maribu
door maribu Mar 28, 2020 om 20:03
Voeding & gezondheid

Waarom gaan de luchtbevochtigers bij A.H.,Jumbo, of Super niet uit ,virus?????.

Ik heb het hier over de bevochtiging van de groente en fruit.

Deze apparaten zijn eigenlijk tegen food waist -(wat ikzelf heel erg goed vind)- in normale omstandigheden, maar nu kom je een A.H., Jumbo of andere supermarkt binnen en je loopt bijna direct door de groente en fruit afdeling waar deze apparaten water vernevelen met druppels van ongevee 5 micron klein en om de gehele opstelling te bevochtigen zit er uiteraard ook een ventilator in die de mistdeken neerlegt, maar in deze corona tijd -(Covid-19)-  kunnen deze apparaten het virus ook zeer goed meedragen in de mistdeken en dan de mensen wél kunnen infecteren met het virus want door welving in de luchtstroom kan dit wel tussen de 5 tot 10 meter verder gedragen worden zonder dat men dit ziet.?

En zo kun je geinfecteerd raken -ook als je 1,5 meter afstand houd van elkaar en jezelf aan de voorgeschreven regels houdt- en zonder dat je dit weet ben je dan een drager en misschien dus ook nogeens een verspreider van dit virus.

met vriendelijke groet.

naam en E-mailadres bij U bekend.

1284 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2020 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, naam en e-mailadres zijn mij niet bekend, maar zijn ook niet nodig.

Goede vraag voor het RIVM.

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351.

Dit telefoonnummer is dagelijks bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur.

tenormin
door tenormin Mar 28, 2020 om 20:55
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de TS bedoelt dat hij bij redactie bekend is onder naam en email adres, net zoals wij allen. ;-)

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2020 om 21:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het aan het RIVM, die weten het fijne ervan. Ik vermoed dat uw vermoedens fout zijn en dat wat u doet weer extra paniek zaaien is, met al die belachelijke vele vraagtekens, en dat is verre van wijsheid. Eerst uitzoeken bij de betreffende instanties, dan hoeft u ook nergens paniek te zaaien.

Uw naam en e-mailadres zijn bij mij niet bekend en hoef ik niet te kennen.

gerbera
door gerbera - Mar 28, 2020 om 22:11
7386 Antwoorden / 14 Vragen

Het vocht wat uit die vernevelaars komt daalt direct neer en dat gaat zeker geen 5 tot 10 meter de winkel in. En dan nog moet een besmet iemand in die nevel hoesten of niezen en u op dat moment naast die hoester of niezer staan in de nevel boven de groente en fruit hangen wil ook u besmet raken. Straks komt er iemand met het verhaal dat zijn bovenburen hoestend en niezend uit het raam hangen terwijl het licht motregend waardoor de benedenbuur besmet kan raken. We kunnen elkaar ook gek maken en overal het gevaar in zien maar als u het niet vertrouwd blijft u daar toch uit de buurt van die vernevelaars. Laten we ons gewoon aan de richtlijnen houden des te sneller zijn we hopelijk van deze narigheid af.

Gr
door Grunn1 - Mar 28, 2020 om 22:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee kan geen kwaad. En als je het zeker wilt weten neem contact op met het rivm.

Onnodige verspreiding van zelf bedachte aannames heeft geen nut.
Ook bij regen zal het niet erger verspreiden en is in principe nog gevaarlijker dan die koude vocht vernevelaars in de supermarkt.