margreet1958
door margreet1958 Jul 20, 2011 om 14:50
Voeding & gezondheid

Welke advocaat kan dit probleem het beste behandelen

De klachtencommissie van de ZMOK school heeft mijn klacht gegrond verklaard.
Kan nu strafrechtelijk en een civiele zaak tegen tegen school en het bestuur aanspannen.
Maar wie kan mij daar advies in geven,want de toekomst van vele kinderen kunnen hierdoor in gevaar lopen.

(Het rugzakje werd nooit gebruik voor het kind,maar om er zelf beter van te worden)

Wie kan mij daarin ondersteunen?

Groetjes
Margreet

728 9 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 20, 2011 om 15:04
315 Antwoorden / 0 Vragen

Margreet,

Waar gaat dit nu eigenlijk over. je geeft aan dat je zowel strafrechtelijk (moet je aangifte doen bij de politie) en civiel een zaak kunt aanspannen.
Op grond waarvan en met welk doel kan je een civiele zaak aanspannen?

bosbess
door bosbess - Jul 20, 2011 om 15:39
354 Antwoorden / 40 Vragen

Aanvulling op Jaapje: welke klacht en waarover is gegrond verklaard? Het lijkt net of het eerste deel van je verhaal is weggevallen. Wat is er met dat rugzakje, waardoor de toekomst van vele kinderen gevaar kan lopen?

Kortom, zonder het volledige verhaal is er geen touw aan vast te knopen.

ro
door ron530 - Jul 20, 2011 om 15:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dat rugzakje is een budget die het kind meekrijgt om onderwijs te kunnen volgen.

vladja
door vladja - Jul 20, 2011 om 15:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

bosbess,

Google op rugzakje en onderwijs en het rugzakje wordt duidelijk uitgelegd.

Vladja

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2011 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Zie ter info de eerdere vraag.

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2011 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En het zal ook wel hier mee te maken hebben.

margreet1958
door margreet1958 - Jul 20, 2011 om 16:52
59 Antwoorden / 13 Vragen

De school heeft behandelplannen vervalst om hun daden "geen goed onderwijs"
te verdoezelen.
Door deze school werd mijn kind verkeerd beoordeeld en behandeld.
Zoals nooit onderzoeken gedaan te hebben,terwijl het rugzakje daarvoor bedoeld is.

Ga maar als ouder tegen instellingen als leerplicht jeugdzorg onderwijsconculent en de school,het belang van je kind aan vechten.
Gelukkig is het door de katholieke klachtencommissie gegrond verklaard,waardoor
ik nu in de positie kom om deze aan bij de rechter voor te leggen.

Dit werd ook door de klachtencommissie vermeld:De commissie merkt op dat zij zich onthoud van uitspraken over mogelijke gepleegde valsheid in geschriften of fraude.Het vaststellen daarvan is aan overheidsinstanties voorbehouden.De commissie oordeeld over de vraag of de klaagster op juiste wijze is bejegend.

Aangezien ik zelf dyslexie ben is het voor mij best moeilijk om het probleem in woorden uit te leggen.
Maar een antwoord geven lukt mij wel.

Alvast bedankt voor jullie betrokkenheid.

Margreet

bosbess
door bosbess - Jul 20, 2011 om 17:09
354 Antwoorden / 40 Vragen

Dank je wel Margreet, het verhaal is nu duidelijk. Ik kan je maar één ding aanraden: ga naar het dichtstbijzijnde Juridisch Loket en vertel je verhaal. Daar hebben ze een lijst met advocaten en hun specialisaties. Zij kunnen je ook het beste adviseren welke advocaat in jouw omgeving voor dit geval het meest geschikt is. Deze advocaat zal de mogelijkheden met je bespreken en met je overleggen welke stappen te ondernemen.

Ik wens je sterkte en succes.

margreet1958
door margreet1958 - Jul 20, 2011 om 17:26
59 Antwoorden / 13 Vragen

Nog even op het rugzakje terug te komen.
Natuurlijk moet het gebruikt worden om kinderen daarin te ondersteunen.
Maar wie controleerd dit?
De school en het bestuur heeft het nooit besteed aan mijn kind,en ik weet zeker dat er meer kinderen op deze school nooit de juiste begeleiding krijgen.
En onderwijs is een mogelijkheid om je kansen in de samenleving te vergroten.
Vandaar ik ook deze school met de bewijzen die ik nu heb aanklaag.
Het ministerie heeft mij medegedeeld dat ze het ook gaan onderzoeken.
Al weet ik wel dat vele ouders het vertrouwen in een school wel moeten hebben,mede ze zelf nooit het belang hiervan echt weten.
O.a.Bijstands ouders,buitenlandse ouders,ongeschoolde ouders en ga zo maar door.
Dit zijn makelijke beinvloedbare mensen voor instellingen.