se
door senic Oct 11, 2013 om 11:04
Voeding & gezondheid

Ziekenhuis rekening

Ik heb een borst operatie ondergaan drie jaar geleden. Nu moet ik jaarlijks voor controle. Voor de jaarlijkse controle 2013 (april 2013) kreeg ik de rekening van de verzekering. Het ziekenhuis stelt een behandelingstermijn van 27-08-2012 tot 26-08-2013 en concludeert hiermee dat de kosten van het eien risico 2012 afgaan. volgen mijn verzekering klopt dit. Weet iemand hier iets van.

554 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 11, 2013 om 11:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat klopt, dit gaat van uw eigen risico af.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2013 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat u in 2012 ook op controle geweest bent? En hoe is die nota toen verrekend? Ten laste van het eigen risico 2011?

Lijkt me een wonderlijke gang van zaken.

an
door anoes - Oct 13, 2013 om 22:43
6 Antwoorden / 3 Vragen

dit klopt inderdaad,
de behandeling is begonnen in 2012, wanneer die eindigt is voor de verzekering tot het einde van het jaar niet belangrijk. dan word dus eerst het eigen risico van 2012 aangesproken. wanneer de behamdeling niet weer opnieuw ingaat in 2013 hoeft u daar geen eigen risico te betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2013 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snoes

De behandeling is drie jaar geleden begonnen en niet in 2012.

el
door elze30 - Nov 7, 2013 om 19:33
150 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft te maken met zogenaamde vervolgdbc's, die een looptijd van een jaar hebben. Ze starten telkens op dezelfde datum ( maand en dag) na de eerste operatie. Toen het traject van de eerst operatie afgesloten is, is een vervolgtraject geopend, en elk jaar opent weer een nieuw vervolgtraject, op diezelfde datum. Zk zit het systeem in elkaar. Vraag bij het ziekenhuis ( debiteurenafdeling/ zorgadministratie) maar een overzicht op van de dbc's die voor uw rekening gekomen zijn. U zult zien dat deze altijd op dezelfde datum beginnen. U kunt alleen een jaar kosten besparen, als u meer dan een jaar niet op consult komt. Als u dat gaat doen, zou ik wel even navragen , welke datum de laatst geopende dbc heeft. Deze sluit na een jaar ( zonder kosten) en gaat pas weer open op de dag dat u voor een nieuw consult komt.