ri
door richard35 Feb 28, 2016 om 16:12
Vrije tijd & tuin

FIGUREN UIT LATEN ZAGEN

Voor mijn werk wil ik uit een meubelplaat een aantal figuren uitzagen. Aangezien het nogal dik hout is en ik de figuren netjes uitgezaagd wil hebben vroeg ik mij af waar het mogelijk is om deze door middel van een decoupeerzaag netjes uit te laten zagen? Als ik deze figuren namelijk met de handzaag zou moeten uitzagen ben ik nog wel wat uurtjes zoet.
Ik had al bij de Praxis(waar ik de plank vandaan had), Gamma en Karwei gevraagd maar die zagen alleen hout op rechte lijnen. Weet iemand waar ik het nog kan proberen om deze figuren met de decoupeerzaag uit te laten zagen??

5831 12 Rapporteer

simon55
door simon55 - Feb 28, 2016 om 16:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nergens dacht ik zo koop n decoupeerzaag kost noppes en aag t zelf of zoals ik vaak doe met n echte figuurzaag

hansje klein
door hansje klein - Feb 28, 2016 om 16:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Men koopt er één, men heeft er één, leent er één, deelt er één, huurt er één..........
..........of.........laat het door een handige buurman/klusser doen!

Iedere timmerman kan het uiteindelijk voor u (uw werkgever) doen.

ri
door richard35 - Feb 28, 2016 om 16:28
204 Antwoorden / 37 Vragen

Had idd al een oproepje op facebook gedaan of iemand een decoupeerzaag heeft en te leen heeft maar helaas nog niemand ;-)

Cookies
door Cookies Feb 28, 2016 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan zo'n ding ook huren. Maar als je er een week voor nodig hebt, is kopen waarschijnlijk goedkoper.

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2016 om 16:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom doe je het zelf niet met een decoupeerzaag? En waarom meubelplaat?

ri
door richard35 - Feb 28, 2016 om 16:48
204 Antwoorden / 37 Vragen

Omdat ik zelf niet in bezit ben van een decoupeerzaag omdat ik deze eigenlijk nooit zal gebruiken(op deze ene keer na dan)/ En de reden dat ik meubelplaat gebruik is omdat ik deze dikke plaatsoort wil gebruiken voor het maken van ipsafdrukken in het zand dus met het wel een beetje dik houtsoort zijn

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2016 om 17:02
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens of zoiets ook bij u in de buurt is; http://www.stadshobbycentrum.nl/activiteiten/houtbewerking/ en anders zelf aan de slag

ri
door richard35 - Feb 28, 2016 om 17:10
204 Antwoorden / 37 Vragen

Prachtig initiatief zo'n stadshobbycentrum maar helaas enkel in Eindhoven, beetje ver aangezien ik in Noord Holland woon :-)

hansje klein
door hansje klein - Feb 28, 2016 om 17:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zo doen anderen het met peerby.com.....lenen!

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2016 om 17:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ipv oproep op FB zou ik gewoon even een rondje bij de buren maken. Vrijwel iedereen heeft wel een decoupeerzaag in huis

pi
door pieterwolters - Feb 28, 2016 om 19:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien je zelf geen decoupeerzaag hebt, neem ik aan dat je er ook niet zoveel ervaring mee hebt. Tip: koop een extra plaat en ga eerst flink oefenen voordat je de uiteindelijke figuren gaat uitzagen. Beter een dag extra zo'n machine huren (of lenen) dan in de stress raken omdat het niet in 1 keer lukt. In de klusprogramma's op TV ziet decoupeerzagen er altijd makkelijker uit dan dat het is.

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2016 om 22:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk dan eens hier, mogelijk kunnen zij u van dienst zijn; http://houtdraaienhaarlemmermeer.weebly.com/  Met google kom je nog eens ergens.