andbeek
door andbeek Nov 17, 2003 om 07:12
Vrije tijd & tuin

EuroDisnet Parijs

Hebben mensen ook slecht ervaring met DisneyLand Parijs ? In verkelijking met DisneyLand Florida en LA is het gewoon slecht ! Ik heb genoeg moeite met nederlands , dus spreek ik geen Frans - maar dat heb ik te gelijk gemerkt met de manier dat wij waren behandeld. Wij hadden zeker heel veel doorzettingsvermogen nodig om een kopje koffie ( of was dat coffie , cafe of misschien Kafe ) te krijgen ! Ik vindt de Effteling een duizend keer beter !

3933 27 Rapporteer

we
door weten007 - Apr 16, 2004 om 12:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik spreek ook geen Frans, maar wel Engels, en dat verstaan ze daar wel, ben nu 4x in euro disney geweest, is altijd goed gegaan.

vi
door victor_1 - Apr 16, 2004 om 12:01
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Wij zijn 1x in EuroDisney Parijs geweest en hebben het heel erg leuk gehad. Wel moet ik zeggen dat het jammer is dat ze het park in Frankrijk hebben neergezet en niet in bv. Nederland of Duitsland. Ik ben in meerdere attractieparken in Frankrijk geweest en het valt me iedere keer weer op dat ze zich met name richten op het franse publiek. Zo kun je bij Futuroscope nabij Poitiers alleen maar in het engels worden toegesproken via een walkman. Dat lijkt natuurlijk nergens op. Ook in EuroDisney Parijs was het soms moeilijk om in het engels met personeel te communiceren. Gelukkig kom je met MAVO frans en handen en voetenwerk ook een heel eind. Het park op zich vonden we geweldig mooi, vooral de wild west show maakte indruk.

va
door vanleeuwen_1 - Apr 16, 2004 om 12:01
2 Antwoorden / 3 Vragen

in de Efteling wordt ook alleen maar Nederlands gesproken dus wat is het probleem?i

he
door heidy - Apr 16, 2004 om 12:01
12 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben ook in Disney land Parijs geweest en spreek geen woord Frans.
Er wordt daar goed Engels gesproken, Nergens last mee gehad.
Heb je hierover een klacht ingedient bij de manager van waar je de koffie had besteld???

tr
door trapm - Apr 16, 2004 om 12:01
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn met ons gezin, 3 kinderen, meermaals geweest. Het valt op dat de Fransen in het algemeen slecht engels spreken. Wij als Nederlanders staan bekend om onze beheersing van meerdere talen. Onze ervaring in Disneyland is dat de kinderen vriendelijker worden behandeld als ze geen frans spreken dan volwassenen. Gelukkig zijn er in het park vele Nederlandse werknemers aanwezig en als die horen dat je problemen hebt helpen ze je graag om die samen op te lossen. Als je ook een hotel hebt geboekt maakt het overigens niet uit of men beter zijn best doet je te begrijpen. Zelfs in het ***** sterren Disney hotel spreekt men liever frans.
Mijn advies, probeer zaken door je kinderen te laten regelen óf zoek een van de vele nederlandse werknemers.

