ve
door verwijderd Nov 25, 2003 om 13:33
Vrije tijd & tuin

Eigen boek laten publiceren!

In feb/mrt 2003 ben ik begonnen met het schrijven van een boek, welke al op 20 mei 2003 is gepubliceerd. (Hoe dit kan? Heel simpel. Veel tekst had ik in het voorafgaande jaar al op internet geplaatst, dus was het grotendeels de puzzlestukjes op de plaats leggen.) Maar een boek laten publiceren als debutant is een dure onderneming, mits je niet weken, maanden, jaren bij uitgevers wilt leuren. Mijn boek, in absoluut minimale oplage van 25 exemplaren is nu alleen bij de uitgever te bestellen, en dit is heel erg jammer. Door een ‘printing-on-demand’ systeem is iedere aanvraag binnen een paar dagen voorzien van een exemplaar. Blijft het probleem dat het aantal punten waar mijn boek word aangeboden echt minimaal is, zelfs het centraal boekhuis is geen optie omdat er dan grote aantallen gedrukt moeten worden. Aldus mijn uitgever. Is er iemand die een goede tip heeft om mijn boek direkt onder de aandacht te brengen van ± 4500 potentiële kopers Alvast bedankt

812 7 Rapporteer

petar
door petar - Apr 16, 2004 om 12:11
11 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens bij de grote boekhandels eens te informeren of het soort boek wat jij wil verkopen ook aantrekkelijk in de markt ligt.
Dus inprincipe moet je een marktonderzoek doen of het haal baar is om zoveel boeken te maken/afzetten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:11
504 Antwoorden / 8 Vragen

Stuur toch een exemplaar naar een uitgever, bijvoorbeeld Ankh-Hermes.
Probeer 'aandacht' te trekken door je boek te presenteren in een boekwinkel, deze zet het meestal in de krant, gratis publiciteit. Doe dit in een boekhandel die je kent, in je eigen plaats, heb je ook kans dat 'bekenden' het boek kopen. Je zal er dan wel wat hebben moeten liggen, investeren. Laat een boekhandelaar je boek lezen, voor zijn mening en wie weet komt er in de tussen tijd een vertegenwoordiger die over je boek hoort. (heb bijna 14 jaar in een boekhandel gewerkt en zag dat men dit zo deed, de 1 met succes de ander minder.) Succes.

ro
door rozie - Apr 16, 2004 om 12:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ilk zou als ik u was aan de krant vragen of ze een stukje willen schrijven! mijn broer werkt ook bij de krant en heeft ook weleens een stukje over zoiets moeten schrijven en alks dat niet helpt kunt u aan de boekenwinkel vragen of hun ook iets van reclame willen maken dat willen ze vast wel tegen een bepaald bedrag in hun folder zetten
Rozemarijn van 't Einde

tetter
door tetter - Apr 16, 2004 om 12:11
174 Antwoorden / 14 Vragen

Op de middelbare school moesten wij voor het vak bedrijfskunde eens een marktonderzoek doen. Nu heb ik gehoord dat voor een klein bedrag (hoeveel weet ik niet) je dit marktonderzoek 'in 't echt' kunt laten uitvoeren, compleet met rapport. Benader hiervoor een middelbare school (bijvoorbeeld meao) bij jouw in de buurt.
Met deze informatie weet je meteen of er ueberhaupt zo'n 4500 potentiele kopers zijn.

user123
door user123 - May 16, 2004 om 17:34
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Hoeveel mensen zitten op deze site ? Vertel eens iets meer over uw boek. :-)

wijnand_1
door wijnand_1 - Aug 4, 2004 om 14:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

www.calbona.nl

ar
door artbussy - Jan 11, 2009 om 15:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

www.bookabook.nl is nieuw en de enige die je geen geld vraagt maar biedt.