door willemamsterdam Sep 15, 2023 om 16:16
Voeding & gezondheid

Waarom zijn nicotine vervangers zo duur

€ 30,- voor nicorette spray bij de drogist. In Frankrijk € 10,-. Vanwege belasting op nicotine of andere reden?

3142 10 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 15, 2023 om 16:22
2095 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, vermoedelijk is dit gewoon de prijs die men vraagt. Gelukkig is er vrije handel binnen de EU dus kunt u het uit Frankrijk laten komen voor die prijs.

tenormin
door tenormin Sep 15, 2023 om 17:04
16849 Antwoorden / 108 Vragen

henkdezevende, men kan nergens meer sigaretten of nicotine vervangers meer bestellen. Dus ook niet vanuit Frankrijk, België, duitsland en noem maar op.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2023 om 17:14
2095 Antwoorden / Vragen

Dat je geen sigaretten over de grens kunt laten komen lijkt mij evident, maar voor zover ik weet zit er geen accijns op nicotinepleisters dus waarom zou je die niet over de grens kunnen bestellen?

Mabelle
door Mabelle Sep 15, 2023 om 17:36
455 Antwoorden / 1 Vragen

Stoppen met roken artikelen zijn gewoon online te bestellen.

tenormin
door tenormin Sep 15, 2023 om 17:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@henkdezevende, sorry, dacht dat dit een soort e-sigaret was. Verkeerd begrepen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2023 om 21:33
2095 Antwoorden / Vragen

Kan iedereen overkomen.

jpm
door jpm - Sep 15, 2023 om 17:00
820 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom zijn nicotinevervangers zo duur? Omdat stoppen met roken veel goedkoper uitpakt zou ik geen nicotinevervangers kopen.

mahadma
door mahadma - Sep 15, 2023 om 17:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt goedkoper uitkomen, stoppen met roken.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 15, 2023 om 20:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de nicotine vervangers nodig hebt blijf ze dan zolang als nodig is gebruiken, als u daarna zin in roken krijgt houd dan voor ogen hoeveel het u gekost heeft om er vanaf te komen.

ro
door ronny530 - Sep 16, 2023 om 09:06
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Kan het niet zo zijn dat nicorette in Nederland onder de vrij verkrijgbare geneesmiddelen valt en daarom veel duurder is.
Veel zorgverzekeraars moedigen uiteraard het stoppen met roken aan en wellicht kunt u daar eens ten rade gaan of u er hulp bij kunt krijgen.

wi
door wim koelewijn - Sep 18, 2023 om 17:17
71 Antwoorden / Vragen

Nee..vanwege dieverij.    links en rechts..denk dat ( bijna) alles hier duurder is dan " over de grens"  . .

agapon1951
door agapon1951 - Sep 18, 2023 om 19:49
173 Antwoorden / Vragen

ook in Nederland zijn deze al te verkrijgen vanaf ongeveer 9 euro in de vorm van o.a. pleisters.
Waarom zo duur, lijkt mij een simpel antwoordt op te vinden is, ergens moeten de kosten van de ziektes die heirdoor ontstaan opgehoest worden en niet bij degene die ee gezondere keuze heeft gemaakt en deze sigaretten troep de deur uit gezet hebben of helemaal niet gerookt hebben. Nog te zwijgen over de vervuiling hierdoor. Ken U de uitdruk "De vervuiler betaald".?? dit zijn gewoon de consequenties van verkeerde keuzes. Vorbeeld: Longen zijn dermate beschadigd dat deze vervangen dienen te worden om nog een jaar of 8 te kunnen leven bij een zware roker, dit houdt in dat mensen die door andere longziektes deze toch al schaarse ingreep ontzegd wordt, terwijl zij niet de slechte keuzes hebben gemaakt. Gewoon direct mee stoppen, geld in een spaarpot en doe er andere leuke dingen mee.

Ja
door JannyBoe Sep 18, 2023 om 22:18
521 Antwoorden / Vragen

Het gaat om Nicorette Spray en dat is een goedje dat door commerciële partijen in de markt gezet is.
Het is handel.

Dat heeft helemaal niks met ziektekosten te maken die door 'anderen moeten worden opgehoest'.
Handel dus waarmee geld verdiend wordt.

En de vraag was ook alweer?
Waarom is nicorette spray in Frankrijk zoveel goedkoper dan in Nederland?

Re
door Reinier182 - Sep 19, 2023 om 10:10
169 Antwoorden / Vragen

Weet je ik ben ook een ex roker en stoppen met dit soort producten werken niet. De nicotineverslaving hou je namelijk in stand. Zo gauw je ermee stopt ga je weer roken dus je hebt een nieuwe verslaving. Er is maar 1 manier en dat is stoppen en maanden door een afkick en rot gevoel heen gaan. Alleen wanneer je dat presteert ben je van de verslaving af. Hulpmiddelen zijn nep.

Ja
door JannyBoe - Sep 19, 2023 om 13:27
521 Antwoorden / Vragen

Of er nog een antwoord op de gestelde vraag komt waarom Nicorette Spray goedkoper zou zijn in Frankrijk dan in Nederland?

Misschien is de vraagsteller wel bezig te stoppen met roken. Zou maar zo eens kunnen.
Nicotinevervangers zij een populair middel juist tijdens een poging tot stoppen.

En bewezen ook volgens het Trimbos Instituut: 'Nicotinevervangende middelen: eerste keus vanwege het gunstige bijwerkingenprofiel en de lage kosten. Zij verminderen de ontwenningsverschijnselen van stoppen met roken. Nicotinevervangers worden alleen vergoed in combinatie met gedragsmatige begeleiding. Er zijn verschillende vormen, zoals pleisters, kauwgom, tabletten en inhalatoren. Nicotinevervangers vergroten de kans dat een poging tot stoppen met roken slaagt met 50 tot 70%. 3 Combinaties van verschillende nicotinevervangende middelen werken beter dan gebruik van één enkel middel. Gecombineerd kunnen nicotinevervangers de succeskans twee tot drie keer vergroten.'

En dat werkt zowel in Nederland als in Frankrijk ;)