de eelco
door de eelco Nov 30, 2011 om 12:20
Voeding & gezondheid

Welk merk heeft een lekkere bamischijf

ik ben op zoek naar een lekkere bamischijf uit de winkel maar kan maar niet slagen..heb bekende merken geprobeert en goedkopen maar ze zijn allemaal slap van binnen en slecht gevuld..nu weet ik een snackbar bij ons in het dorpen die heeft wel lekkere bami schijfen maar die kosten 1.50 euro per stuk.heb zelf een friteuse dus ik kan het makkelijk zelf doen .

36029 52 Rapporteer

pino123
door pino123 - Nov 30, 2011 om 12:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag aan de snackbar welk merk het is. En koop deze indien mogelijk zelf. Zeer waarschijnlijk komen ze ergens bij een groothandel vandaan.

zwemmer
door zwemmer - Nov 30, 2011 om 13:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Lekker is persoonlijk. Ik zou er gewoon een aantal proberen zo nu en dan. Dan vorm je je mening ook geheel zelf.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Nov 30, 2011 om 13:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Sorry, je hebt al geprobeerd. Misschien kun je op het doosje van de snackbar spieken.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 14:05
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 30 nov 2011, 13:36]Sorry, je hebt al geprobeerd. Misschien kun je op het doosje van de snackbar spieken.

Een goede snackbar legt zijn spullen in de vitrine, niet zijn doosjes met naam leverancier, hoor.

de eelco, maar je kunt het toch best wel vragen, zoals pina schrijft, aan de snackbarhouder, geef er een leuke draai aan, zoals: als ik onverwachts visite krijg en jij (die snackbar-man dus) bent gesloten zou ik ze zo graag eens aan mijn gasten voorzetten, want het zijn de beste bamischijven die er zijn! Jok je maar een beetje en is het proberen waard. Succes en eet smakelijk.

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 14:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Vraag de snackbar wat het kost om 20 stuks bevroren rechtstreeks uit de diepvries van hem te kopen. Heeft hij geen verdere kosten aan dan alleen inkopen en doorschuiven.

Vladja

zwemmer
door zwemmer - Nov 30, 2011 om 14:26
2638 Antwoorden / 35 Vragen

tenormin, ik beweer ook niet dat die doosjes in de vitrine staan. Meestal staan ze ergens verderop en daar valt dan even naar te vragen/zoeken.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 14:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 30 nov 2011, 14:12]Vraag de snackbar wat het kost om 20 stuks bevroren rechtstreeks uit de diepvries van hem te kopen. Heeft hij geen verdere kosten aan dan alleen inkopen en doorschuiven.

Vladja

Natuurlijk verkoopt hij die doos zo uit de diepvries aan de eelco; alleen wel de prijs die het moet opbrengen, dus inclusief zijn winst. En dat is nu net wat de eelco niet wil betalen.

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 15:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Natuurlijk verkoopt hij die doos zo uit de diepvries aan de eelco; alleen wel de prijs die het moet opbrengen, dus inclusief zijn winst. En dat is nu net wat de eelco niet wil betalen.

Knap dat jij weet wat die snackbar eigenaar zegt en doet.

Ik heb regelmatig een partij diep gevroren afbak-stokbroden bij een snackbar gekocht tegen inkoopsprijs + bepaalde marge voor de snackbar eigenaar en geen "broodjes"-prijs betaalt.

Vladja

gerdamarijke
door gerdamarijke - Nov 30, 2011 om 16:09
330 Antwoorden / 15 Vragen

Ook ik ben een enorme fan van bamiehapjes. De allerlekkerste haal ik bij Jumbo. Uit de diepvries, zitten op een schaaltje met doorzichtig folie erom. Ze zijn enrm goed gevuld en zeker geen slappe hap. Zijn dus niet van een "merk". Ze hebben er ook verschillende soorten kroketten van en andere snacks. Echt enorm lekker, misschien eens proberen??

de eelco
door de eelco - Nov 30, 2011 om 16:25
607 Antwoorden / 92 Vragen

de bami schijf van de snackbar koopt ze bij sligro...alleen teverkrijgen in een doos van 50 stuks..is mijn teveel ik dacht aan zo.n5 tot 10 stuks.de snackbar wilt ze niet goedkoper verkopen als 1.50 euro.moet maar eens gaan kijken of er een jumbo in de buurt van alkmaar is dan ga ik die maar eens proberen zoals gerdamarijke voorstelt..hartelijke dank.

ti
door timfelix - Nov 30, 2011 om 16:38
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 30 nov 2011, 13:35]Lekker is persoonlijk. Ik zou er gewoon een aantal proberen zo nu en dan. Dan vorm je je mening ook geheel zelf.

