co
door cobevin Nov 20, 2008 om 16:28
Voeding & gezondheid

Zorgverzekering

Wie heeft ervaring met UnitedConsumers/zorgcollectief 2009? Dit is van VGZ.

Ik heb interesse in de Vitaal en zeker Polis, maar moet je dan toch nog aanvullende verzekeringen nemen?

gr.Cobevin

1700 16 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 20, 2008 om 17:45
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Volgens mij kun je daar de basis verzekering en daarbij de aanvullingen afsluiten, maar niet speciaal de polis voor ouderen, ik heb zelf daar de basis lopen en daar krijg je 10% korting op, en ook op de aanvulling, maar of dat ook 10% is weet ik niet, die korting   kun je iedere maand terug krijgen via hun site, maar je betaald gewoon aan VGZ de premie, en verder heb je met UnitedConsumers niets te maken, ga op hun site en je kunt zo een berekening maken, met u wensen, laat hun niet u huidige verzekering opzeggen, voor u zeker weet dat VGZ u geaccepteerd, u oude polis kunt u zelf nog tot 01-01-09 opzeggen, en lees goed de voorwaarden voor u overstapt, als je elders niet terecht kunt voor een collectief is dit een goede mogelijkhuid om je te verzekeren,   ik heb er geen klachten over.

succes met u keus.

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 20, 2008 om 18:03
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Heb nog even gekeken op hun site, maar de Vitaal en zeker polis kan ook bij hun afgesloten worden.

Nogmaals succes met u keus.

stacey
door stacey - Nov 20, 2008 om 20:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

----  De Premie 2009   Vitaal & Zeker Pakket bestaat uit:

  • VGZ Zorgverzekering     €  90,16

  • Aanvullende verzekering €  33,95  = totaal   € 124,11* per maand

  • (* VGZ Zorgverzekering natura exclusief 3% korting en zonder eigen risico).

  • Zorgverzekeraar VGZ  ------------

Wat beteft UnitedConsumers, je betaald gewoon maandelijks het volle pond aan premie voor de verzekering

 de korting die je` krijgt `sparen ze voor je op en kun je pas achteraf/vanaf   E 25,00 uitgekeerd krijgen ( wellicht zijn er meer voorwaarden aan verbonden, dus controleer dat nog even ).

Sparen is wellicht leuk, maar je maandlasten zijn hiermee dus niet lager als je dat liever zou zien.

Succes,

pa
door paulzagers - Nov 21, 2008 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Maak hier al 2 jaar gebruik van, volgend jaar het 3e jaar, werkt perfect, we zijn met z'n 2en en hebben allebei een jongerenverzekerding, we krijgen per maand 2 x 9,80 = 19,60 euro aan korting uitgekeerd. 1 x per jaar laat ik het kortingspotje uitkeren : 12 x 19,60 = 235,20

Toch een leuk bedrag om bijvoorbeeld een leuke aankoop mee te doen !

Succes !

cy
door cynneke - Nov 21, 2008 om 13:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook niets anders dan lof over Unitedconsumers. Wij gaan nu ook het derde jaar bij VGZ in via hun en ik ben zeer tevreden over het geld dat je per maand opspaart. Wij krijgen nu per maand 19 euro terug en als je dat op jaar basis uitrekent, is dat nog een leuk bedrag!

Je kan het uit laten betalen wanneer jij wilt (wordt rond de 15de van de eerstvolgende maand uitbetaald), dus je kan het elke maand doen, maar ook om de zoveel maanden als je het geld nodig hebt.

rs
door rst77 - Nov 21, 2008 om 13:39
18 Antwoorden / 1 Vragen

UnitedConsumers is inderdaad een goede club, maar om even antwoord op de vraagsteller te geven:

Het Vitaal & Zeker pakket bestaat uit een aanvullende verzekering samen met een tandverzekering, beide afgestemd op 50-plussers. Een extra aanvullende verzekering is dus niet nodig en is volgens mij zelf niet mogelijk.

Zie hier de dekking van het Vitaal & Zeker pakket via UnitedConsumers:

http://asp.unitedconsumers.com/zorg/downloads/2009/2009_2_Vergoedingsoverzicht_pakketten_VGZ.pdf

yu
door yuentje - Nov 21, 2008 om 14:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

De maandlasten kunnen zeker omlaag mits je bij UnitedConsumers aangeeft de korting maandelijks te laten uitbetalen. Maar je kan natuurlijk ook bv een flink bedrag opsparen en later in een keer  laten uitbetalen, wat je zelf wilt dus. Zelf ben ik via hun al 2 jaar bij VGZ verzekerd en het bevalt me prima.

ni
door ninoque - Nov 21, 2008 om 14:29
5 Antwoorden / 2 Vragen

hallo.

je krijgt de 10 procent korting alleen op de basisverzekering. Kost voor 2009  €92.95 en niet  €90.50 zoals iemand anders vermeld. Dit laatste bedrag betaal je alleen als je bij geen ander collectief bent aangesloten.

