th
door theo sprong Jul 2, 2010 om 14:15
Voeding & gezondheid

Tandarts controle

hallo

mijn man en ik zijn gister voor cotrole naar de tandarts geweest . en naar de mondhyeniste om tandsteen te laten verwijderen . maar ik moest dan controle foto,s maken !!! omdat het 3 jaar geleden was en een grote . maar dat hoort erbij dat snap ik wel en we gaan ook voortaan maar ieder halfjaar tandsteen laten verwijderen !!! en nou is er weer eens een zogenaamde zwakke vulling bij mijn man aangetroffen , wij willen van tandarts veranderen wel in de zelfde praktijk blijven kan dat .

2527 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo theo,

Het is maar de vraag of een andere tandarts nog nieuwe patiënten aanneemt.
In dezelfde praktijk blijven? Zitten daar dan meerdere tandartsen?
Kun je niet beter overleggen met je huidige tandarts? Als die vindt dat er een zwakkere vulling zit zal dat best zo zijn. De beslissing om die te vervangen ligt uiteindelijk bij u zelf.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2010 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........en nou is er weer eens een zogenaamde zwakke vulling bij mijn man aangetroffen ........

Hoezo zogenaamd? Weet jij het beter dan de tandarts dan? Veel vertrouwen in de ander heb je blijkbaar niet. Vullingen gaan inderdaad in de loop der tijd achteruit, witte vullingen sowieso sneller dan amalgaam.

En na 3 jaar gebitsfoto's is echt niet overbodig.

.............wij willen van tandarts veranderen wel in de zelfde praktijk blijven kan dat . ........

Lijkt mij het meest logisch om deze vraag in de praktijk zelf te stellen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2010 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het niet vertrouwt, kunt u elders voor een second opinion uw gebit na laten kijken.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2010 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........kunt u elders voor een second opinion uw gebit na laten kijken..........

Weet niet waar jij woont, maar in de Randstad hoef je echt niet bij een tandarts aan te kloppen waar je niet staat ingeschreven.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2010 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een gespek kan men meestal wel een stuk verder komen. Anders is er nog de site "zoek tandarts.nl".

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij snappen heus dat er iedere drie jaar foto ,s moet gemaakt worden . dat is ook niet erg maar , maar we hebben al een keer aan gegeven dat we wel in de zelfde pratijk blijven !!! maar hij moet geen geld aftroggelen van iemand en dat is hem al eens een keer duidelijk gemaakt , want dan gaat hij aan een stuk door , ze hebben dollars tekens in hun ogen staan !!!!

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geld aftroggelen??
Hij moet alleen maar een ondeugdelijke vulling vervangen?!?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hij moet helmaal niks als je daar geen last van hebt , maar wel dank je wel voor het antwoord

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong

.......hij moet helmaal niks als je daar geen last van hebt,.......

Dat is vaak het probleem. Er kan wel degelijk sprake zijn van een "zwakke vulling". Na verloop van tijd krijg je daar wél last van en dus is het preventief beter om die vulling tijdig te vernieuwen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de zwakke vulling niet wilt laten vervangen dan kunt u dit gewoon melden aan uw tandarts en dan mag hij dat ook niet doen.

Alleen moet u dan niet gaan piepen als u over 6 maanden een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan omdat de boel onder de vulling is gaan rotten. Dat risico neemt u dan immers zelf.

Als u de tandarts niet vertrouwd moet u een second opinion vragen en de foto laten herbeoordelen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wilt U nu eigenlijk zeggen? De tandarts heeft een "zwakke vulling" gevonden. Welke konsekwentie raakt dat bij U. Wat heeft de tandsarts aan dit gegeven verbonden? Heeft hij een dure behandelking voorspeld? Betwijfelt U de noodzaak van vervanging? Zonder meer zou ik zeggen: wees blij dat hij deze vulling gevonden heeft en vraag of dit ernstig is aan hém.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar wil alleen maar mee zeggen dat hij alleen maar loopt te mekeren . en de mondhyeniste zei dat alles goed is .en hij wil iedere keer alleen maar kronen aansmeren en weet hij dat wij niet willen , we zijn ook blij dat hij dat heeft gevonden . en hun hebben ook geen last van crisis . maar er zijn ook gewonen menden die altijd geen geld hebben daar voor , wij willen ook brood op de plank hebben .

