petraz10
door petraz10 Feb 13, 2008 om 18:59
Voeding & gezondheid

Verstandkies en geheemelte pijn?

Hallo,

Ik weet niet of er hier deskundige onder ons zitten van tandartsen.

Maar voor mij de volgende vraag: Links boven komt sinds een half jaar een verstandkies door ik ben 45 en heb een kruisgebit. Nu word de pijn in mijn geheemlete steeds erger. Er staat een constante spanning en beurs gevoel op het geheemelte en niet in de kaak. Heeft dit met de verstandkies te maken.

De tandarts zegt tegen mij geen probleem als er maar 3 puntje zichtbaar zijn Ik druk hem er zo uit? Moet dit niet bij de kaakchirurg? en moeten daar niet eerst fotoos van genomen worden?

Heel bedankt alvast voor de antwoorden

1539 6 Rapporteer

libra15
door libra15 - Feb 14, 2008 om 22:47
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo.
Ten eerste vind ik het, gezien uw leeftijd, wel een beetje laat voor een verstandskies, maar dat terzijde. Heeft uw tandarts geen foto van de kies gemaakt? Als u zo'n pijn heeft, waarom laat u zich niet door de tandarts door verwijzen naar een kaak-chirurg? Ik denk dat dat de meest aangewezen persoon is in uw geval. Een verstandskies heeft in de regel geen lange levensduur, dus zou ik hem (ook gezien de pijn) laten verwijderen.

Sterkte, L.

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2008 om 23:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oud voor verstandskies? Ik ben nog wel geen 45 maar heb er nog 3 zitten hoor. Bij sommigen hoeft er helemaal niks uit.

Volgens mij kun je dit inderdaad beter door de kaakchirurg laten verwijderen, i.v.m. de vergoeding van de ziektekosten verzekeraar. Even naar de polis(sen) kijken zou ik zeggen. Ik vraag me sowieso af of een tandarts dit wel zelf kan ...

kiran
door kiran - Feb 15, 2008 om 00:37
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Petraz

Dat er een verstandskies door komt op uw leeftijd lijkt me sterk. Ik denk eerder dat er een 'punt' onder heeft gezeten die door komt.

Hou me ten goede, ik ben geen tandarts. En heb geen flauw idee wat een kruisgebit is. Maar heb ook zoiets een paar jaar geleden meegemaakt. Bij mij trok de pijn in het jukbeen. Mijn tandarts heeft zelf die 'punt' eruit getrokken. En ook niet eerst een foto van gemaakt. Was even een gewrik, maar zo gebeurd!

Hoop dat u hier wat aan heeft.

Groet, Kiran

door 4711 - Feb 15, 2008 om 00:44
885 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet dat er in kranten wel eens vreemde berichten staan....

Melktanden moesten op 17 jarige verwijderd worden.....

en Verstandskiezen komen meestal eerder dus in verzorging huizen komt het ook voor.....
Iemand dacht aan ontstoken kaak en kreeg alleen een verstandskies mee naar huis!
Deze was dus net 70 jaar oud!

Als je tandarts niet wil, met Kunstgebit (geen kruis?) zou het best een kunnen, maar ook een stukje vergeten afgebroken tand...
En je mag als Kunstof eethoek bezitter ook een andere tandarts vragen....
Een foto zal meer duidelijkheid geven.
Er zijn tenslotte ook minder goede tandartsen en als deze het niet nodig vond.... U wel, dus KIES een andere!

libra15
door libra15 - Feb 15, 2008 om 20:09
116 Antwoorden / 6 Vragen

@edwardus, er zijn wel meer wat ouderen die nog verstandskiezen hebben. Ik bedoelde er mee te zeggen dat, als je op je 45e nog een verstandskies KRIJGT, wel een beetje laat is.

Groetjes, L.

edwardus
door edwardus - Feb 15, 2008 om 20:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat bedoel ik precies. Ik heb er nog 3 zitten die nog niet doorgekomen zijn.