de eelco
door de eelco Jul 13, 2015 om 14:23
Vrije tijd & tuin

Buurvrouw onderhoud haar achtertuin niet

mijn enigszins geestelijk gestoorde buurvrouw onderhoud al jaren haar achtertuin niet waardoor er nu struiken en onkruid tegen en door me schutting groeien,,
heb het nu al meerdere malen gevraagd om de schutting een beetje vrij te houden van de struiken en onkruid omdat de kwaliteit van me schutting hard achteruit gaat...
nu hebben de ggz,,politie en woningbouwvereniging regelmatig contact met haar maar er gebeurt niks...
als ik de woningbouw graag voor een oplossing krijg ik de antwoord,,regel het met haat maar..
nu staat er in het huurcontract dat je je tuinen goed moet onderhouden..
heb de woningbouw hier op aangesproken en ik vind dat hun als woningbouw hier ook op moet toe zien en zonodig ook moet gaan handhaven..
krijg geen gehoor dus wat moet ik nu doen????.
gewoon me schutting naar zijn kloten laten gaan of kan ik eisen van de woningbouw dat ze hun huurder hierop aan spreken en eisen dat ze haar tuin netjes onderhoud zodat anderen geen overlast en schaden ondervinden....
de schutting heeft me een hoop geld en moeite gekost en ik ben er zeer blij en zuinig mee maar zoals het nu gaat gaat hij niet meer zo lang mee

2332 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op maandag 13 jul 2015, 14:23: mijn enigszins geestelijk gestoorde buurvrouw onderhoud al jaren haar achtertuin niet waardoor er nu struiken en onkruid tegen en door me schutting groeien,,
heb het nu al meerdere malen gevraagd om de schutting een beetje vrij te houden van de struiken en onkruid omdat de kwaliteit van me schutting hard achteruit gaat...
nu hebben de ggz,,politie en woningbouwvereniging regelmatig contact met haar maar er gebeurt niks...
als ik de woningbouw graag voor een oplossing krijg ik de antwoord,,regel het met haat maar..
nu staat er in het huurcontract dat je je tuinen goed moet onderhouden..
heb de woningbouw hier op aangesproken en ik vind dat hun als woningbouw hier ook op moet toe zien en zonodig ook moet gaan handhaven..
krijg geen gehoor dus wat moet ik nu doen????.
gewoon me schutting naar zijn kloten laten gaan of kan ik eisen van de woningbouw dat ze hun huurder hierop aan spreken en eisen dat ze haar tuin netjes onderhoud zodat anderen geen overlast en schaden ondervinden....
de schutting heeft me een hoop geld en moeite gekost en ik ben er zeer blij en zuinig mee maar zoals het nu gaat gaat hij niet meer zo lang mee

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze dame veroorzaakt al vele jaren over las in de buurt en stalkt mijn al jaren..
de ggz haald haar gemiddeld om de 2 jaar op om haar gedwongen te laten opnemen voor 6 tot 9 maanden maar daarna word ze weer vrolijk afgeleverd bij haar woning en omdat ze het weigert om medicijnen te nemen verandert er helemaal niks en de woningbouw doet geen ruk..

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien aanbieden om aan haar kant even de struiken te snoeien zodat ze niet door de schutting groeien?
Het onkruid kunt u besproeien en dan gaat het vanzelf dood.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo de eelco,

Dat is allemaal heel vervelend natuurlijk, maar .... aan die schutting kun je weinig doen,
Wat er doorheen komt kun je afknippen, maar wat er aan de kant van de buurvrouw groeit doe je weinig aan.
Zou er maar mee leren leven, hoe lastig dat ook is.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ernstig nalatig onderhoud dient de verhuurder in te grijpen. Die kan de huurder verplichten haar tuin "bij te houden" en als ze dat niet doet is dat een grond voor ontbinding huurcontract (wel een lange weg, maar dit kan).

