ma
door matthijs_1 Feb 3, 2004 om 15:35
Vrije tijd & tuin

Discussie: dreiging incasso voor onbestelde goed

Ik heb een probleem met de CDVD Entertainment Club. Ik heb 2 DVD's gekregen die ik niet besteld heb en, na een paar aanmaningen afgewacht te hebben, wordt er nu gedreigd met "indien met bijgaande acceptgiro het bedrag niet direct wordt betaald, zullen wij de vordering uit handen geven. De daaraan verbonden kosten komen voor uw rekening"
Verder staat er o.a. in
"Voor de goede orde maken wij u erop attent dat conform onze gedeponeerde lidmaatschapsvoorwaarden, de openstaande afnameverplichting van uw lopende lidmaatschapsperiode bij een incassoprocedure direct opeisbaar is."
Dit betekent toch dat ze met een deurwaarder dreigen?
Ik heb echter nooit een handtekening gezet voor een lidmaadschap...

Een vriend van me woont nu alleen bij mijn correspondentie-adres, en ik zie het niet echt zitten dat daar een deurwaarder langskomt... Ik moest voor 2 februari betalen volgens hen. Wat kan ik het beste doen?

Ik heb een online contactformulier op de http://www.cdvd-club.nl ingevuld, en hierin heb ik de kwestie uitgelegd, en gezegd dat ik niet bereid ben te betalen zonder dat ze me een inschrijfformulier met handtekening laten zien.
Ik ben van plan ze morgen ook nog hierover te bellen.

485 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:34
504 Antwoorden / 8 Vragen

Als je inderdaad nooit bent ingegaan op een mailing van dit bedrijf, kan ook een benadering op straat zijn of telefonisch e.d. zijn geweest, dan hebben ze geen recht om je zo te 'dreigen'. Maar ben je ooit ingegaan op 1 van de verleidelijke aanbiedingen van bijvoorbeeld 4 dvd"s bestellen 1 betalen, dan zit je vast aan een abonnement. Als je morgen gaat bellen naar cdvd : 0347-36 11 62 kan je misschien beter bellen met ECI: 0347-36 11 32. CDVD is onderdeel van ECI en hebben dan ook hetzelfde postadres, zie www.kvk.nl......Uit de voorwaarden: De CDVD Entertainment Club zal binnen 14 dagen na ontvangst van de lidmaatschapsaanmelding de aanmelder schriftelijk berichten of hij als lid werd aanvaard.... Zij moeten aantonen dat jij een abonnement/bestelling bent aangegaan. Schrijf de namen van de contactpersonen op (als je morgen belt) en mocht je er wel of niet uitkomen, doe de rest dan schriftelijk en bewaar een kopie. In de brief de contactpersoon melden met data en tijd waneer je hen hebt gesproken, incl. toezeggingen en afspraken. Succes en ben benieuwd hoe het afloopt, Gery

badboy
door badboy - Apr 16, 2004 om 12:34
5 Antwoorden / 0 Vragen

als je er neit om gevraagd heb, ben je dus neit verplicht te betalen en mag je die 2 dvd's gewoon houden!

qu
door queennr1 - Jun 14, 2004 om 12:31
63 Antwoorden / 4 Vragen

Dit soort klachten hoor je vaak bij kassa, en is vaker beantwoord.

Als je iets ontvangt en je kunt aantonen dat je niet lid ben en dus niet besteld hebt, hoe dit niet retour en je hoeft ook niet te betelen.

Mischien kun je je klacht kwijt bij de consumentenbond die hebben meer van dit soort klachten.

Sterkte er mee.

ge
door gebakje - Mar 29, 2005 om 14:22
7 Antwoorden / 2 Vragen

Voor zover ik wet mag je ongebvraagde artiklen behouden zonder te betalen. Evenmet bureau rechts hulp bellen kan geen kwaad.