Lo
door Louiseria Oct 22, 2023 om 19:20
Vrije tijd & tuin

Abonnement tijdschrift duurder dan losse nummers

Al een tijdje zat in mijn hoofd mijn jarenlange abonnement op Margriet op te zeggen. Dat liep al meer dan 20 (30?) jaar en was er gewoon elke week. Nu ik eens keek naar wat ik eigenlijk betaal per maand, blijkt dat het met 23,95 duurder is dan elke week een blad à 4,75 (!) bij de boodschappen meenemen. Zelfs als het er 5/maand zijn: 5x4,75 is 23,75. Dus zelfs als ik het blad toch elke week wil hebben ben ik goedkoper uit als ik het los koop (bezorging is dan niet meegeteld maar boodschappen doen moet je toch). Ik was in de veronderstelling dat de abonnementsprijs lager lag dan de prijs van een los blad! Dit valt vies tegen en ik heb dus gelijk opgezegd.....

5402 14 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Oct 22, 2023 om 19:23
16836 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft uw probleem dus al opgelost. Prima toch?

sira
door sira - Oct 22, 2023 om 19:26
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet welk abonnement u heeft, maar een abonnement is altijd goedkoper. Zitten er in uw abonnement soms extra's?

https://abonnement.margriet.nl/

Wat kost een los nummer van Margriet in de winkel? Een los nummer van Margriet kost 4.75 in de winkel. Bij 4 nummers bespaar je al 72%.

Dit zag ik ook nog staan:

Na de kortingsperiode gelden onderstaande reguliere tarieven en is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Margriet 23,95 per maand

Margriet + Extra 26,95 per maand

Margriet + Extra + Puzzelen 27,95 per maand

Margriet Extra 48,95 per jaar

Margriet Puzzelen 18,95 per jaar

Bovenstaande tarieven zijn geldig per 1 januari 2023.

ne
door neodutchio Oct 22, 2023 om 20:22
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Elke week €4,75 in de winkel geeft €247,- op jaarbasis.
Een abonnement is 12x€23,95 geeft €287,40

Zelfs het goedkoopste abonnement is nog duurder dan de losse verkoop.

sira
door sira Oct 22, 2023 om 20:31
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Belachelijk.

Dan maar de Libelle ;-))

Mabelle
door Mabelle Oct 22, 2023 om 21:56
427 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou me helemaal niet verbazen dat dit voor alle tijdschriften telt.

sira
door sira Oct 22, 2023 om 22:04
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Geen idee, ik heb helemaal geen tijdschriften. Ik heb jaren Landleven gelezen, maar daar was mijn moeder op geabonneerd.

Dat gaat ze klanten kosten als meer mensen dit topic lezen en misschien komt er dan een prijsverlaging.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2023 om 20:55
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vermoed dat ook de gestegen portokosten mee gaan tellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2023 om 21:14
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich is dit een boeiende vraag en het lijkt mij dat u dit toch ook aan de kassa redactie kunt voorleggen met de vraag of het interessant is voor een onderwerp in een kassa uitzending. Ik ben het met u eens dat het merkwaardig is dat een los nummer minder kost dan een abonnement.
Afdoiende reden om te adviseren aan alle Margriet abonnee's om het abonnement ook op te zeggen.

sira
door sira Oct 22, 2023 om 22:05
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Inderdaad, iedere abonnee moet nu gewoon opzeggen.

tenormin
door tenormin Oct 22, 2023 om 23:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, meen je dat echt? Misschien wel? Vroegâ had ik twee abonnementen: Libelle en Margriet en eigenlijk alleen maar om 2 colums van schrijfsters. Kwam eigenlijk omdat mijn moedertje op alles geabonneerd was. Ook alle roddelbladen. Toen ze was overleden, vorige eeuw: alles opgezegd, ook mijn abonnementen: ik miste eigenlijk niets. Kortom, alleen maar winst. Net als tegenwoordig de kranten: heb nu nog maar 1 abo over op AD, via online. Bezorgd werd er toch heel slecht, dus...

Mabelle
door Mabelle - Oct 22, 2023 om 22:03
427 Antwoorden / 1 Vragen

Goed van je dat je er eens kritisch naar hebt gekeken. Je denkt goedkoper uit te zijn met een abonnement en stiekem is een abonnement dus in de loop van de jaren stukken duurder geworden dan losse verkoop.

Het loont voor anderen de moeite om eens goed te checken of dit ook voor hun tijdschrift, krant of tv gids telt.