Zwemmer

Lekker is inderdaad wel persoonlijk, maar als iets van goede kwaliteit is zijn mensen het daar over het algemeen wel mee eens.

snah
door snah - Nov 30, 2011 om 16:42
654 Antwoorden / 61 Vragen

Overweeg eens ze zelf te maken , is niet zo moeilijk .
Als ik bami maak dan maak ik altijd iets meer , bij de bami die over is doe ik nog wat extra vulling vlees kip of ham , maak er schijven of ballen van en vries ze in .
Lekkerder bedstaat niet .
KLIK

haarp
door haarp - Nov 30, 2011 om 16:45
514 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn vrouw bestelt de lekkere hap meestal bij het ijspaleis geen vezendkosten.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 16:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

snah, klik Hoop dat de eelco dat heeft, geduld. Wel lekker, stuur er maar een paar op.

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 16:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

eekco,

Er is sprake van dat er een Jumbo in Alkmaar komt. Tot die tijd Schoorl of Uitgeest.

Vladja

de eelco
door de eelco - Nov 30, 2011 om 17:35
607 Antwoorden / 92 Vragen

vladja...een jumbo in schoorl..dat zal prachtig zijn...woon ik vlak bij...

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 17:40
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heereweg 3
1871 EB Schoorl

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 17:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

ma t/m zo, alle dagen dus van 08.00 tot 20.00 uur open.

snah
door snah - Nov 30, 2011 om 17:44
654 Antwoorden / 61 Vragen

Eerste kerstdag gesloten !

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 18:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 30 nov 2011, 15:31]Natuurlijk verkoopt hij die doos zo uit de diepvries aan de eelco; alleen wel de prijs die het moet opbrengen, dus inclusief zijn winst. En dat is nu net wat de eelco niet wil betalen.

Knap dat jij weet wat die snackbar eigenaar zegt en doet.

Ik heb regelmatig een partij diep gevroren afbak-stokbroden bij een snackbar gekocht tegen inkoopsprijs + bepaalde marge voor de snackbar eigenaar en geen "broodjes"-prijs betaalt.

Vladja

ja, knap hé? en de eelco bevestigd dat om 16:25 dus ook.

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 19:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Soms komt een glazen bol met een goede voorspelling.

Domme, kortzichtige, klantverjagende actie van de snackbar eigenaar. Maar het zijn portemonnee.

Vladja

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 19:42
16849 Antwoorden / 108 Vragen

krijg je nu nooit eens een sorry uit je keyboard?

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 19:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 30 nov 2011, 19:42]krijg je nu nooit eens een sorry uit je keyboard?

chat-ziek.

oo
door oostenbrugge - Nov 30, 2011 om 20:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de eelco schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:20]ik ben op zoek naar een lekkere bamischijf uit de winkel maar kan maar niet slagen..heb bekende merken geprobeert en goedkopen maar ze zijn allemaal slap van binnen en slecht gevuld..nu weet ik een snackbar bij ons in het dorpen die heeft wel lekkere bami schijfen maar die kosten 1.50 euro per stuk.heb zelf een friteuse dus ik kan het makkelijk zelf doen .[quote=de eelco schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:20]ik ben op zoek naar een lekkere bamischijf uit de winkel maar kan maar niet slagen..heb bekende merken geprobeert en goedkopen maar ze zijn allemaal slap van binnen en slecht gevuld..nu weet ik een snackbar bij ons in het dorpen die heeft wel lekkere bami schijfen maar die kosten 1.50 euro per stuk.heb zelf een friteuse dus ik kan het makkelijk zelf doen . kom je niet dicht in de buurt bij de makro? lijkt mij een logische plek voor een snackbar om inkopen te doen :)

vladja
door vladja - Nov 30, 2011 om 21:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Maar dan heb je er gelijk 50 in de diepvries liggen. Dat wordt elke week aan de bamischijf, want ze blijven niet eeuwig goed. Denk dat le na enige tijd geen bamischijf meer kan zien, laat staan eten.

Vladja

de eelco
door de eelco - Dec 1, 2011 om 09:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

bedankt vladja voor de adres van jumbo schoorl...ga ze zeker een keer proberen...bedankt allemaal voor de adviesen...

empyria
door empyria - Dec 1, 2011 om 09:57
504 Antwoorden / 3 Vragen

Even totally off-topic...

@Vladja en Tenormin,

Misschien zouden jullie op willen houden met dat gekissebis tegen elkaar?

Dat jullie elkaar niet liggen dat is nu denk ik iedereen wel duidelijk?
Nouja, mij wel i.i.g. ;-P

En dan even terug op de bamischijf.

