bu
door bu1045 Nov 27, 2005 om 11:01
Vrije tijd & tuin

CD's over zetten naar MP3

LS,

Ik heb een probleem.

Ik heb cd's over gezet naar MP3 en daarna met NERO op een cd gezet. Het probleem is nu dat deze CD wel op de pc afspeelt maar niet in de auto. waar ook MP3 in zit. Wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om hem wel in de auto te laten spelen.

Is er iemand die mij raad kan geven.

met vr. gr. W. Buitenhuis

2106 27 Rapporteer

to
door toonjen - Nov 27, 2005 om 11:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer om met nero opniiuw op een cd te zetten maar zorg er voor dat nero helemaal afsluit.

Groetjes toon

sj
door sjarkie - Nov 27, 2005 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo W. Buitenhuis,

Probeer in NERO eens een Audio-cd te maken (staat onder Muziek). Met deze optie wordt de MP3 omgezet naar cd-formaat. Er past wel minder op één cd, maar deze doet het wel in alle cd-spelers.

met vr. gr. sjarkie

freya
door freya - Nov 27, 2005 om 16:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo W. Buitenhuis,

Heb je de mp3-bestanden in de 'root' van de CD geplaatst? Sommige spelers hebben er moeite mee als de mp3-bestanden in een map staan. De speler kan ze dan niet vinden.

m.vr.gr. Freya

bu
door bu1045 - Nov 27, 2005 om 23:05
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Freya,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag.

Ik heb al van alles geprobeerd muziek in een mappen, wat volgens de beschrijving moet kunnen, muziek zonder map, gebrand op cd-r, gebrand op cd-rw, 1 song op een cd maar elke keer als ik de cd in de auto af wil spelen krijg ik de melding error CD.

m.vr. gr. Wim

user123
door user123 - Nov 27, 2005 om 23:41
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u bij bovenstaande oplossing nog steeds leesfouten krijgt, kan de speler de gebrande CD gewoon niet lezen.

U kunt proberen een ander merk te gebruiken of op lage snelheid te branden. (in iedergeval de CD afsluiten)

freya
door freya - Nov 28, 2005 om 09:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mochten bovenstaande tips allemaal niet helpen, dan bestaat er natuurlijk nog de mogelijkheid dat de speler in de auto defekt is. Google ook eens rond op internet met zoektermen als merk en typnummer van de speler, wellicht dat er meer mensen zijn die met dat type speler problemen hebben. Freya

brynnar
door brynnar - Nov 28, 2005 om 10:06
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste meneer, mevrouw Buitenhuis,

Recentelijk is deze vraag ook door iemand anders gesteld, (zie: kan cd niet afspelen), wellicht dat hier een oplossing tussenstaat. Nog niet hier genoemd is de mogelijkheid die Xandor daar aandraagt:

xandor020
Vragen: 0
Antwoorden: 130
Score: 130

Reactie: kan cd niet afspelen22-11-05
ps {laatste} Ik heb zelf jaren geleden met mijn wisselaar in de auto gehad dat hij geen 80Minuten schijfjes (700Mb) luste en alleen maar 74 minuten schijfjes (680Mb)

reageren

Brynnar

ph
door phinder - Nov 28, 2005 om 10:41
433 Antwoorden / 4 Vragen

Wim,

Heb je al geprobeerd de cd ( sessie ) af te sluiten.
Veel zeker oude cd-spelers hebben er veel moeite mee als een (mp3) cd niet goed is afgesloten en werken dan ook niet goed of worden helemaal niet herkend.

Daarnaast kijk even wel formaat ( ISO ??? ) je de cd maakt. Ik heb hetzelfde bij dvd's waarbij het ene apparaat de dvd wel herkend, maar een ander het geen goed formaat vind en dan de dvd niet herkend.

ke
door kessel45 - Nov 28, 2005 om 14:59
75 Antwoorden / 45 Vragen

Hallo W.Buitenhuis

Heb een nieuwe auto met daarin een ingebouwde CD-speler. Ook deze speelt geen MP3tjes af. Ook op mijn dure house-cinema kan ik deze niet spelen. Heb een goedkope dvdspeler van 80 euro er naast gezet en die werkt prima. Mij werd verteld dat er bepaalde CD-spelers gewoon niet geschikt zijn voor MP3s en dat daar niets aan te doen valt. Of je moet een andere dvd speler kopen. Jammer he.

bl
door bluebird_1 - Nov 28, 2005 om 15:47
9 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had dit probleem ook maar dat is simpel op te lossen Als Nero geopend is klik dan "beeld" aan. Daarin staat "origineel" en "ISO 9660".     Klik op ISO9660 en het probleem is opgelost.

