tasja71
door tasja71 Apr 27, 2004 om 14:19
Vrije tijd & tuin

Digitale foto's ontwikkelen

Ik heb vandaag de afdrukken van de digitale babyfoto's van mijn dochter opgehaald. Ik had ze met de speciale software van Albert Heijn besteld en van sommige foto's extra afdrukken besteld. Wat ik kreeg was een grote bende. Foto's door elkaar, maar zelfs te veel extra afdrukken van foto's, verschillen in de kwaliteit van de foto's. Een drama. En dan te bedenken dat ik dit moet gaan inplakken. De fotoservicelijn van AH beweert dat ik zelf slechte kwaliteit digitale foto's heb aangeleverd, maar een groot deel van de foto's had ik ook al bij de Etos een keer besteld en daar was de kwaliteit 10x beter.

Ik vraag mij nu af of er meer mensen zijn met dezelfde problemen. Ik ben zo benieuwd of het iemand wel is gelukt om de foto's goed afgedrukt te krijgen. Ik doe het bij AH in elk geval echt NOOIT meer.

1001 5 Rapporteer

fl
door fleurel - May 11, 2004 om 21:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net een woedend mailtje naar AH gestuurd. Heb nu tot twee keer toe dezelfde foto's willen laten ontwikkelen en wordt afgescheept met een lullig standaard antwoord. Hierbij zaten foto's van de 7e verjaardag mijn mijn oudste dochter die ze graag aan haar vriendinnetjes wilde geven. Dit was op 18 maart (!) en ik wacht dus eigenlijk al 6 weken op de foto's. Ook foto's van een opvoering op school; ook al 'outdated' dus. Of ik het nog een keer wil sturen (3e keer) NEE DUS. Ik ga het nu proberen bij de HEMA (ook een van de antwoorden die is gegeven in een andere vraag) Deze schijnt goed en goedkoop en snel te zijn. Reaktie volgt?? Groetjes, Marion

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Sep 14, 2004 om 09:23
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al eens een aantal afdrukservices geprobeert en ben het meest tevreden over kodak en picoprint, beide verschillen niet in kwaliteit alleen de opstartkosten van kodak zijn wat lager 1,90 tegen 3,15 picoprint, maar bij kodak duurt het weer langer voordat de foto's klaarzijn,

De handigste service vind ik persoonlijk Picoprint ook meerdere afdrukken is geen probleem bijkomend voordeel is dat als je de foto's online verstuurd je ook kan kiezen voor de optie thuis laten bezorgen je hebt de foto's dan binnen 2 werkdagen en wat betalen betreft kan je bij picoprint ook achteraf betalen je krijgt dan een factuurtje meegezonden met de foto's. het is ook mogelijk om bij de dichtsbijzijnde dealer de foto's op te halen (meestal de spar)

Heb je wat speciale foto's en wil je zeker zijn van een goede afdruk dan kan je het beste de foto's op een cd of een geheugenkaart zetten en naar de fotowinkel gaan hier kunnen ze ook desgewenst de foto nog wat lichter of donkerder afdrukken. groeten

me
door mevnu - Jan 7, 2005 om 10:02
20 Antwoorden / 6 Vragen

Gewoon naar de betere fotospeciaalzaak gaan, deze hebben vaak een 1 uurs/halve dag service en zijn vaak per 100 afdrukken niet eens zo duur, maar 0,29 cent per afdrukje.

Ook worden foto's van de centrale niet echt goed gecorrigeerd! Bij de zaak www.cityfoto.nl kun je foto's direct zelf zien als je de kaart/cd-rom inlees in de zgn. Order-It (zo'n touch-screen om de foto's te kunenn selecteren die je wilt hebben) en vaak al na een uurtje klaar op het dikkere fotopapier en échte foto's. (dus geen digitale print zoals van de Kodak kiosk van de Dixons)

retaillogic
door retaillogic - Sep 30, 2005 om 21:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn digitalebestanden laat ik altijd afdrukken bij "MediaMarkt". Géén opstartkosten en €0,15 per foto (10x15). Een goede kwaliteit en nimmer verkeerde afdrukken terwijl ik maandelijks ruim 100 fototo's laat afdrukken.

Succes!

nltrotter
door nltrotter - Jan 19, 2007 om 23:10
24 Antwoorden / 0 Vragen

Digitale foto's veranderd AH voor de verandering ook gewoon van formaat, en krijg je dus uitgerekte of ingekrompen afdrukken. U bent dus niet de enige met klachten. De Hema drukte digitale foto's iets groter af en dit was perfect, was, want nu begint ook de Hema te rotzooien met foto afdrukken. Heeft U bijv. een mooie rode lucht op de foto, maken zij hem blauw, want lucht hoort blauw te zijn..... En dan maar volhouden dat hun niets aan het opgestuurde veranderen. De laatste tijd bestellen wij nu bij Blokker, en tot heden tot volle tevredenheid.