De Eelco, kan het ook aan de manier van frituren liggen dat de bamischijven die je thuis maakt anders smaken dan in de snackbar?
Langer/korter gefrituurd, andere frituur olie.
Misschien ligt daar ergens het antwoord... :-/

haarp
door haarp - Dec 1, 2011 om 18:55
514 Antwoorden / 62 Vragen

WAAROM kun je in een Nederlandse superrmarkt geen kaaskroket kopen !?
Dus geen kaassoufle ...............

vladja
door vladja - Dec 1, 2011 om 19:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=haarp schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:55]WAAROM kun je in een Nederlandse superrmarkt geen kaaskroket kopen !?
Dus geen kaassoufle ...............

De supermarkt, die zo goed op de kleintjes let, heeft (had?) ze in het pakket. Is al weer een tijdje geleden dat ik ze gekocht heb, moest wel goed zoeken.

Vladja

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2011 om 19:27
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haarp schreef op donderdag 1 dec 2011, 18:55]WAAROM kun je in een Nederlandse superrmarkt geen kaaskroket kopen !?
Dus geen kaassoufle ...............

Eurofreez was een Belgisch bedrijf die kaaskroketten maakten. Dit bedrijf is in 2008 overgenomen door Aviko. Bij ons had PLUS ze, en dat is een lelijk woord. Bij navraag: er was te weinig omzet. Verdere grootgrutters (buiten Appie) bezoek ik niet, dus geen idee.

ti
door timelu - Dec 1, 2011 om 20:31
43 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons in de regio zit een zaak die het vriespunt heet. Die verkopen horecamerken op schaaltjes met bijvoorbeeld 6 bamischijven. En dan niet voor de snackbarprijs. Zit er bij u in de buurt mischien ook zo'n zaak?

fe
door femkesmelt - Dec 2, 2011 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Elite (Niemeijer) uit Neede maakt geweldige bamischijven voor de horeca, ze hebben een fabriekswinkel. Alleen handig als je in de buurt woont. Je kunt ze ook bij de Makro kopen, dozen met 20 stuks.

ha
door haagshopje - Dec 2, 2011 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de bamischijven van de FEBO het lekkerst. Kosten weliswaar ook
€ 1,50 maar wij nemen er dan 5 of 10, ongebakken, en vriezen die in
want je koopt ze vers.

co
door coroomen - Dec 2, 2011 om 14:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

De lekkerste bamischijf is de Elite bamischijf pittig van 130 gr. Let wel, dit is een vegetarische schijf, maar heerlijk van smaak en lekker los van struktuur. In de supermarkt is deze niet te krijgen. Vraag in de cafetaria naar deze schijf en ontdek dat ik gelijk heb.
( zelf 27 jaar ervaring in de snackbranche als zelfstandige)

ka
door kasperarie - Dec 2, 2011 om 14:46
16 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=de eelco schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:20]ik ben op zoek naar een lekkere bamischijf uit de winkel maar kan maar niet slagen..heb bekende merken geprobeert en goedkopen maar ze zijn allemaal slap van binnen en slecht gevuld..nu weet ik een snackbar bij ons in het dorpen die heeft wel lekkere bami schijfen maar die kosten 1.50 euro per stuk.heb zelf een friteuse dus ik kan het makkelijk zelf doen .

de lekkersre bamischijven haal je bij de jumbo ,niks papperig van binnen

ka
door kasperarie - Dec 2, 2011 om 14:47
16 Antwoorden / 4 Vragen

bij de jumbo vind je echt de lekkerste bamischijven merk iseigen merk

vladja
door vladja - Dec 2, 2011 om 14:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=kasperarie schreef op vrijdag 2 dec 2011, 14:47]bij de jumbo vind je echt de lekkerste bamischijven merk iseigen merk

Jumbo is al uitgebreid aan de orde geweest, inclusief de verwijzing naar de dichtsbijzijnde vestiging.

Vladja

vl
door vlievis - Dec 2, 2011 om 21:01
4 Antwoorden / 4 Vragen

Vindt eigenlijk geen ene bamieschijf lekker uitgezonderd die van de FEBO. Mensen,mensen wat zijn die lekker. Volgens een snackbarhouder uit Muiden zijn die bamiehappen die hij verkoopt ook van de FEBO maar toch proef ik verschil.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2011 om 21:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

ja vladja je hebt het al 3 x verteld, heerlijk toch voor de eelco

haarp
door haarp - Dec 3, 2011 om 18:29
514 Antwoorden / 62 Vragen

Een Belgische tip:

Gebruik dierlijke vetten om je bamieschijf te frituren. Op de gebakken frieten grof gemalen zeezout.