ri
door ricardo_1 - Apr 16, 2004 om 12:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Met Disneyland heb ik geen ervaring, maar ik denk dat je dit soort nare ervaringen ook in Nederland kunt oplopen. Ben twee jaar geleden met twee vrienden in Six Flaggs Flevoland geweest en we waren het er allemaal over eens dat het daar met de service en klantvriendelijkheid goed mis is. Leuke achtbanen hoor daar over niets goeds, maar als je er er iets te eten zoekt sta je een eeuwigheid te wachten (30 min.) voor je geholpen wordt om vervolgens veel geld neer te moeten tellen voor kwalitatief slechte troep. En het was er nieteens druk die dag.
Een keer werden wij zelfs grof en onheuselijk bejegend toen we in een attractie plaats namen. Wil iedereen even netjes recht gaan zitten handen omhoog houden A.U.B, klonk er op grove en onvriendelijke toon via de luidsprekers. Vervolgens werden wij en enkele andere mensen pijnlijk ingeklemt.
Aan het einde van de dag ongeveer 25 minuten voor sluitings tijd legden ze een achtbaan gewoon gedurende 15 minuten stil om èèn treinstel van die achtbaan van de rails te halen. Hadden ze dat niet na sluiting kunnen doen? Op dat moment stonden er toch nog een behoorlijke rij mensen te wachten die nog een laatste keer in die baan wilden. Wij hadden de indruk dat het met opzet gebeurde om de mensen sneller uit het park te jagen. We hebben eeb klacht ingediend en kregen excusses voor de ongemakken en een seizoengebonden kortingskaart voor een volgend bezoek aangeboden.

yoast
door yoast - Apr 16, 2004 om 12:02
12 Antwoorden / 2 Vragen

Als touringcarchauffeur ben ik te vaak in Disneyland geweest, elke keer was de teleurstelling groter, de onbeschofte wijze waarmee ze ons behandelen, tenslotte kom je wel 70 mensen brengen die er VEEL geld uitgeven en waar zij dus aan verdienen. Eén keer (vond ze meer dan genoeg) is mijn vrouw meegeweest, daarvoor moest ik de volle 100% entree betalen - alléén omdat ik eerlijk was. Had ik nu maar gezegd dat ze de gids was, dan had ze gratis naar binnen gegaan en nog een lunchbon erbij hebben gekregen. Maar voor alle duidelijkheid, daar gaat het mij niet om, ik vind het veel erger dat kinderen op de televisie een Sterspotje zien met een Nderlands sprekende Mickey, Goofy, Donald Duck en ga zo maar door, maar eenmaal in het park is de nasynchronisatie verdwenen. Je kan inderdaad beter naar de Efteling gaan, niet voor niets al jaren geprezen als beste en mooiste prk van Europa.

in
door ina_1 - Apr 16, 2004 om 12:02
3 Antwoorden / 3 Vragen

wij zijn er 6 jaar geleden geweest en spreken geen van alle frans.maar we hebben geen last gehad hebben ons natje en droogje goed gekregen.Zijn ook 4 jaar gelden naar sixflags geweest ten eerste heel erg duur en over de hele dag zijn we in 3 atracties geweest zo druk zelfs voor het eten moesten we minimaal een uur wachten en toen kreeg je koude patat we waren met een groep all in dus moesten bij een bepaalde plek je eten helen waardeloos voor ons nooit meer

tj
door tjennie - Apr 16, 2004 om 12:02
3 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry, maar ik snap de slechte ervaringen niet zo. Allereerst spreken de mensen daar prima Engels. Ik hoor u helemaal niet over het attractiepark zelf, dat is toch waar je voor komt?! Misschien is uw slechte ervaring slechts een momentopname geweest...
Ik ben er nu 2x geweest en ben altijd zeer vriendelijk behandeld, bij binnenkomst in het hotel én in het park. Ik vind het een geweldig park!

gi
door gijs_1 - Apr 16, 2004 om 12:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik ben een keer of drie in Disneyland Parijs geweest. Mijn ervaring is (en dat geldt in het algemeen als je in het buitenland bent) dat je moet zorgen da tje in ieder geval een paar woordjes van die taal kent. Het belangrijkste is 'alstublieft' en 'dankuwel'. Als je dat kent, dan maakt het niet uit of je dan met handen en voeten nog wat probeert duidelijk te maken.