Misschien is een tv gids van BNNVARA ook wel goedkoper als je deze los in de winkel koopt. Als dat zo is, gaat Kassa daar natuurlijk geen aandacht aan besteden.

Zelf neem ik ieder jaar een nieuw 'Premium' abonnement op de Telegraaf, is veel goedkoper dan verlengen.

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2023 om 22:04
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar heeft u  nog iets extra's bij uw abo, ik betaal momenteel € 16,50 per maand voor de Margriet. Kijk eens op de aut. incasso wat daar staat aangegeven waarvoor u betaald.

sira
door sira - Oct 22, 2023 om 22:25
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik lees dat een abonnement op de Vara-gids € 39,95 kost en een los nummer € 1,58.

Ik denk dat iedereen eens kritisch naar hun abonnementen moeten kijken.

Heb altijd gedacht dat een trouwe vaste klant voordelen had t.o.v. een anonieme klant in de winkel.

Dit vond ik in de algemene voorwaarden:

Artikel 3. Bezorging en adreswijziging

  1. Bezorging van de VARAgids geschiedt via PostNL. De kosten daarvan zijn inbegrepen in het abonnementsgeld.
  2. Indien de VARAgids niet of beschadigd ontvangen is, kun je daar contact over opnemen met de Publieks- en Ledenservice (zie https://bnnvara.nl/contact) en zal BNNVARA voor haar rekening een nieuw exemplaar versturen.
  3. Adreswijzigingen dienen per brief, email, telefoon of contactformulier te worden doorgegeven aan de Publieks- en Ledenservice (zie https://bnnvara.nl/contact)  en worden binnen uiterlijk twee weken verwerkt.
Dat je portokosten moet betalen vind ik logisch. Bij port betaald geldt wel dat hoe groter de (zakelijke) partij is, hoe voordeliger het wordt voor de verzender.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2023 om 13:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Voor de Avrobode van ik €28,26 per kwartaal kwijt, losse nummers €1,65. (Adviesprijs). Dan is de VARA best wel duurder eigenlijk.

koekeloer
door koekeloer - Oct 23, 2023 om 11:51
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zeg alle abonnementen na elk jaar op en sluit dan opnieuw af, dan krijg je een veel betere prijs.

th
door thieu - Oct 23, 2023 om 12:25
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat die 4,75 een 'introductieprijs' is voor mensen die tenminste een half jaar géén lid geweest zijn ("Tarieven alleen geldig voor nieuwe abonnee").  Ná de introductieperiode gelden de prijzen zoals SIRA die heeft aangegeven.

@q
door @qwerty@ - Oct 23, 2023 om 12:58
69 Antwoorden / 1 Vragen

@THIEU Een los nummer van Margriet kost 4.75 in de winkel (TS: dan elke week een blad à 4,75 (!) bij de boodschappen meenemen.), heeft dus niets te maken met een abo, m.i.

pl
door pleunBraet - Oct 23, 2023 om 17:21
4 Antwoorden / Vragen

Bij Margriet moet je gewoon handelen over de prijs, ik heb nu een abonnement voor 24 maanden voor 13 euro per maand, elke keer als het abonnement afloop bel ik weer om over de prijs te praten, dat lukt al jaren.
Succes.

rj
door rjw - Oct 23, 2023 om 21:10
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je vergelijkt appels met peren. Ik zit even op de site van Margriet te kijken, maar bij een abonnement krijg je afhankelijk van het gekozen abonnement iets tot veel meer dan alleen het papieren tijdschrift. Dan kan je natuurlijk zeggen dat je dat niet wilt, maar het zit er wel bij.

Janzegt
door Janzegt - Oct 24, 2023 om 12:21
127 Antwoorden / Vragen

Het komt wel vaker voor dat tijdschriften via een abonnement duurder zijn dan losse verkoop.
Maar bij een abonnement wordt het nieuwste exemplaar bij jou in de bus gestopt en hoef je zelf niets te doen.
Voor een los exemplaar moet je er zelf op uit en hebt je kans dat het nieuwste exemplaar niet meer aanwezig is.

lo
door lovewinnie - Oct 24, 2023 om 22:46
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ieder niet toevallig een zomer special of wintereditie? Of andere "extras" die je nog krijgt bij je abonnement. Deze kun je vaak ook los kopen en zijn meteen wat duurder

Abonnementen zijn soms duurder maar dan zit er wel de extras bij en vaak een kadootje waar je voor betaald

rj
door rjw Oct 26, 2023 om 13:26
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dat is hier ook het geval. Er zijn specials die je een paar keer krijgt maar ook heel veel online content die alleen voor abonnees beschikbaar is.