Niet bevorderend voor je gezondheid maar een goede smaaksensatie.

vl
door vlievis - Dec 12, 2011 om 00:18
4 Antwoorden / 4 Vragen

Na al die reakties gisteren naar een JUMBO grgaan en 2 pakken bamieschijven gekocht onder het eigen JUMBO merk.Het ene pak bevatte 4 vierkantie bamieblokken en het andere 4 ronde bamieschijven.Mijn kommentaar is:
de vierkantieblokken papperig en geen lekkere bamiesmaak.De ronde schijven meer een echte bamiesmaak,minder papperig als de viekantie maar vond ze beide de moeite niet waard.NEE, DAN DIE BAMIEBLOKKEN VAN DE FEBO, GOED VAN SMAAK,LEKKER VEEL GROENTE EN VLEES. Ik raad een ieder aan die toch eens te proberen.En die van de JUMBO nooit meer!

ti
door timfelix - Dec 12, 2011 om 00:46
270 Antwoorden / 13 Vragen

Bak je ze wel goed, want als alles slecht smaakt lijkt het me sterk dat het elke keer komt omdat het product slecht is.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2011 om 09:50
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vlievis schreef op maandag 12 dec 2011, 00:18]Na al die reakties gisteren naar een JUMBO grgaan en 2 pakken bamieschijven gekocht onder het eigen JUMBO merk.Het ene pak bevatte 4 vierkantie bamieblokken en het andere 4 ronde bamieschijven.Mijn kommentaar is:
de vierkantieblokken papperig en geen lekkere bamiesmaak.De ronde schijven meer een echte bamiesmaak,minder papperig als de viekantie maar vond ze beide de moeite niet waard.NEE, DAN DIE BAMIEBLOKKEN VAN DE FEBO, GOED VAN SMAAK,LEKKER VEEL GROENTE EN VLEES. Ik raad een ieder aan die toch eens te proberen.En die van de JUMBO nooit meer!

Je hebt ze toch niet alle 8 in een keert genuttigd? want dan vindt je sowieso niets meer lekker! (Grapje).

vladja
door vladja - Dec 12, 2011 om 10:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Tenormin,

Voor ouwenelen zijn er hele leuke chat-sites!

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2011 om 12:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 12 dec 2011, 10:58]Tenormin,

Voor ouwenelen zijn er hele leuke chat-sites!

en jij noemt je antwoorden op vrouwe elske geen "chatten"? Nee, je hebt gelijk, dat is afkatten. Daar ben jij dan de echte Mr. in de Rechten in.

jpm
door jpm - Dec 12, 2011 om 12:50
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik weet dat u (TS) een bamihap uit de winkel wilt. Maar is het niet veel leuker om ze zelf te maken? Of er een activiteit met iemand anders van te maken, misschien met een kind of kleinkind? Dan heb ik een leuk recept gevonden op internet. Dit adres is goed voor vele leuke, niet al te moeilijke recepten, dus ook iets anders maken wordt een optie. Het adres: www.dekooktips.com/recepten/ba-sch.htm

Ik wens u veel kook- en eetplezier en denk ze met de feestdagen zelf te gaan maken.

de eelco
door de eelco - Dec 12, 2011 om 13:58
607 Antwoorden / 92 Vragen

heb de bami schijven opgehaalt bij de jumbo...4 stuks vierkant..vond ze redelijk maar niet om meteen een gat in de lucht tespringen....jammer maar ik denk dat ik geen lekkere kan vinden die uit de supermarkt komen...mischien maar eens een paar halen bij de febo en thuis bakken kijken hoe die dan smaken..dan maar wat meer geld kwijt maar ik wil gewoon lekkere bami schijven eten..heb geen zin om ze zelf temaken ..is niet mijn hobby...bedankt iedereen voor de tips en het mee denken

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2011 om 14:23
16849 Antwoorden / 108 Vragen

de eelco, om dat gelijk even je andere vraag over frieten toe te voegen: als je het al hebt geprobeerd en het is niet gelukt Aviko diepvries Belgische frieten is een heel goed alternatief en heb je altijd een voorraadje in huis. Te koop bij de meeste supermarkten.

haarp
door haarp - Dec 12, 2011 om 17:11
514 Antwoorden / 62 Vragen

Voor ieder die graag frituurt. Frieten en snacks bak je het best in rundsvet!

Lekkerrrrrrrrrrrr

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2011 om 17:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haarp schreef op maandag 12 dec 2011, 17:11]Voor ieder die graag frituurt. Frieten en snacks bak je het best in rundsvet!

Lekkerrrrrrrrrrrr

maakt het wel ongezonder....

haarp
door haarp - Dec 12, 2011 om 17:23
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 12 dec 2011, 17:21][quote=haarp schreef op maandag 12 dec 2011, 17:11]Voor ieder die graag frituurt. Frieten en snacks bak je het best in rundsvet!

Lekkerrrrrrrrrrrr

maakt het wel ongezonder....

In januari gaan de pondjes er weer vanaf ....

ja
door jaap010 - Nov 6, 2012 om 15:47
11 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie] - Off-topic