een raar verhaal.
Bij Specsavers krijg je 2 hoortoestellen voor de prijs van 1.
Makkelijk als je maar aan 1 oor gehoorverlies hebt.

Wat moet een mens met twee hoortoestellem als je maar aan 1 oor gehoorverlies hebt?

Om een hoortoestel vergoed te krijgen, moet je aan het goede oor minstens 35% gehoorverlies hebben.

vr1944
door vr1944 - Dec 27, 2012 om 11:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

=inekel1953 schreef op maandag 24 dec 2012, 20:43: Bij deze nog een lijstje om vooral de TS Ramonnetje te helpen met deze antwoorden. Een hoortest is nooit gratis maar wordt betaalt door uw zorgverzekeraar aan de audicien.

=vr1944 schreef op maandag 24 dec 2012, 19:41: "Wel goed gelezen hoor .Je verhaal klopt niet .Alle Schoonenberg filialen verkopen dezelfde apparaten voor dezelfde prijs en je hebt twee maanden de tijd om te bepalen of je zoals jij beweerd opgelicht of misleid bent..Bovendien kosten Oticon apparaten geen 3500 euro per stuk en zijn ze waarschijnlijk bij Schoonenberg goedkoper als waar jij ze koopt .

VR1944, u blijft volhouden dat er geen verschil is, verdiep u er eens wat meer in! Ik zal u nog wat meer informatie geven, zoals ik al eerder schreef er zijn zoveel haken en ogen aan een hoortoestel en wat daarbij komt kijken, nergens maar dan ook nergens is de kwalieteit, de service of de prijs het zelfde, ook al gaat het om het zelfde ( merk en soort) hoortoestel omdat de audicien zijn prijs (nu in 2012 nog) mag bepalen.

*
Het is geheel afhankelijk hoe groot het gehoorverlies is en welke tonen dat verlies heeft.

Er zijn verschillende hoortoestellen, I.H.O. (in het oor), voor het minste gehoorverlies. A.H.O. ( achter het oor) voor hen met een groter tot zwaar gehoor verlies en er zijn (nog) kasttoestellen ook voor de zwaar slechthorenden.

Daarbij zijn er Analoge en Digitale hoortoestellen. Met of zonder T stand. Met of zonder afstandbediening.
De T stand is voor ringleiding, wat ook weer niet bij elk toestel aanwezig is, soms moet dat er weer apart voor worden aangesloten met de daarbij behorende kosten.
Deze zorgt dat men bv in (veel) kerken, theaters waar veelal een ringleiding aanwezig is en telefoons waar een interne ringleiding ingebouwd zit, dit beter kan verstaan. Maar ook bv bluetooth en /of mp3 spelers kan horen. Ook is de T-stand op het hoortoestel nodig indien de slechthorende thuis een ringleding heeft of laat plaatsen om de televisie, telefoon te kunnen verstaan.

Dit alles bepaald de prijs. Er zijn mensen met een zwaar gehoorverlies, die extra's nodig hebben en toch hoeft het niet veel duurder te zijn. Het hangt af welk merk hoortoestel men koopt cq krijgt. Iemand met een klein cq weinig gehoor verlies van 35 DB aan het beste oor, heeft aan enkel een hoortoestel met T stand vaak voldoende om de eerste 7 jaar goed door te komen. BV ouderen, waarvan de vingers niet meer zo soepel gaan, kunnen de kleine knopjes op het i.h.o of a.h.o niet bedienen en worden dan vaak aangemoedigd door de audicien om er een afstandsbediening bij te kopen. Dit zijn extra financiële kosten, terwijl wat servies zou kunnen zijn om te (laten) oefenen en de cliënt tijd gunnen om dit aan te leren. Al die extra's, die voor sommige mensen echt noodzakelijk zijn, maken dat zo'n hoortoestel al snel tussen de 3000,- en 3500,- Euro gaat kosten.

Oticon hoortoestellen kosten geen 3500,- Euro, nogmaals dat heb ik ook nergens geschreven!