Voor het vitaal en zeker pakket betaal je €33.95 extra dit is wel inclusief tandartskosten. Wil je die niet meeverzkeren dan kies je volgens mij beter de beperkte, uitgebreide of plus aanvulling, kosten respectievelijk  €9,50 €14,95 en € 26,95 Wij gaan volgend jaar voor het tweede jaar verzekeren via United Consumers. Werkt prima en je maakt een lekker spaarpotje voor b.v. de feestdagen!

Groetjes Marianne

ef
door effe - Nov 21, 2008 om 14:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

heel kort en bondig.. UnitedConsumers is een rotzooicluppie en bepaald niet de goedkoopste. Je moet werkelijk aan ongeveer alles kunnen voldoen, wil je werkelijk goedkoop of redelijk uit zijn. Ze leuren niet alleen met zorg, maar ook met benzine, gas, water, elektra en ga zo maar door. Reken het maar eens uit en LET OP DE VELE kleine lettertjes en je zult zien dat UnitedConsumer zelf de GROOTSTE consumer is UIT UW PORTEMONAIE

ef
door effe - Nov 21, 2008 om 14:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bij CZ ben je dan al goedkoper uit zonder alle poespas. En NEEN ik ben geen vertegenwoordiger van CZ  :)

no
door nounou - Nov 21, 2008 om 15:36
30 Antwoorden / 0 Vragen

Tot en met 2006 had ik via hen een zorgpolis bij VGZ lopen, heb nooit problemen gehad iets wat ik van de fusiepartner van CZ OZ niet kon zeggen! Ben alleen overgestapt vanwege een specifieke ADHD vergoeding die VGZ niet bood. Verder NIETS mis mee zou ik zo zeggen.

jo
door johned - Nov 21, 2008 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

 Hallo, Vitaal en Zeker is al een  basis met een aanvullende verzekering speciaal gericht op 50+.
 Via United Consumers afgesloten bij VGZ is dit een zeer goede verzekering welke wij al een poosje hebben lopen naar alle tevredenheid.
 Het spaartegoed is vrij opneembaar wanneer u dat wilt .
Ik ben in ieder geval en tevreden klant.

le
door lekkeband - Nov 21, 2008 om 19:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Cobevin, VGZ heeft een basis verzekering van €92,95 hierover ontvang je via United Consumers 10% korting. Vitaal en zeker pakket is een aanvullende verzekering waarover je geen korting ontvang. Wat dit allemaal inhoud kun je op de site van VGZ duidelijk lezen. Zelf heb ik hiervoor gekozen en betaal voor Vitaal en zeker €33.95. Totaal dus €126.90 per persoon. Korting van 10% over de basis verzekering ontvang je via United Consumers en kun je uit laten betalen wanneer je wilt. Werkt perfect. Overigens via United-Consumers kun je je ook aanmelden bij VGZ. Hebben alle info,prima organisatie. Heb via hun ook gas en stroom en korting op benzine.Succes ermee.

pri

em
door emstra - Nov 21, 2008 om 22:39
8 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb wel enige ervaring met UC , heb een zorgverzekering via hun afgesloten, , moet eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb gehad met VGZ,  en de aanbieding voor 2009 is vrijwel gelijk gebleven. De korting wordt bijgeschreven op je saldo, die je via de site kunt opvragen is simpel. Maar als je persoonlijke wensen hebt moet je kijken op INDEPENDER of tros radar, dan kun je goed vergelijken. Ik ben ook benaderd voor een vitaal verzekering , die is een stuk duurder bestemd voor ouderen die niet willen betalen voor kraamzorg enz. maar wel de kwalen en extra zorg die jongeren weer niet hebben , en dat heeft z`n prijs. Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb geholpen

ad
door admarlies - Nov 24, 2008 om 09:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een lopende Vitaal en Zeker polis bij VGZ

Ik kan echter via United Consumers geen gebruik maken van hun 10% aanbieding. Men mag "slechts" 3750 lopende polissen oversluiten en geeft hierbij de voorrang aan mensen die reeds een autoverzekering en/of energiecontract met hun hebben afgesloten. M.I. lichtelijke vorm van "chantage" daarnaast mogen zij wel 25000 contacten oversluiten van andere verzekeraars (lichte "discrimintaie").

Let op UC consumers geeft 10% korting op basisverzekering. Indien men zelf 1x per jaar afrekend met VGZ ontvangt men ook kortingen over de aanvullende paketten.

Toch bleef voor mij een verschil van € 67,==. In deze tijd toch de moeite doch helaas.

UC heeft in ieder geval niet de goedkoopste autoverzekeringen.

co
door cobevin - Nov 24, 2008 om 09:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal

Ik ben eruit mede dankzij jullie bijdrage en ga dus voor U.C. GGZ Vitaal en Zeker. Hier krijg je 10% korting. Rechtstreeks bij de VGZ 3%. De condities zijn hetzelfde. Bedankt

Gr. Cobevin