Bol.com levert niet en vertraagd steeds
Ik heb een product besteld bij bol.com had ze ervoor gebeld of deze op voorraad was. Dat was het volgens de klantenservice.
Heb besteld en gelijk via ideal betaald.
Krijg ik een beveztiging dat deze op 5 april bezorgd zalm worden. Terwijl op 5 april de product verwacht krijg ik een mail dat de bezorging is vertraagd en 9 april bezorgd zal worden.
vervolgens bel ik op 8 april of ik de product op zeker kan verwachten op 9 april krijg ik van de klantenslllervice te horen dat het zeker is.
9 april wachtend op het product krijg ik wederom een mail dat het vertraagd is en zde niet weten wanneer het geleverd word. Na een woorden wisseling met de klantenservice vroeg ik om een verantwoordelijke, krijg ik te horen dat ze niet door kunnen verbinden. Vervolgens ben ik aan het praten word de haak erop gegooid. Nu is het een principe kwestie geworden ik eiste onmiddelijk mijn geld terug desnoods met spoedbetaling. En jullie mogen raden.
3 werkdagen word er opgegeven dus weer met vertraging. Vind het een zielige organisatie die mensen aan het lijntje houden. En maar de schuld aan de leveranciers van hun geven terwijl ik niks met die andere leverancier te maken heb omdat ik bij bol.com bestel.
het zelfde product staat nog steeds op de site met levertijd 3-5dagen.
Als het product niet door Bol.com maar een externe verkoper geleverd wordt moet u bij de externe verkoper zijn met uw klacht.
Bol.com is dan alleen maar een doorgeefluik van uw betaling.
De bestelling doet u bij de externe verkoper.
Ik bestel op de site van bol.com ik ga cus een overeenkomst aan met bol.com en tijdens de bestelling is er geen sprake van een ander leverancier. Betaling doe ik ook aan bol.com.
en als zij niet aan de levering kunnen voldoen. Zal bol.com aansprakelijk zijn voor de geleden schade het zij emotionele schade die mijn dochter lijdt omdat ik op de leverdagen die per mail bevestigd worden door bol.com.
de volgende wetsartikel, is hier van toepassing.
nu wil ik een tegemoetkoming hierop hebben. Voor de telefoon en mijn tijd die ik er aan besteed heb. Heb ik hier recht op.wil graag ervaringen hierover horen.
Ik heb gelezen dzt er meer hier last van hebben en bol.com probeert er elke keer met een excuus via de klantenservice ervan af te komen. Bol. Com moet ophouden met leugens strooien ivm levertijden dat is wat ik wil en de consument niet steeds voor liegt
WETSARTIKEL
Verzuim van rechtswegeEen ingebrekestelling is in beginsel altijd nodig voordat men in verzuim treedt, in beginsel, dus er zijn uitzonderingen. Deze uitzonderingen worden gegeven in artikel 83 sub a, sub b en sub c van boek 6 van het Bw. In sub a vinden wij het gegeven dat als een fatale termijn is gesteld door de schuldeiser aan de schuldenaar en deze is overschreden, de schuldenaar vanzelf (van rechtswege) in verzuim raakt. Er is in deze situatie dus geen ingebrekestelling nodig. In sub b staat, dat een schuldenaar die een schuld krijgt door middel van een onrechtmatige daad of door wanprestatie, na het maken van de schade of de schuld direct in verzuim raakt. Dit kan u als vreemd voorkomen, omdat op het moment van het ontstaan van de schade nog geen duidelijkheid is over hoe groot de schade is. Toch is de schuldenaar direct na het ontstaan van de schade in verzuim en gaat de regel van betaling van de wettelijke rente in! Als laatste kennen we sub c. In dit gedeelte staat, dat een mededeling van de schuldenaar dat hij of zij niet (op tijd) kan nakomen, leidt tot direct verzuim van de schuldenaar. De schuldenaar moet hiervoor bijvoorbeeld de overeenkomst ontkennen of duidelijk mededelen dat hij de overeenkomst niet op de juiste manier zal kunnen nakomen. Enkele voorbeelden zullen duidelijkheid scheppen over de hierboven genoemde situaties.
Voorbeeld 1
U bent met een winkelier overeengekomen dat hij u een wasmachine zal leveren op de afgesproken datum van 24 februari 2013. De afgesproken datum verstrijkt, de winkelier levert echter niet. Hier is sprake van wanprestatie krachtens art. 6:74 BW. Ook zien we dat hier sprake is van een fatale termijn krachtens art. 6:83 sub a BW. Hier hoeft de schuldeiser dus geen ingebrekestelling te versturen, de schuldenaar is direct in verzuim.
Nou moet het echt niet gekker worden. Emotionele schade doordat Bol.com iets niet geleverd heeft?
U krijgt uw geld terug en klaar, dan kunt u het in de winkel kopen.
Philip85 heeft gelijk via de site van Bol kom je vaak bij een externe partij terecht.
Daar doet u zaken mee en gaat daar ook mee akkoord.
Maar om nu een schadevergoeding te gaan eisen en over emotionele schade
te gaan zeuren..... Ik snap wel dat Bol de hoorn erop gooit.
Zeer zielig.
Diewikik
Jullie hebben waarschijnlijk geen kinderen en snappen het niet het gaat niet om mij maar om de kind. Die ik thuis heb zitten na 2x vertrouwd te hebben op bol.com. en inderdaad zal ik het in een ander winkel kopen.
hoop dat jullie ook eens dit meemaken zL je het zelf ondervinden.
En nee ik bestel bij bol.com en ga de overeenkomst aan met bol.com en een 3de leverancier komt nergens bij kijken.
en zoals ik al gevraagd heb mensen met de zelfde ervaring. Dus geen andere zaken ik zal jullie niet beledigen zoals jullie wel doen door zielig te noemen.
het gaat er mij om dat dit soort praktijken op moeten houden.
Als er een kleine organisatie zoiets zou doen word deze hard aangepakt. Maar bol.com grote organisatie dus dan mogen ze dat.
Dat is pas zielig
En om wat voor cadeautje gast het dan helemaal? En hoe oud is dat kind? Leer het omgaan met teleurstellingen, zal in het leven wel meer gebeuren.
Het doet er niet toe wat voor kado, het gaat om het princiepe van zo een groot organisatie, steeds maar beloftes maken en niet na kunnen komen. Heb al menige van dit soort vragen en reacties gelezen. Word eens tijd dat er wat ann gedaan word. En ik heb hier niet gevraagd hoe ik mijn kind moet opvoeden dat gaat niemand wat aan. De vraag ligt anders.
Het lijkt erop dat jij door bol.com ben gevraagd deze site in de gaten te hiuden en iedereen in een zwart hoek moet drijven die dit soort reacties plaatsen.
Sorry dat ik dit zeg. Maar daar lijkt het wel op
U hebt volkomen gelijk. Uiteraard beantwoord ik hier vragen op verzoek van Bol.com.
Dit is geloof ik wel mijn 25ste baan voor deze site. ;-)))
@Tijger1,
je raakt overwerkt, denk aan je hart.
@Kartalci,
Het zeker niet prettig dat iets niet op de gewenste tijd aankomt, maar met internet leveranciers loop je dat risico. Zeker als het via via gaat, en dan moet je nog rekening houden met tante pos. In de "stenen" winkels heb je zekerheid, dat je het meteen meekrijgt en als er (garantie)problemen zijn helpen ze je, mits de winkel geen dozenschuiver is. Één ding kunt u wel doen, het artikel als het ontvangen heeft ongeopend terugsturen en binnen 30 dagen uw betaalde geld terug ontvangen op uw rekening.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer