HappyHenny
door HappyHenny Aug 5, 2013 om 14:09
Voeding & gezondheid

Wat ZIJN die fliebertjes in PETflesjes

In PET-flesjes vormen zich na een paar keer gebruik 'fliebertjes': kleine grijs-zwarte velletjes. Dan is het tijd om ze niet langer te gebruiken, ze weg te gooien en een nieuwe te gebruiken.
Maar: wat ZIJN die 'fliebertjes'?
Wie kan me dat nou eens uitleggen?

8978 7 Rapporteer

HappyHenny
door HappyHenny - Aug 5, 2013 om 15:25
199 Antwoorden / 73 Vragen

Dank je wel Aurora1. Je hebt het weliswaar van elders 'geleend' maar het is een TOP-antwoord.
Dit is precies wat ik al heel lang gewoon wilde weten.
En die Kassa uitzending blijk ik nou net te hebben gemist!
Ik heb het intuïtief altijd wel redelijk goed gedaan: ik spoel mijn flesjes altijd al wel goed om, zodra ik maar iets zie flieberen,...
Nogmaals: mijn dank is g r o o t

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2013 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk even hier (klik) en hier (klik).

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2013 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan happyh, ik heb het overigens niet geleend maar ik heb je doorverwezen....
Ik zou de flesjes met flink heet water omspoelen en eventueel afwasmiddel en een flessenrager gebruiken en daarmee niet wachten tot je "fliebertjes" ziet....

vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 6, 2013 om 02:50
619 Antwoorden / 29 Vragen

Het lege petflesje na het gebruik in de oranjecontainer dumpen voor recyclingproces.

Zou ook niet weten wat fliebertjes zijn.

Komt op neer dat door het veelvuldig hervullen van het petflesje bacteriële verontreiniging ontstaat; petflesjes zijn voor eenmalig gebruik bestemd.

littlemissg
door littlemissg - Aug 7, 2013 om 11:26
44 Antwoorden / 1 Vragen

Wil ik nog wel wat aan toevoegen. ----> http://missnatural.nl/drink-jij-flessenwater-of-kraanwater/

vr1944
door vr1944 - Aug 7, 2013 om 11:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het antwoord op dit soort vragen kun je makkelijk zelf vinden door even te goegelen of bingen

=happyh schreef op maandag 5 aug 2013, 15:25: Dank je wel Aurora1. Je hebt het weliswaar van elders 'geleend' maar het is een TOP-antwoord.
Dit is precies wat ik al heel lang gewoon wilde weten.
En die Kassa uitzending blijk ik nou net te hebben gemist!
Ik heb het intuïtief altijd wel redelijk goed gedaan: ik spoel mijn flesjes altijd al wel goed om, zodra ik maar iets zie flieberen,...
Nogmaals: mijn dank is g r o o t

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 7, 2013 om 16:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 7 aug 2013, 11:34]Het antwoord op dit soort vragen kun je makkelijk zelf vinden door even te goegelen of bingen
Dat doen we dus niet meer in 2013, Startpagen is de nieuwe norm :-).
Sowieso is het niet altijd makkelijk iets te vinden op het internet, je moet wel de juiste trefwoorden gebruiken..