Verder vind ik bijvoorbeeld de bediening en de snelheid daar wel goed. Ook in De Efetling is die OK.
In Sixflag daarentegen is het erg belabberd. Je betaald je scheel en staat daarvoor heeeeeeeel lang in de rij. Bovendien moet je hopen dat je in Sixflag niet naar de wc hoeft, want dan sta je gewoon in een laag pis te staan, zo goor is het daar.
Nee, dan vind ik Disneyland en de Efteling zeker heel goed. Misschien de Efteling wel beetje beter nog dan Disneyland, maar da tis gewoon ook dichterbij.

ne
door nelkoe - Apr 16, 2004 om 12:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de ene kant ben ik het met u eens, maar aan de andere kant niet. Ze hebben genoeg moeite gedaan om het park te verbeteren. Denkt u nu eens aan de speciale pasjes waarvoor je niet in de rij hoeft te staan. En de klantvriendelijkheid is ook nog wel oke, toen ik met mn familie in de rij stond bij hte spookhuis, stonden er hele ongure types voor ons die met een zakmes stonden te spelen. Die jongens werden meteen uit de rij gehaald, dat is nou wat ik noem klantvriendelijkheid. Ik spreek zelf ook niet goed Frans, maar met wijzen en gebaren lukt het mij altijd wel om iets in Disneyland Parijs te betstellen en te betalen(ik ben er 3 keer geweest).

lo
door loving - Apr 16, 2004 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben nu een keer of 10 in disneyland geweest, en heb geen een keer moeite met de taal gehad.
wel is het zo dat een fransoos er een hekel aan heeft om meteen in een andere taal aangesproken te worden, ik begin dan ook altijd met het kleine beetje frans dat ik ken.
maar het personeel in disneyland is erop getraind om daar op te reageren.
eigenlijk had u meteen een engelse, nederlander of wat ook aan moeten schieten en een klacht indienen, disneyland is hier juist heel strikt in.
meestal zijn ze wel te herkennen aan de naam, ieder personeelslid heeft een naamkaartje.
en saskia is bv geen franse of italiaanse naam.
jammer dat het personeel tegen viel...

kapaan
door kapaan - Apr 16, 2004 om 12:02
11 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben er niet mee eens ik ga ieder jaar wat de rest ook zegt ze spreken prima engels er zijn er zelfs ook bij die nederlands spreken als je goed naar de naambordjes kijkt van b.v. achter de receptie zie je vlagetjes staan dan zie je welke taal ze spreken ze zijn uiterst vriendelijk behulpzaam daar kan juist een atraktiepark in nederland een voorbeeld aannemen de ene is nog stoerder dan de andere en dan de blik in van het moet maar kijk maar in disney ze lachen allemaal het is schoon duidelijk dit is de kracht van disney ik ben gek op pretparken maar in nederland sla ik somige parken over

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 12:02
15 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik snap het probleem...maar je bent wel zelf naar Frankrijk gegaan en daar spreken ze frans...

Fransen staan er om bekent dat ze nogal nationalistisch zijn en vaak geen moeite doen om een andere taal te spreken...

Ik ben er ook 1 keer geweest en ik kan me met wat franse woordjes wel redden. Wel vond ik de prijzen destijds al schandalig hoog!

Het beste lijkt het me om een brief te sturen naar het park om je klacht kenbaar te maken.

sl
door slieshout - Apr 16, 2004 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben afgelopen herfstvacantie ook naar orlando geweest, en inderdaad het was er top.
maar ben ook al 8 keer in disneyland paris geweest, en moet zeggen je weet dat je in Frankrijk bent, dus het is geen amerika.
maar je komt toch ook zeker voor het park, ik heb zelf al in al de Disney hotels gezeten en voor de prijs is het perfect.
Over de Efteling, kom er ook ieder jaar met de kinderen, we wonen er in de buurt, en we zijn pretparken fanaten, maar heb eens geinformeerd voor een overnachting met ons gezin, nou het is er ruim 2 keer zo duur als disney, en nu over het personeel, ik zit zelf in de horeca, maar bij de efteling is het personeel echt niet geweldig, maar wat wil je, er staan daar veel vacantie hulpjes, en een lachje kan er niet vanaf, laten we het maar niet over een patatje bestellen hebben, zeer slecht, nee geef mij maar Disneyland paris, ga dit jaar met de meivacantie er weer naar toe met de kinderen en we gaan voor een leuke prijs in het davey crocket ranche zitten.

