lo
door loesje53 Mar 21, 2018 om 14:07
Vrije tijd & tuin

Digitale kaarten evenement ruilen

Hoe kan ik veilig pdf bestanden voor kaarten voor een evenement ruilen en/of kopen? De verkoper kan die bestanden aan meerdere mensen aanbieden en dan kan het gebeuren dat de codes van 'mijn' kaarten al gebruikt zijn.

5042 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon bij de officiele verkoper van die kaartjes kopen. Krijgt u geen valse en u betaalt niet teveel.

lo
door loesje53 - Mar 21, 2018 om 14:14
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Tijger
Ik heb 2 kaarten gekocht bij de officiele verkoper. Helaas kan ik inmiddels niet meer op de dag dat het evenement plaats vindt, in oktober 2018. De verkoper neemt geen kaarten terug.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, waarom zouden ze.

tenormin
door tenormin - Mar 21, 2018 om 14:22
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@loesje53, misschien grote vriendenkring en daar voor de originele prijs verkopen. Zijn ze in ieder geval zeker dat ze niet in de maling genomen worden als het van jou komt? (Of iets onder de prijs)? Tenzij ze op naam staan, dat weet ik niet.

ma
door maarten heest - Mar 21, 2018 om 14:22
463 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij Ticketswap.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 23, 2018 om 17:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De beste tip! Meest veilige optie.

tdmduc
door tdmduc - Mar 21, 2018 om 17:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon op papier uitprinten en in een envelop opsturen(NIET mailen)

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2018 om 19:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan je dan ook tientallen keren doen.

diumenge
door diumenge - Mar 21, 2018 om 17:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo kan de verkoper die bestanden aan meerder mensen aanbieden? Dat ben je zelf.

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2018 om 19:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ts de bestanden aan jou en mij door mailt misschien?

diumenge
door diumenge Mar 21, 2018 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar TS heeft die kaarten te koop. Als zij die gewoon één keer verkoopt is er niets aan de hand, als de koper die kaarten weer (meerdere malen) doorverkoopt is dat zijn/haar probleem. Ik begrijp de vraag van TS dus niet.

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2018 om 20:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maar ts kan dat ook doen

diumenge
door diumenge Mar 21, 2018 om 20:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar waarom zou ze daar een vraag over stellen? Ze stelt een vraag over hoe veilig te kopen, terwijl ze kaarten te verkopen heeft.

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2018 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geef ze weg, dus doe erceen ander een plezier mee.
Aardige mensen trakteren u dan vervolgens op een bos bloemen, flesje wijn.

lo
door loesje53 - Mar 23, 2018 om 11:30
9 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn kaarten bied ik maar 1 keer aan.
Maar of de verkoper van de kaarten die ik koop dat ook doet, weet je pas als in Leeuwarden blijkt dat de code op die kaarten al eerder gebruikt is.
Weggeven voor een flesje wijn? Die 2 kaarten hebben samen wel € 130,75 gekost! Verkopen is het probleem niet, geldige nieuwe kaarten kopen wel!
Het antwoord van Maarten Heest lijkt me het beste: ticketswap. Er worden daar nu wel kaarten voor de stormruiter gevraagd, maar nog niet aangeboden. Je kunt je aanmelden, dan krijg je bericht zodra er kaarten aangeboden worden.

Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties.

aurora1
door aurora1 Mar 23, 2018 om 11:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan verre van gul om een ander niet te gunnen waar u zelf niet heen kunt. Ook niet slim om een verkeerde datum te nemen, en als u opeens niet kunt mogen anderen dan ook niet gaan?
Swap heeft alleen zin als kaarten uitverkocht zijn en is met een onduidelijk bestand erg moeilijk. Als de kaarten op naam staan zijn ze niet te swappen en door te verkopen en van veel evenementen mag je kaarten niet doorverkopen en kom je met dergelijke doorverkochte kaarten niet binnen.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2018 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat moet u met kaarten die aangeboden worden? U wilt ze toch juist verkopen?

hans57
door hans57 - Mar 23, 2018 om 14:18
16 Antwoorden / 0 Vragen

Het alle andere personen kopen van kaarten in pdf bestand kan alleen bij familie en / of hele goede kennissen Kopen bij een vreemde b.v. via marktplaats is totaal niet veilig deze persoon kan de kopien aan vele verkopen Ook bij ruilen ook  u kan vele kopieen maken

lo
door loesje53 - Mar 23, 2018 om 14:37
9 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Hans57

