an
door andrea Jul 30, 2006 om 11:10
Voeding & gezondheid

Vuurkorf

Tijdens de afgelopen hittegolf was het weer eens zover. Buren en verdere omwonenden steken 's avonds na de bbq een vuurkorf aan. Het liefste tijdens windstil weer en smogalarm. Omdat wij overdag vanwege de hitte de ramen dicht hebben willen we dan natuurlijk juist 's avonds de ramen open hebben om koelere lucht binnen te laten. Maar dan ruik ik ineens weer een brandlucht en is het eigenlijk al te laat. Snel alles weer potdicht en medicijnen nemen vanwege mijn asmatische en hyperreactieve longen. Mensen denk toch eens na voor je een vuurkorf aansteekt. Het is voor andere helemaal niet leuk. Het stinkt binnen en buiten, geeft meer overlast omdat men langer buiten blijft zitten en het is zeer milieu vervuilend. Ook zijn de meeste tuinen er veel te klein voor zodat er overlast voor de buren ontstaat, met alle gevolgen van dien zoals voor mijn gezondheid. Ik kan niet lekker buiten zitten en moet dan ook nog 's avonds in een snikheet huis doorbrengen Van mij mag het inmiddels pijpestelen gaan regenen vooral 's avonds. Ook mag er van mij mag een vuurkorfverbod komen in tuinen want zou niet weten hoe dit anders op  te lossen.

12238 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het een goed idee om eens rustig een praatje met de buren te maken en hen te vertellen van uw probleem, zodat zij er in het vervolg meer rekening mee kunnen houden. Het is en blijft altijd een kwestie van nemen en geven in een sociale omgeving, waar mensen moeten leren om rekening met elkaar te houden.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Andrea,

mocht het niet helpen wat Tonnieboy heeft aangegeven, wat op zich de beste wijze is om hiermee om te gaan, dan bestaat de mogelijkheid om bij de politie langs te gaan (wijkagent) en daar te informeren hoe verder te handelen.

Er bestaat altijd nog een regel dat iemand geen overlast mag bezorgen. Het is dan aan de politie om te kijken of de regels correct worden gehandhaafd en er mogelijk wel sprake is van overlast. In dat geval kan de politie optreden. Echter als het al zover moet komen, is de verstandhouding niet al te best met de buren. Maar soms kun je niet anders, door een bepaalde a-sociale opstelling van sommige personen: "ikke, ikke en de rest kan stikke".........

In eerste instantie blijft het natuurlijk het beste om in onderling overleg er uit zien te komen.....

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het 1 buurman betrof was dit geen probleem, wij hebben daar wel mee gesproken en hij heeft toen het vuur om twaalf uur 's nachts uit laten branden. Maar iedereen vindt dat hij minstens 1 of 2 keer een vuurtje moet kunnen maken en/of bbq. Met veel omwonenden geeft dat toch meerdere keren overlast. Dat maakt het ook zo lastig, want ook ik wil wel eens zonder zorgen in de tuin zitten en dat wordt ons erg moeilijk gemaakt. Als het wat verder weg is, gelooft men ook niet dat wij er last van kunnen hebben. Wij hebben daar al negatieve ervaringen mee. En als je overlast veroorzaakt wil men lang niet altijd meewerken omdat je dan hun pleziertje afneemt en het moet toch kunnen tegenwoordig en hoe vaak gebeurt het nou zeggen ze dan. Maar onder tussen heb ik het benauwd en ook de volgende dag is dat nog zo, en daar wordt ik dan zo moe van, letterlijk en figuurlijk.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik onder Uw slaapkamer raam wiet ga roken krijgen we hier ook vermoedelijk andere vreemde vragen..... en ik belde de politie nadat de pubers niet weg wilden.

Naast Muziek, of wat er tegenwoordig op zou moeten lijken, is ook rook verboden, iedere peuk mag niet zomaar overal en dit is......in landelijke gebieden staat het meestal in de APV. geen vuilverbranding en als noodzakelijk voor nachtvorst vrij houden gewassen mag het elders geen overlast veroorzaken.

Kijk eens op Uw gemeente, de website heeft meestal (hier in Hoorn wel) diverse links naar info, en anders mag U tegen betaling een exemplaar, of daar gratis inzien, U moet kunnen weten wat in de A.P.V. staat om aan deze Algemene Politie Verordening te kunnen houden, dus eerst daar even lezen en zoeken, en plaatsnaam vermelden (gemeente naam, anders lastig adviseren) mag ook.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen Algemene Politie Verordening maar een Algemene Plaatselijke Verordening.

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vladja ,dat is dan een fout van Ritta Verdonk die een jaar Nederlands genoeg vond, maar de Politie moet dit meestal wel uitvoeren dus, die alternative afkorting, niet goed, maar wel van toepassing.

gelukkig noemde hij geen artikelen want dat kan overal anders zijn.

Wel goed advies, nu mag ik dus geen Sigaren meer paffen?

Ik pas mij graag aan, beter een enkele sigaar per week als dagelijks die kilo's naar niets smakend sto in je bek te smeulen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2006 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

4711:

Wederom een belachelijk antwoord. Als u zo doorgaat zal ik melding maken bij de redactie.

Groet Richard