te
door tejo - Apr 16, 2004 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Wij zijn afgelopen week voor de 9e keer naar disneyland parijs geweest, mijn reactie op de vraag is.
Het is niet terecht om de vergelijking met amerika te maken, want daar spreekt men maar 1 taal en het gebeurt allemaal in 1 land. Hier in europa spreken we al verschillende talen. Dit gebeurt in disneyland ook, de nieuwere shows en parades worden tegenwoordig ook in het nederlands aangekondigd en bij de atracties zijn tv-schermen met nederlandse vertalingen van de tekst.
Wat wel is, is dat we misschien meer verwachten van dit park omdat het zulk een internationalere uitstraling heeft dan de efteling of movieworld. Trouwens in het laatste park spreekt het personeel ook bijna geen nederlands of engels, hoofdzakelijk duits. Het blijft dus voor ons nederlanders behelpen als we vertoeven in de grotere landen van europa.
Tip:
Lees in de restaurants de kaart eerst goed door, in het engels, weet wat je wilt gaan bestellen, niet nog nadenken als je bij de kassa staat want dan wordt het mogelijk vervelend of frustrerend als men steeds vragen krijgt in gebrekkig engels of in het frans.Dan verloopt het beter.
En denk er even over na, in de efteling zijn de shows, de menukaarten ook niet meertalig.Zeggen we ook niet te vaak "dan passen ze zich maar aan ons aan".

ca
door cassiophia - Apr 16, 2004 om 12:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het één is niet met het andere te vergelijken. Euro Disney is leuk als je nog nooit in Amerika bent geweest. De amerikanen hebben entertainement uitgevonden. Ze hebben daar ook geen werknemers maar Castmembers. Amerikanen leven voor de show en dat dragen ze uit. Daarbij zijn ze super service gericht en dat heeft er mee te maken dat ze dat moeten zijn anders ontvangen ze geen fooi of liggen ze op straat. Fransen daarin tegen zijn met name in Parijs erg chauvinistisch en inderdaad erg op fransen gericht. Dat maakt dat Euro Disney lang niet de uitstraling heeft die het zou kunnen hebben en dus ook niet te vergelijken is met de parken in amerika

tetter
door tetter - Apr 16, 2004 om 12:02
174 Antwoorden / 14 Vragen

Slechte ervaringen zul je altijd wel houden, dit ligt puur aan de omstandigheden waarop je ze beoordeeld. Mijn vrouw en ik zijn toevallig al sowieso disney fan en dan ga je er al met een andere instelling naar toe als 'gewoon naar een attraktiepark'.
Wij zijn zowel in Disneyland Parijs als in Disneyland Florida geweest en onze ervaring is dat je stukken beter af bent in Parijs dan in florida. Sowieso voor het geld (entree parijs E30, entree Florida 123 Dollar !) Ook de consumpties zijn een stuk duurder in florida als in Frankrijk. Daarbij hadden wij de pech dat net op de dag dat wij in Disney Flordida waren het maar 8 graden celcius hadden (de dag ervoor was het 25 graden celcius).
Kortom het ligt gewoon aan de omstandigheden (b.v. humeur personeel).

ki
door kingart - Apr 16, 2004 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang Disneyland in Parijs ligt en er Fransen werken zal dit een probleem blijven denk ik..

disneymania
door disneymania - Apr 16, 2004 om 12:02
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo
Wij zijn al 28x in Disney Resort Paris geweest. We zijn verzamelaars. Ik spreek geen frans maar mijn vriend wel. Engels geen probleem, en handarbeid is ook grapig, en in alle winkels en hotels kunnen ze altijd een Nederlandse medewerker oproepen. En koffie spreek je in bijna alle talen het zelfde uit. Als je op vakantie gaat naar een ander land spreek je ook niet de taal! En zo goed zijn Hollanders ook vaak niet te verstaan, ook qua dialect!
Geen problemen voor ons, en in Disney voel je je al zo gelukkig dat ik me daar totaal niet druk om maak!
En in de Effteling zie je de poppen niet zo mooi bewegen.