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok....
dus ook al is het mijn eigendom en er ontstaat schaden aan kan ik er dus helemaal niks aan doen ????
pfffffffffffffffffffff de brutale en onbeschofte hebben de halve wereld dus..
heb zonet een mailtje verstuurt naar de woningbouw en wacht hun afwijzende antwoord wel weer af/....
thangs voor de antwoorden

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar De Eelco, u schrijft toch zelf dat uw buurvrouw de weg kwijt is en regelmatig maanden wordt opgenomen. Hoe kunt u nu verwachten dat zo iemand de tuin bijhoudt?

En u hebt het over een achtertuin met schuttingen, dus daar komt de WBV echt niet voor in het geweer.

En die schutting zal op de erfgrens staan, dat betekent dat die schutting van u beiden is. En ook betekent het dat daar aan haar kant rustig struiken tegen aan mogen groeien.

Zoals al gezegd,aan uw kant mag u de doorgroeisels afknippen en als u het doorgeschoten onkruid besproeit met bijvoorbeeld "onkruid weg", is dat gegarandeerd na drie weken dood en kunt u het zo weghalen zonder schade aan die schutting.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat onpartijdigen u mogen gaan vragen, hoe uw enigszins gestoorde buur reageerde. In plaats van inmiddels gestoorde autoriteiten te storen in hun winterslaap, misschien een snellere oplossing door, na overleg, even de buur-tuin vriendelijk, resoluut en effectvol zelf onder handen te nemen, zonder 'gestoort' te raken......!!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jul 2015, 14:53: Maar De Eelco, u schrijft toch zelf dat uw buurvrouw de weg kwijt is en regelmatig maanden wordt opgenomen. Hoe kunt u nu verwachten dat zo iemand de tuin bijhoudt?

En u hebt het over een achtertuin met schuttingen, dus daar komt de WBV echt niet voor in het geweer.

En die schutting zal op de erfgrens staan, dat betekent dat die schutting van u beiden is. En ook betekent het dat daar aan haar kant rustig struiken tegen aan mogen groeien.

Zoals al gezegd,aan uw kant mag u de doorgroeisels afknippen en als u het doorgeschoten onkruid besproeit met bijvoorbeeld "onkruid weg", is dat gegarandeerd na drie weken dood en kunt u het zo weghalen zonder schade aan die schutting.

.
ga morgen wel wat halen bij de tuincentrum om de onkruid te verdelgen .
kost een paar centen maar dan bescherm ik me schutting wel....
is eigelijk toch te gek voor worrden he..
ik zet van mijn dure geld een schutting maar heb er geen ruk over te vertellen

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....nu staat er in het huurcontract dat je je tuinen goed moet onderhouden.......
Helaas is het handhaven daarvan een lastige zaak (als ik zo eens om me heen kijk)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het effectieve bestrijdingsmiddel Round-Up, dat via de bladeren de wortels vernietigt, haalt u echter wel een zeer milieu-onvriendelijk middel in huis.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op maandag 13 jul 2015, 15:23: Met het effectieve bestrijdingsmiddel Round-Up, dat via de bladeren de wortels vernietigt, haalt u echter wel een zeer milieu-onvriendelijk middel in huis.

Maar de Ts gebruikt het in zijn achtertuin hoor.;-))

@de eelco

Natuurlijk hebt u wel wat over de schutting te vertellen, maar het is wel een rare schutting als er geen struiken tegen aan mogen groeien. Dan had u hem een meter van de erfgrens moeten zetten, zodat u er achter langs kon lopen om hem vrij te houden van begroeiing.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jul 2015, 15:36:
hänschen klein schreef op maandag 13 jul 2015, 15:23: Met het effectieve bestrijdingsmiddel Round-Up, dat via de bladeren de wortels vernietigt, haalt u echter wel een zeer milieu-onvriendelijk middel in huis.

Maar de Ts gebruikt het in zijn achtertuin hoor.;-))

.

Het zal niets uitmaken of je kanker krijgt in je voortuin of in je achtertuin.

http://www.greenpeace.nl/Nieuws_2011/Onkruidgif-Roundup-schadelijk-voor-mens-en-milieu-/

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hänschen

Maar de ergernis van de Ts over het onkruid van de buurvrouw is dan wel weg.;-))

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 jul 2015, 16:04: @hänschen

Maar de ergernis van de Ts over het onkruid van de buurvrouw is dan wel weg.;-))

Hoop, dat uiteindelijk tenminste de schutting het allemaal wèl overleeft........