Lees de link die ik eerder in dit forum heb gegeven: maandag 24 dec 2012, 15:30
Dan ziet u een uitzending gemist van Radar waar ook uitgebreid aandacht is gegeven, aan de onfrisse praktijken van de audicien.

vr1944
door vr1944 - Dec 27, 2012 om 11:55
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@inekel1953
Hartelijk dank voor de uitleg , alleen wat onnodig ,want deze uitleg heb ik al bij Schoonenberg gehad .Ik beweer nergens dat er geen verschillen in apparaten zijn . Voor alle duidelijkheid ik ben 60 db doof,heb van Meniere .Vandaar dat ik Oticon Epoc draag . Na een Meniere aanval moet ik mijn gehoor laten meten en de apparaten op nieuw af laten stellen .Dat doet Schoonenberg al 3 jaar gratis. deze service waren ze bij Radar even vergeten te vermelde

=inekel1953 schreef op maandag 24 dec 2012, 20:43: Bij deze nog een lijstje om vooral de TS Ramonnetje te helpen met deze antwoorden. Een hoortest is nooit gratis maar wordt betaalt door uw zorgverzekeraar aan de audicien.

vr1944
door vr1944 - Dec 27, 2012 om 12:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als een oor 100% is heb geen hoorapparaat nodig en krijg ook geen vergoeding de verzekering

=wimmi20 schreef op dinsdag 25 dec 2012, 16:51: Er zit iets vreemds aan dit verhaal.
.
Bij Specsavers krijg je 2 hoortoestellen voor de prijs van 1.
Makkelijk als je maar aan 1 oor gehoorverlies hebt.

ks sbh
door ks sbh - Dec 27, 2012 om 18:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ramonnetje, een raar verhaal! Neem eens even contact met ons op. We zoeken het graag voor je uit.
klantenservice@schoonenberg.nl / 0900-6007008 (lokaal tarief)

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2012 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schoonenberg weet nu blijkbaar wat er vergoed gaat worden.

user123
door user123 - Dec 28, 2012 om 06:20
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 25 dec 2012, 16:51]Er zit iets vreemds aan dit verhaal.
Als het hoortoestel dit jaar was aangeschaft dan maakt het
toch niet uit wat de vergoeding in 2013 zal worden ?
Dan geldt toch het vergoed bedrag van dit jaar ?
En dan slaat dat "regeringsverhaal" toch nergens op ?
Een raar verhaal.

Dit is de kern van het verhaal.

Gek genoeg is de datum waarop je de test hebt bepalend voor de vergoeding.

In 2012 starten met een gehoortest betekent dat de vergoeding van 2012 van toepassing is. Ik meen 509,-

In 2013 is de vergoeding 75%

aangezien een apparaat snel meer kost dan 680,- (509 / 75%) denk ik dat de actie van schonenerg voor ts financieel voordeliger is.

user123
door user123 - Dec 28, 2012 om 06:23
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de duidelijkheid, het doen van een gratis -vrijblijvende- test is het begin van zo'n traject omdat de verzekeraar dit betaalt.

De aankoopdatum of leverdatum is dus niet relevant.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2012 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=user123 schreef op vrijdag 28 dec 2012, 06:23]Voor de duidelijkheid, het doen van een gratis -vrijblijvende- test is het begin van zo'n traject omdat de verzekeraar dit betaalt.

De aankoopdatum of leverdatum is dus niet relevant.

Wat een onzin. Deze test wordt helemaal niet door de verzekeraar betaalt. Het is ook niet het begin van een traject, want je kun bij een andere hoorwinkel ook weer een test laten doen. Of eerst nog eens naar de oorarts. Of nog een tijdje afzien van de aanschaf.

De aankoopdatum is natuurlijk wel relevant. Van dat jaar is de eigen bijdrage en het eigen risico van toepassing.

inekel1953
door inekel1953 - Dec 28, 2012 om 11:20
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste User,

U heeft volkomen gelijk.
Dat heb heb ook eerder aangegeven zie:
inekel1953 schreef op maandag 24 dec 2012, 20:43
Bij deze nog een lijstje om vooral de TS Ramonnetje te helpen met deze antwoorden. Een hoortest is nooit gratis maar wordt betaalt door uw zorgverzekeraar aan de audicien.

Het gaat erom dat de TS goed geïnformeerd is, wat ook altijd bij navraag bij de zorgverzekeraar zal worden bevestigd dat deze de gehoortesten betalen aan de audicien.

=user123 schreef op vrijdag 28 dec 2012, 06:23: Voor de duidelijkheid, het doen van een gratis -vrijblijvende- test is het begin van zo'n traject omdat de verzekeraar dit betaalt.

De aankoopdatum of leverdatum is dus niet relevant.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2012 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@user123 en @inkekel1953

Wat een flauwekul.

