il
door ilonja Jun 12, 2011 om 21:51
Voeding & gezondheid

Verzorgings tehuis

hallo allemaal,

Mijn vader is ernstig ziek. Hij is 86 en zijn hart is op. Nu moet hij misschien naar een verzorgingshuis. Hij/mijn moeder hebben nog wel wat geld op hun betaalrekening staan. Moet je tegenwoordig in een verzorgingshuis / bejaardentehuis ook eerst je spaarcenten opeten voordat je verblijf daar betaald worden? wordt er ook van mij verwacht dat ik mee betaal?

Heeft iemand hier ervaring mee?

902 6 Rapporteer

birdies
door birdies - Jun 12, 2011 om 22:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

In deze folder *klik* vind je alle informatie over opname in AWBZ instelling.

birdies
door birdies - Jun 12, 2011 om 22:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nog meer info vind hier hetcak, klik

il
door ilonja - Jun 12, 2011 om 22:21
15 Antwoorden / 7 Vragen

hé Birdies, bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het eens uitpluizen voor mijn ouders.

harrie
door harrie - Jun 13, 2011 om 07:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

ilonja.

Tot zo'n 30 jaar geleden moest je je spaarcenten/huis opeten, zelfs schenkingen jonger als 18 maanden werden teruggevorderd.
In verschillende EU landen is dit nog gebruikelijk o.a. Oostenrijk en Slowenië, waarbij ook van de kinderen een bijdrage wordt geëist. Zo niet, dan een goedkoper tehuis.
Dit even ter info.
Hopelijk hebben we geen slapende honden wakker gemaakt bij een rigoreus bezuinigende regering ;-(

Ex-Haagsche Harrie

rj
door rjw - Jun 13, 2011 om 09:55
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 12 jun 2011, 22:03]Nog meer info vind hier hetcak, klik

De site werkt alleen met Internet Explorer.... Ik krijg een deja vu met 10 jaar geleden.

birdies
door birdies - Jun 13, 2011 om 10:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=rjw schreef op maandag 13 jun 2011, 09:55][quote=birdies schreef op zondag 12 jun 2011, 22:03]Nog meer info vind hier hetcak, klik

De site werkt alleen met Internet Explorer.... Ik krijg een deja vu met 10 jaar geleden.

Ik gebruik FF, geeft geen problemen.