Wel iedere keer als je gaat branden opnieuw instellen.

Veel succes.

Corry

ja
door jank - Nov 28, 2005 om 18:38
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ga helemaal mee met het antwoord van Corrie, mits je speler de optie DAO/96 ondersteunt.

Probeer anders eens een andere bitrate. Er zijn spelers die geen VBR (Variabele Bit Rate) ondersteunen. Doorgaans gebruikt men een bitrate van 128.

ja
door jank - Nov 28, 2005 om 18:38
168 Antwoorden / 8 Vragen

Voor de reakyies.

ja
door jangerrit - Nov 28, 2005 om 19:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste W.Buitenhuis.

De oorzaak is dat je de te branden CD in Nero moet Finaliseren.

d.w.z. Het vakje FINALIZED aan vinken ,voor je gaat branden in Nero.

En niet meer als maximaal 12 nummers,die worden van MP3 weer

omgezet in gewoon CD formaat en is in elke CD speler af te spelen.

groeten JanGerrit

to
door tonsnoeren - Nov 28, 2005 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een vraagje welk soort cd gebruik je want ik heb dat probleem ook eens gehad en dat lag toen aan de cd's ander soort geprobeerd en toen was het goed.

druif2010
door druif2010 - Nov 28, 2005 om 21:13
14 Antwoorden / 3 Vragen

ik rip mijn muziek eerst via windows media player en brand ze dan...,ook via windows mediaplayer...niet met nero, want toen is mij hetzelfde overkomen! nu kan ik de cd wel afspelen!

kr
door krody - Nov 28, 2005 om 21:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Converteer de mp3s eerst naar 44100Hz en een bitrate van 128. Brand daarna een data cd van de mp3s inlusief de map (pen). Dus geen mp3 branden. Dit moet werken, heb nl het zelfde probleem gehad.

ri
door ringsleutel - Nov 28, 2005 om 22:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem ook nog steeds onopgelost.

Krody, hoe werkt dat converteren ??

ge
door geminialpha - Nov 29, 2005 om 10:40
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een soortgelijke situatie, waar ik overigens geen oplossing voor heb gevonden.In mijn huiskamer staat een 'wat oudere' CD speler. Daarvoor brandde ik op mijn (oude) CD-brander zo nu en dan CD's en die werkten allemaal prima. Toen de de brander kapot ging, kocht ik een nieuwe brander en dat werd een 'DVD dual layer', waarmee je overigens ook uitstekend CD's kunt branden. Die doen het in de auto uitstekend, maar niet meer in CD speler in de huiskamer. Daar stop ik ze voortaan maar in de DVD recorder die ik aan het audiosysteem heb gekoppeld.

Ik heb het vermoeden dat het aan de 'manier waarop het signaal op de CD's staat', ligt.

Probeer EERST het volgende. Maak op je PC een 1:1 kopie van 'n audio CD. Speelt deze in de auto OOK niet af, dan heb je het identieke, hierboven omschreven (onoplosbare) probleem zoals ik. Speelt deze WEL af, verdiep je dan in de oplossingen die anderen m.b.t. de MP3 bestanden gaven.

groet, Rudolf.

ja
door jank - Nov 29, 2005 om 10:58
168 Antwoorden / 8 Vragen

Rudolph, waarschijnlijk ondersteunt je DVD brander geen DAO/96, danwel heb je deze optie niet ingeschakeld in je brandprogramma.

Wel heb ik het idee, dat men nu MP3 bestanden erg makkelijk naast audiobestanden zet. Terwijl het hier om 2 totaal verschillende bestandssoorten gaat. Zijn absoluut niet mel elkaar te vergelijken.

csb5
door csb5 - Nov 29, 2005 om 11:08
85 Antwoorden / 6 Vragen

kijk eens in de gebruiksaanwijzing van van de speler wat voor mp3 bestanden hij kan afspelen,bij goedkopere spelers kan men meestal geen verschillende bitrate mp3afspelen.als hij aleen bv bitrate 128 aankan moet je dus alles omzetten in 128.anders spelen ze dus niet af.probeer eens de cd in de dvd speler af te spelen of anders. eens bij de buren in de dvdspeler.als daar wel gaat probeer eens een ander merk schijfje???

ge
door geminialpha - Nov 29, 2005 om 11:29
10 Antwoorden / 3 Vragen

aan: janK.