Dus als in nu een "gratis" hoortest laat doen bij Schoonenberg en besluit om begin 2014 toch maar, na een bezoek aan de oorarts een hoortoestel aan te schaffen bij "beter horen" is de vergoeding van 2012 van toepassing, en wordt Schoonenberg betaalt voor die hoortest"?

Wat een onzin.

vr1944
door vr1944 - Dec 28, 2012 om 12:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet waar docente Ineke L deze onzin vandaan haalt. De gehoortest is inderdaad volkomen gratis ,je hoeft daarom ook geen verzekeringspasje te tonen of te legimiteren . Bovendien wordt je meestal doorverwezen naar de KNO om de reden van het gehoorverlies te laten vaststellen. Ervaring met Schoonenberg heeft ze alleen van HOREN zeggen.Vandaar dat ze over het algemeen alleen maar voor haar eigen parochie preekt

=tijger1 schreef op vrijdag 28 dec 2012, 11:53: @user123 en @inkekel1953

Wat een flauwekul.

Dus als in nu een "gratis" hoortest laat doen bij Schoonenberg en besluit om begin 2014 toch maar, na een bezoek aan de oorarts een hoortoestel aan te schaffen bij "beter horen" is de vergoeding van 2012 van toepassing, en wordt Schoonenberg betaalt voor die hoortest"?

Wat een onzin.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2012 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

Gelukkig nog iemand die zijn verstand gebruikt.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 28, 2012 om 14:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een geklets van Inekel1953 en User123 dat de gratis test niet gratis is.

De gratis gehoortest wordt niet doorberekend naar de verzekeraar.
De test is gratis.
Je hoeft in de winkel ook niet je verzekeringsbewijs te tonen.
Ik weet dit zeker, want ik heb net gebeld met de klantenservice van Schoonenberg.

ramonnetje
door ramonnetje - Dec 30, 2012 om 12:55
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zie dat Schoonenberg zelf ook een bericht heeft achtergelaten en ik heb mijn moeder en haar vriend daarvan op de hoogte gesteld, de eerste reactie was wat lauw maar ik denk dat ik ze nog wel kan overhalen te bellen.

ks sbh
door ks sbh - Jan 2, 2013 om 13:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een hoortest bij Schoonenberg Hoorcomfort is gratis. Daar wordt noch door de zorgverzekering noch door de testpersoon zelf iets voor betaald.

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2013 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ks sbh schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:23]Een hoortest bij Schoonenberg Hoorcomfort is gratis. Daar wordt noch door de zorgverzekering noch door de testpersoon zelf iets voor betaald.

Afgezien van inekel en user wisten we dit allamaal wel, maar fijn dat u dat voor hen nog even bevestigd.

inekel1953
door inekel1953 - Jan 16, 2013 om 14:52
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ks sbh schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:23]Een hoortest bij Schoonenberg Hoorcomfort is gratis. Daar wordt noch door de zorgverzekering noch door de testpersoon zelf iets voor betaald.

Beste ks sbh van Schoonenberg,

Uw laaste woorden zijn: dat de testpersoon betaald zelf niets betaald voor de hoortest.

Maar kunt u dan ontkennen dat het anders is dan zoals hieronder staat beschreven?
Deze hoortesten zijn gratis. Deze worden vanuit commercieel oogpunt aan u ( de klant) aangeboden, veelal betaald uit het marketingbudget van deze ketens.

En wie zijn zij, van wie die marketingbudget van deze ketens komt?!

Uiteindelijk wordt het marketingbudget toch betaald uit omzetten, dus indirect betaal je daar als klant aan mee.

Kortom, de omzetten, de winst welke is opgebracht door de klanten die hoortoestellen bij u kopen.
Waar of niet waar?

vr1944
door vr1944 - Jan 16, 2013 om 16:04
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een onzin.Waarvan denk je waar TV reclames ,folders etc van bv supermarkten ,opticiens autofabrikanten proefritten van betaald worden ? Kosten gaan voor de baten noemen ze dat volgens mij.Oftewel de audicien of opticien die grais je oren of ogen test hoopt dat jij wat koopt bij ze.

Uiteindelijk wordt het marketingbudget toch betaald uit omzetten, dus indirect betaal je daar als klant aan mee.

Kortom, de omzetten, de winst welke is opgebracht door de klanten die hoortoestellen bij u kopen.
Waar of niet waar?