door wilo1957 Oct 15, 2009 om 14:31
Voeding & gezondheid

Subsidie peuterspeelzaal

kan iemand mij vertellen of je bij een peuterspeelzaal ook subsidie kan krijgen .bij de kinderdagopvang is dit namenlijk wel geregeld

791 8 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 15, 2009 om 15:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Volgens mij zijn de kosten v.d. peuterspeelzaal al inkomensafhankelijk. Misschien dat er voor minima bij de gemeente een beroep op de 1 of ander potje kan worden gedaan? Zal sowieso per gemeente verschillen.

bobmalooga
door bobmalooga - Oct 15, 2009 om 15:11
229 Antwoorden / 7 Vragen

Voordat je kind op de peuterspeelzaal gaat, krijg je een brief waarop je je inkomen kan opgeven.
Onder een bepaald inkomen krijg je subsidie van de gemeente, afhankelijk van de hoogte van je inkomen.
Deze subsidie gaat dus via de gemeente niet via de belastingdienst.

kiran
door kiran - Oct 15, 2009 om 15:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo1957

Google: subsidie peuterspeelzaal (is wel het één en ander over te vinden, denk wel dat het Gemeente afhankelijk is)

Of bel voor info: 0800-8051 (Postbus 51)

getty
door getty - Oct 16, 2009 om 14:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De subsidie via gemeente wordt alleen verstrekt bij sociaal of medisch noodzakelijk geachte opvang. Bv een kind met een (taal) achterstand. Aan te vragen inderdaad bij gemeente, niet via belastingdienst.

kenwel2
door kenwel2 - Oct 16, 2009 om 14:39
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag wilo, denk dat je bij je gemeente het best even kunt informeren bij het loket WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) daar zitten meestal wel mensen die e.e.a kunnen toelichten vwb subsidie's en regelingen in uw gemeente. Vraag anders even een formulier aan, en vraag of je een case manager kunt krijgen.

Succes. Mvgr. Henri

getty
door getty - Oct 16, 2009 om 15:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Deze subsidie valt niet onder de WMO. De meeste gemeentes betalen dit uit de bijzondere bijstand.

kenwel2
door kenwel2 - Oct 16, 2009 om 15:59
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Getty, elke gemeente heeft zo zijn eigen regelingen, zo ook voor deze eventuele toe te kennen subsidie. Info is veelal verkrijgbaar via loket wmo. Als wmo dit niet weet, kunnen ze je doorverwijzen naar degenen die er wel iets van af dienen te weten. Nogmaals: Elke gemeente heeft zijn eigen  regelingen!

Mvgr. Henri

wi
door wiekeltje - Oct 30, 2009 om 18:30
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb altijd subsidie gehad, omdat mijn inkomen laag was en nog steeds is. Je krijgt subsidie naar de hoogte van je inkomen. Ik betaalde b.v. voor 4 dagdelen, maar 24 euro per maand. Dus even goed informeren zou ik zeggen