Groetjes

bo
door bollesjon - Apr 16, 2004 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn ook een keer of 5 geweest, er is inderdaad verschil van mensen die je willen begrijpen maar over het algemeen is het een top park, als je klachten hebt moet je het gelijk melden bij zo'n superviser meestal lost hij/zij het dan gelijk op. Maar in het algemeen is het in elk ander land behelpen. De efteling is bij ons beter in trek omdat je taal verstaat, succes volgende keer

ti
door timtum - Apr 16, 2004 om 12:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit nou een 'echte' vraag???

an
door annemiek_1 - May 11, 2004 om 20:03
1 Antwoorden / 2 Vragen

In Parijs ben ik ooit wel maar niet in Disneyland geweest. Verder ben ik vaak in Frankrijk geweest en alleen in Lourdus spreekt men ook Nederlands. In L.A. ben ik wel in Disney geweest. Ik vond het er daar erg gedisiplineerd aan toegaan, het was loei heet 45c, maar allemedewerkers bleven cool!!! Het was er wel prijzig maar daar had ik al rekening mee gehouden. De Fransen zijn net als de Amerikanen erg chauvinistisch of misschien zijn wij dat wel te weinig.

Gloeiende groeten @nnemiek

bo
door boewonder - May 15, 2004 om 07:59
15 Antwoorden / 22 Vragen

Ik ben diverse malen in Euro Disney geweest en heb nooit nergens last van gehad,iedere medewerker moet namelijk minimaal 2 talen spreken en Engels is er altijd 1 van.Maar je kunt op de kleding van  de betreffende persoon een vlaggetje zien,waarop staat in vlaggen welke talen hij of zij spreekt,maar je hoeft er per definitie niet allen Frans te spreken of te kunnen spreken.Met Engels kom je er ook en al doet de persoon in kwestie niet of hij/zij begrijpt wat je bedoeld  ze weten het wel,bovendien kun je hierover ook in het hotel of aan de service balie dit melden.

te
door teun75_1 - Jan 8, 2005 om 20:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

De medewerkers van Disneyland Parijs dragen speldjes met vlaggetjes van landen waarvan ze de taal spreken. De meesten spreken ook Engels en zonder veel zoekwerk tref je zelfs iemand die Nederlands spreekt, want er werken veel Nederlanders in het park. Hoe klantvriendelijk je behandeld wordt, is (ondanks de cursus gastvrijheid die medewerkers van zo'n beetje alle attractieparken krijgen) helaas sterk afhankelijk van de medewerker die je treft en het moment waarop. Je kunt het in de Efteling zeker zo slecht treffen, maar ook tien keer zo goed en andersom.

di
door disneyfreaks - Jan 22, 2005 om 19:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij zijn adrie en annette uit zwolle en zijn disneykenners bij uitstek

omdat het park in frankrijk staat is de voertaal dus frans.

maar omdat er een heleboel mensen geen frans spreken wordt er ook wel engels gepraat

maar ook omdat er misschien niet tevel mensen engels praten zou je ook
kunnen proberen om duidelijk te maken dat je uit nederland komt en
meestal zijn er dan wel mensen die in het nederlands te woord kunnen
staan.

wij zelf hebben geen problemen met disney.

verder is het zo dat als er een probleem is dat je naar cityhall kan
gaan en daar helpen ze je weer verder ook in het nederlands.

Groetjes: Adrie en Annette

fr
door frankdewit - Feb 18, 2006 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik spreek ook gen frans ben al twee keer geweest somige spreken zelfs nederlands. maar met engels kun je je prima redden