ma
door marian1975 Nov 20, 2009 om 16:08
Voeding & gezondheid

Slijtage van schoenen

twee maanden geleden schoenen [ salty dog] gekocht bij een winkel en nu al is de zool van allebei de schoenen kapot aan het gaan.
Ik terug naar de winkel en ze zeggen dat dat normale slijtage is en er dus geen garantie gegeven wordt.
Schoenen van 79,00 die dus maar twee maanden mee gaan zeg ik dat kan toch niet normaal zijn.
Ik heb voor mijn dochter nog 4 paar schoenen dus ze zal het misschien10 keer hebben gedragen, nou daar kunnen goede schoenen toch niet zo snel kapot van gaan.
helaas ze doen er niks mee.

wat zijn mijn rechten? Ik heb de kassabon nog en zelfs de doos van de schoenen.

6523 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag vroeger in mijn jonge jaren de kans om binnen een week mijn schoenen al te mismaken.
Het is gewoon wat doe je ermee.
Het zal heel moeilijk zijn om artikelen die dus veel worden gebruikt om te bewijzen dat het aan de schoenen ligt en niet aan de drager.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marian1975

Normale slijtage? Na 2 maanden? Nee, lijkt mij niet normaal. Ook gezien de prijs niet!
U heeft de bon en zelfs de doos nog ... Mooi! Inpakken en teruggaan. Uw recht m.i.: repareren of vervangen! En zelfs .... mits natuurlijk gewoon aangehad en niet ermee misdragen ....

Werkt de winkelier niet mee en wil hij niet repareren of vervangen: geld terug.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had 5mnd ecco schoenen slechts 4 x gedragen bovenleer ingescheurd, bon niet bewaard.dus volgens de winkel geen garantie,en volgens ecco geen bon geen garantie. er staat met grote letters ecco op de schoen.en zijn nog als nieuw, maar de service van ecco is nul.dus nooit meer ecco.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kiran
Werkt de winkelier niet mee en wil hij niet repareren of vervangen: geld terug.
Maar dat doet die winkelier nu dus juist niet! Probeer je 'gelijk' dan maar eens te halen.
Ben het er overigens mee eens dat schoenen wel wat langer mee mogen gaan!
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3 / @marian1975

Tsja ... ik heb de regeltjes niet gemaakt. Bovendien: schoenen zijn 2 maanden oud, betreft beide schoenen. Binnen 6 maanden na aanschaf moet de verkoper aantonen dat de schuld bij jou ligt. Laat hij dat dan maar doen.

Voor de consument geldt:
U moet een product een bepaalde tijd kunnen gebruiken.
Als u het tenminste op een normale manier gebruikt.
(2 mnd.voor schoenen van €79,- is niet erg reeel)

Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden:
1) Als u de verkoper tijd hebt gegeven om het product te repareren of een nieuw te geven, en het probleem komt weer terug.
2) Als de verkoper niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd of geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
3) Een paar maal hebt laten repareren en het probleem komt steeds terug.
4) Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

"Probeer je gelijk dan maar eens te halen"
Inderdaad ... recht hebben op en het ook krijgen zijn twee verschillende dingen.
In dit geval: nog eens proberen in de winkel, en/of hoofdkantoor aanschrijven. En gaat het een principe kwestie worden? Branchvereniging aangesloten? Geschillencommissie?

Prijsvermindering kan ook nog een optie wezen. Ligt eraan hoe de zolen eraan toe zijn. In geval dat men toch overgaat tot uitbetalen : u hoeft ook met een tegoedbon geen genoegen te nemen.

Maar hoe je het ook bekijkt, schoenen van die prijs? Mag je toch wel méér van verwachten! Zijn geen slippertjes van €3,- v/d Zeeman.(en zelfs die gaan langer mee dan 2 maanden! :))

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze schoenen waren mijn dochter haar nette schoenen dus is er alleen maar op gelopen niet me gespeeld maar dan nog schoenen voor kinderen moeten toch wel bestand zijn tegen spelen.
Ik heb wel vaker schoenen gekocht bij bv de schoenen reus nou die waren dan goedkoper maar gingen mee tot dat ze ze gewoon niet meer paste en liggen nu boven nog ''nieuw'' te zijn. [ weinig tot geen slijtage dus].

Voor mij dus nooit meer zulke dure schoenen!
Ik ga nog wel proberen mijn recht te halen bij die winkel.