Ik heb het uitgebreide NERO brandprogramma en "DAO" staat aangevinkt op het NERO tabblad expertfuncties, bovenaan. Wat je met "/96" bedoelt, is mij niet duidelijk. Nogmaals, de gemaakte CD doet het goed in veel spelers, maar niet in mijn huiskamer CD speler. Zie ik iets anders over het hoofd?

Ik vind dat de vraagsteller eerst een "1:1 CD kopie" in zijn auto moet uitproberen, maar dat schreef ik al.

Groet, Rudolf.

bl
door bluebird_1 - Nov 29, 2005 om 11:57
9 Antwoorden / 4 Vragen

Dit was de vraag:

Ik heb cd's over gezet naar MP3 en daarna met NERO op een cd gezet. Het probleem is nu dat deze CD wel op de pc afspeelt maar niet in de auto. waar ook MP3 in zit. Wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om hem wel in de auto te laten spelen. Mijnheer of mevrouw heeft geen moeite met branden van CD's, alleen doen ze het niet in de autoradio.

En het antwoord is heel eenvoudig

Ik had dit probleem ook maar dat is simpel op te lossen Als Nero geopend is klik dan "beeld" aan. Daarin staat "origineel" en "ISO 9660".     Klik op ISO9660 en het probleem is opgelost.

Wel iedere keer als je gaat branden opnieuw instellen.

Groeten, Corry

ja
door jank - Nov 29, 2005 om 12:58
168 Antwoorden / 8 Vragen

Disc-at-once/96 is een brandoptie die je kunt kiezen, als je een cd gaat branden. Maar dan moet je brander deze optie wel ondersteunen. Net zoals Track-at-once. Staat in hetzelfde venster waarin je ook kunt aangeven hoe snel je wilt branden. Daaronder staat de brandmodus, die moet je, voor zover je brander dit ondersteunt, aanpassen. DAO/96 voert tijdens het branden extra controles uit, dat is eigenlijk de extra toevoeging van 96.  Ik kan in mijn 20 jaar oude Marantz uitsluitend cd's afspelen, die aldus zijn gebrand.

En het verhaal van Corry is mij erg onduidelijk. Wel heb ik bij het tabblad ISO  "iso9660+Jolliet" ingeschakeld.

pb
door pbeen - Nov 29, 2005 om 16:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo W. Buitenhuis,

De meeste autoradio's spelen mp3 niet goed af.

Wanneer je mp3 vanaf cd in de auto wil afspelen, kun je gemakkelijst als volgt handelen.

Maak in Windows Media Player een lijst van te branden mp3 nummer.

Op een cd gaan +/- 25 nummers.

Brand deze vervolgens. Media Player zet de mp3-bestanden om naar het formaat wat normaal voor muziekcd's nodig is.

De gebrande cd kun je daarna op je autoradio maar ook op een andere cd-player en op je computer afspelen.

Succes.

kr
door krody - Nov 30, 2005 om 07:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn diverse converteer programmas te krijgen. Ik zelf gebruik Audio Edit. Dit is wel een betaal versie. Maar op www.tocows.nl is vast wel een gratis converteer programma te krijgen.

Succes.

ja
door jank - Nov 30, 2005 om 10:29
168 Antwoorden / 8 Vragen

Dit antwoord raakt kant nog wal, als ik het goed begrijp, dan moet Buitenhuis dus maar een gewone audio cd maken?

Volgens mij valt het trouwens wel mee, wat betreft het wel of niet kunnen afspelen van MP3 bestanden op een autoradio. Door bovenstaand soort antwoorden wordt het m.i. alleen maar onduidelijker.

Ik ben wel benieuwd of Buitenhuis al de nodige probeersele achter de rug heeft en wat de resultaten zijn. Om wat voor merk autoradio gaat het eigenlijk?

bo
door bond - Nov 30, 2005 om 10:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Maak met Winamp een playlist en vervolgens de playlist plus

de MP3 files op een cdtje branden!

Ook kan het zijn dat bij het rippen van de cd een bitrate is gebruikt

die de mp3 speler niet af kan draaien b.v. een variable bitrate.

En als laaste mogelijk het merk cdtjes willen niet afspelen dus

een ander merk uitproberen!

Succes, Dorothé.