Dat is precies mijn probleem: veilig kaarten overnemen van iemand via marktplaats of zo is gewoon niet mogelijk.
Erg jammer dat de originele kaartverkopers, in dit geval VanPlan, geen veilige mogelijkheid biedt. Ik heb me nu aangemeld op de wachtlijst van de Stormruiter in de hoop dat gekochte kaarten teruggegeven worden (wat ze van particulieren niet doen, maar wel van bedrijven die grote aantallen kaarten hebben gekocht) en weer in de verkoop komen. Ik krijg daar dan een mailtje over.
Zo ben ik eerder aan mijn kaarten voor 5 oktober gekomen: er werden toen kaarten voor extra voorstellingen aangeboden. Dat was op 5 februari. Daarna volgde een uitnodiging voor iets in de familie waar ik graag bij wil zijn.
Zoiets zal toch veel vaker voorkomen als je ver van te voren kaarten moet kopen?
Voor André Rieu kocht ik op 22-9-2017 kaarten voor zijn concert op 6 juli 2018!

Misschien kan KASSA hier eens aandacht aan besteden op TV?

redfloor
door redfloor Mar 23, 2018 om 17:23
166 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat kan toch juist wel? Via Ticketswap?

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2018 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe verzint u het? Dat Kassa er aandacht op tv aan zou moeten besteden hoe kaarten door te verkopen? Het moet niet gekker worden, en dat omdat u toevallig kaarten over heeft? Of liever: niet wilt gaan? Die niet weg wilt geven? En dat moeten ze dan speciaal voor u maar eens gaan doen?
Gelukkig is er steeds meer controle op het doorverkopen en dat men gelukkig bijv. ook al niet meer met een doorverkochte kaart binnen kan komen.
Het kan niet streng genoeg zijn, en het is ook nog niet streng genoeg.
Doe kop of munt voor waar u heen wilt. Overigens weet vrijwel iedereen dat je vaak vele maanden vóór een evenement tickets moet kopen. Iedereen calculeert dan in dat er iets tussen kan komen en dat je je tickets dan in eigen kring weggeeft voor zover niet op naam enz. en dat ze  rechtstreeks gekocht.
U weet het leuk te bedenken. Geef die tickets weg en stop met zeuren erover, het geld ervoor had u en heeft u uitgegeven, klaar.
De ontvanger kan misschien niet eens ermee binnen komen.
De regels van deze organisatie staan duidelijk vermeld op de website.
Anders maar geen tickets voor wat dan ook meer kopen, of pas op het laatste moment.
Overigens zult u vast ook niet gelezen hebben dat dit een forum is en dat u voor Kassa onderaan deze pagina moet zijn.

ma
door maarten heest Mar 23, 2018 om 16:14
463 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een totaal doorgesnoven onbeschofte reactie! Hebt u ze wel allemaal op een rijtje?! Als u niet het fatsoen heeft om iemand beleefd en correct te woord te staan ga dan die agressie ergens anders botvieren. Of zoek een goeie psycholoog. Sterke ermee.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2018 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maarten

Ik heb uw onfatsoenlijke reactie maar even gemeld.

r.kemperman
door r.kemperman Mar 24, 2018 om 08:14
423 Antwoorden / 4 Vragen

Dus omdat iemand de waarheid zegt, maar dit niet in uw ogen het goede antwoord is, is het een doorgesnoven onbeschofte reactie.

lo
door loesje53 Apr 10, 2018 om 13:41
9 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had het onbeschofte antwoord van Aurora1 ook al gemeld bij Kassa. Het is toch blijven staan.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@loesjes.
Hoe verzint u het, complete dwaasheid. Er is niets onbeschoft aan de reactie van Aurora1.

U bent alleen op uw teentjes getrapt ondat u de waarheid wordt gezegd.

lo
door loesje53 - Apr 10, 2018 om 13:39
9 Antwoorden / 4 Vragen

Uiteindelijk heb ik  mijn kaarten geruild met iemand die reageerde op mijn oproep op de facebook pagina van de Stormruiter. Na wat heen en weer mailen hebben we elkaar de originele mail met link naar de kaarten gestuurd die we van de officiële verkoper ontvangen hadden. Daarmee hebben we allerlei gegevens van elkaar zoals NAW gegevens en email. Mocht die mail aan meerdere mensen zijn aangeboden, dan is de 'dader' in elk geval bekend.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

ma
door maarten heest Apr 11, 2018 om 09:52
463 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hebt u slim en netjes opgelost.