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dat is duidelijk. Maar ik ben van mening dat Uw tandarts niet het slachtoffer van Uw gevoel van onbehagen mag worden en niemand niet. Het is een gevoel en niemand verdient het om dat op zich uitgeleefd te krijgen. Dat maakt onrust. Ik begon al te vermoeden dat U niet verzekerd bent, maar naders heeft U nog niet gezegd. En, hoe de tandarts in de crisis staat kunt U niet weten. U bent gewoon geërgerd. En met recht, het is een moeilijke tijd.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........en hij wil iedere keer alleen maar kronen aansmeren.......... Dan moet je daar heel duidelijk zijn en zeggen dat je daar geen geld voor hebt.

Door een niet meer goede vulling op tijd te vervangen door een nieuwe vulling, voorkom je juist dat de kies achteruit gaat.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij zijn degelijk verzekerd wij mogen maar een kroon per jaar en daar heeft zich aan te houden . dank u wel voor het antwoord

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, maar of je gebit zich houdt aan: 1 kroon per jaar, is nog maar de vraag. Een gebit heeft n.l. geen verstand van geld en/of verzekeringen. Zeker als je boven de 50 bent (of gewoon een slecht gebit hebt) is een verzekering voor 1 kroon per jaar, erg laag.

Wat wil je dan als de kies niet meer gevuld kan worden? Trekken?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hij moet helmaal niks als je daar geen last van hebt

Dit is echt het domste dat ik ooit gelezen heb.
Dus jij weet het beter dan de tandarts.
Als ik jou was zou ik helemaal niet meer gaan.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ach rot op wij bepalen wat wij doen en niet u .

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op zondag 4 jul 2010, 12:53: ach rot op wij bepalen wat wij doen en niet u .

Als je een vraag post, kan je een reactie terugkrijgen. Wilt u geen advies, houd u dan het probleem voor u zelf dan krijgt u ook geen antwoord wat u blijkbaar niet aanstaat!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op zondag 4 jul 2010, 12:53: ach rot op wij bepalen wat wij doen en niet u .

Tja.. enige beleefdheid opbrengen voor een andermans mening waar u notabene zelf om gevraagd heeft is kennelijk moeilijk.

Jammer dat u onze tijd heeft zitten verdoen, als u toch geen interesse heeft.

Verders een suggestie om hier maar geen vragen meer neer te zetten. U zou immers op tegenstand kunnen stuiten.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ach rot op wij bepalen wat wij doen en niet u

Groot gelijk. Gewoon lekker door blijven lopen met een verrotte vulling.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hij zegd dat het nog wel kan ik heb alleen gevraagd om advies om van tandarts te kunnen veranderen . en dat is het eengiste wat ik wilde weten ?? en meer niet

ve
door verwijderd - Jul 5, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op zondag 4 jul 2010, 12:53: ach rot op wij bepalen wat wij doen en niet u .

Kan het wat beschaafder??? Zij schrijft overigens: als ik u was........

ve
door verwijderd - Jul 5, 2010 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De policy (beleid) van (tand)artsen in een groepspraktijk of gezondheidscentrum is dat zij geen patiënten van elkaar zullen overnemen. In principe zit u vast aan deze tandarts. U kunt wel kijken of er een vrijgevestigde tandarts bij u in de omgeving is en vragen of daar nog 2 nieuwe patiënten (klanten) kunnen worden ingeschreven.

Mijn tandarts - Was ca. 30 jaar terug in een groepspraktijk beland; zeer ontevreden! - die zelfstandig werkt, zonder een groepspraktijk, met een assistente en doet zelf het tandsteen verwijderen.