ti
door timfelix Dec 18, 2010 om 18:37
Voeding & gezondheid

Wisselen van huisarts

Ik heb op dit moment een huisartsenpraktijk waar ik totaal geen vertrouwen in heb, daarom wil ik wisselen. Ik zal eerst even uitleggen waarom ik geen vertrouwen meer heb in deze praktijk.

De eerste keer dat ik daar kwam, zo'n 5 jaar geleden, moest ik injecties halen tegen allergie. Aangezien dit vrij heftige injecties zijn, moet daar een alarm voor geactiveerd worden en ten alle tijden een dokter bij zijn. Vooraf natuurlijk alles doorgegeven en vooraf was er geen enkel probleem, maar toen ik aankwam was het alarm niet geactiveerd en bleek ik een dokter gekregen te hebben die geen injecties kan zetten. (ik lieg niet) Dit was dus al tot daaraantoe.

Een paar maanden geleden was ik er vrij zeker van dat ik een voorhoofdsholteontsteking had, en dus toch maar even naar de dokter gegaan. Geen enkele vorm van lichamelijk onderzoek gehad, alleen de mededeling: "ga maar even bloedprikken, dan zien we wel".

Dus naar het ziekenhuis, bloedprikken, resultaten laten opsturen.... Geen reactie... Ze nemen dus niet eens de moeite om mij in te lichten over hoe het staat.

Dus ik wil graag een nieuwe huisartsenpraktijk, het probleem is alleen dat niemand mij (ons eigenlijk) wil aannemen. Dit omdat we niet in het goede postcodegebied vallen. We zitten dus nu bij een artsenpraktijk die eigenlijk gewoon slecht is en we kunnen niet overstappen, wat is nu het beste om te doen? Is er een manier om toch te kunnen overstappen, of heb ik pech?

3387 3 Rapporteer

ja
door jans2 - Dec 22, 2010 om 11:31
311 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt uw probleem voorleggen aan uw zorgverzekering. Misschien kunnen zij u verder helpen.

duif2
door duif2 - Dec 22, 2010 om 12:24
371 Antwoorden / 116 Vragen

Kan je niet binnen de praktijk een andere arts krijgen?
Het probleem bij het naar een andere praktijk gaan is dat wanneer een huisbezoek nodig is, dit te veel tijd kan vergen.
Tijd, die in noodgevallen, vaak niet gemist kan worden.

Je zou ook een klacht in kunnen dienen bij de clientenraad van de praktijk, (er vanuitgaande natuurlijk dat ze er een hebben.)

ti
door timfelix - Dec 23, 2010 om 03:27
270 Antwoorden / 13 Vragen

Het probleem is dat ik beide artsen al gehad heb, en helaas is de een nog slechter dan de ander. Iets dat je niet zou verwachten, aangezien ze toch wel een verzorgde uitstraling hebben bij de praktijk.

De problemen met het wisselen van praktijk zijn eigenlijk alleen theoretisch. De praktijk waar ik naartoe wil wisselen zit namelijk even ver of zelfs dichter bij dan de praktijk waar ik nu loop.

Bedankt in ieder geval voor de tips, misschien dat de zorgverzekering iets voor me kan betekenen en ik zal zeker even kijken naar een clientenraad.