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom Round-up gebruiken voor onkruid? Onkruid heeft nauwelijks wortels, die trek je er zo uit. Ik gebruik nooit dergelijke rommel voor het verwijderen van onkruid. Allemaal handwerk;-)

Round-up wordt gelukkig ook steeds meer uit de handel gehaald.

Vind het wel erg vreemd dat een schutting aangetast zou worden door struiken en onkruid.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 11:53: Waarom Round-up gebruiken voor onkruid? Onkruid heeft nauwelijks wortels, die trek je er zo uit. Ik gebruik nooit dergelijke rommel voor het verwijderen van onkruid. Allemaal handwerk;-)
.

Moet u nog wel even uitleggen hoe je onkruid mèt wortels aan de achterkant van een (1.80mtr-hoge?) schutting verwijdert zonder het grondstuk te (mogen) betreden......:-(

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:18:
carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 11:53: Waarom Round-up gebruiken voor onkruid? Onkruid heeft nauwelijks wortels, die trek je er zo uit. Ik gebruik nooit dergelijke rommel voor het verwijderen van onkruid. Allemaal handwerk;-)
.

Moet u nog wel even uitleggen hoe je onkruid mèt wortels aan de achterkant van een (1.80mtr-hoge?) schutting verwijdert zonder het grondstuk te (mogen) betreden......:-(

En hoe zou je dan Round-up door de schutting moeten krijgen?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS schrijft trouwens dat het onkruid ook aan zijn kant zit, dan kan hij toch bij het onkruid? Beet pakken en trekken, zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:33:
hänschen klein schreef op dinsdag 14 jul 2015, 12:18:
carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 11:53: Waarom Round-up gebruiken voor onkruid? Onkruid heeft nauwelijks wortels, die trek je er zo uit. Ik gebruik nooit dergelijke rommel voor het verwijderen van onkruid. Allemaal handwerk;-)
.

Moet u nog wel even uitleggen hoe je onkruid mèt wortels aan de achterkant van een (1.80mtr-hoge?) schutting verwijdert zonder het grondstuk te (mogen) betreden......:-(

En hoe zou je dan Round-up door de schutting moeten krijgen?

Even terugscrollen: Round-up wordt via de bladeren aan TS's kant opgenomen en door de plant naar de wortels gevoerd, die dan afsterven.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 11:53: Waarom Round-up gebruiken voor onkruid? Onkruid heeft nauwelijks wortels, die trek je er zo uit. Ik gebruik nooit dergelijke rommel voor het verwijderen van onkruid. Allemaal handwerk;-)

Bij een goed onderhouden tuin zou dat geen probleem zijn. Onkruid dat vanaf de andere kant van de schutting komt is niet zo makkelijk te verwijderen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op maandag 13 jul 2015, 14:23: mijn enigszins geestelijk gestoorde buurvrouw onderhoud al jaren haar achtertuin niet waardoor er nu struiken en onkruid tegen en door me schutting groeien,,

De rest van het stukje is uiteraard wel volkomen objectief.....

ve
door verwijderd - Jul 20, 2015 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Biedt een stukje mantelzorg aan, door de schutting aan uw buurvrouw's kant onkruidvrij te maken. Uw schutting blijft vrij en het scheelt u bergen ergernis en geklaag.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2015 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

frederikjp schreef op maandag 20 jul 2015, 13:45: Biedt een stukje mantelzorg aan, door de schutting aan uw buurvrouw's kant onkruidvrij te maken. Uw schutting blijft vrij en het scheelt u bergen ergernis en geklaag.

Inderdaad frederikjp, trommel de buren aan beide kant van het huis van de patiënt. Een belletje met de woningbouwvereniging. Ruk een gigantische kan koffie aan en een paar pilsjes voor als het klaar is. De woningbouw communiceert met mevrouw dat de buren het probleem oplossen in een paar uurtjes.

En alles klaar is, kan De Eeelco aan zijn eigen kant eindelijk zijn eigen onkruid verwijderen. Koffie en bier kan hij bij zijn vrouw wel halen.