hendrikbos
door hendrikbos Dec 26, 2011 om 18:40
Vrije tijd & tuin

Filmtitel

Al vele jaren probeer ik ter vergeefs de naam van een film te herinneren. Misschien kunt u mij daarbij helpen. Bij voorbaat mijn dank.
Opmerking: Het vele zoeken op IMDb.com heeft tot dusver niets opgeleverd.

Film info:
De filmrelease was geloof ik tussen 1980 en 1990.
Het verhaal gaat over een ± 20 jarige succesvolle kunstrijdschaatster wiens partner ernstig geblesseerd raakt en deze in allerijl vervangen moet worden met het oog op de komende wereld kampioenschap kunstrijden op de schaats.
De keuze valt uiteindelijk op een recent geschorste ijshockeyer, van ongeveer gelijke leeftijd.

Wegens de grote woonafstand tot het trainingscentrum, wordt hij gastvrij (echter tegen haar wil) door de vader van de kunstrijdschaatster opgenomen in hun grote woonhuis.
Haar fijn gevoeligheid en zijn ijshockey mentaliteit, vormen de aanleiding tot de nodige onderlinge conflicten en lachwekkende situaties die hen uiteindelijk niet alleen op persoonlijk vlak dichter bij elkaar brengen, maar veel meer nog als schaatskoppel. Ofschoon dat laatste ook zeer de verdienste is van de Russische trainer (met baardje, en heeft volgens mij ook eens als Engels sprekende Rus in een James Bond film gespeeld), onder wiens bezielende leiding het bijna onmogelijke mogelijk wordt. Het schaatskoppel slaagt er notabéne ook nog in kampioen te worden.

Info filmpersoonlijkheid
De kunstrijdschaatster:
Donker tot zwart half lang haar, dikke wenkbrauwen, blanke huid. Lengte ongeveer 1,80 cm.
Zij is aldoor keurig (tot op het stijve) gekleed, mede door haar sociale omgeving als dochter van een rijke pappa. Tamelijk formeel in de omgang met anderen.
Ik heb haar nooit in een andere filmrol gezien, waarschijnlijk heeft zij maar heel weinig filmrollen gespeeld.

De ijshockeyer:
Lengte ongeveer 1,85 cm. Stevig (ijshockey proof), maar slank gebouwd.
Vlot in de omgang en is niet zo gesteld op dat High Society gedoe.
Heb hem in meerdere films zien spelen.

678 11 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2011 om 19:06
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Misschien staat er wat je zoekt bij "schaatsfilms" of dergelijke op het web.

Zwemmer

haarp
door haarp - Dec 26, 2011 om 19:15
514 Antwoorden / 62 Vragen

Dit is een doordenkertje, probeer deze link.

edrick3
door edrick3 - Dec 26, 2011 om 19:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hendrikbos,

Kijk eens hier.

haarp
door haarp - Dec 26, 2011 om 19:18
514 Antwoorden / 62 Vragen

Oeps stacey heeft de film al gevonden ........................

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2011 om 19:18
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Was het misschien Miracel?

edrick3
door edrick3 - Dec 26, 2011 om 19:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=haarp schreef op maandag 26 dec 2011, 19:18]Oeps stacey heeft de film al gevonden ........................

Denk het ook.

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2011 om 19:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Miracle 1980?

stacey
door stacey - Dec 26, 2011 om 19:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=haarp schreef op maandag 26 dec 2011, 19:18]Oeps stacey heeft de film al gevonden ........................

Vervolg/remake ook ;-) hier...

stacey
door stacey - Dec 26, 2011 om 20:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Deze ?!
`The Cutting Edge` -> Klik Hier

hendrikbos
door hendrikbos - Dec 26, 2011 om 20:12
113 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen,

Ik dank jullie zeer voor de reacties. Kennelijk een bekende film.
Ik heb direct bij IMDb.com gekeken en gezien dat de vrouwelijke hoofdrolspeelster in heel wat films gespeeld heeft. Ik heb zeker wat gemist in al die jaren.:))
Nogmaals mijn dank.

Hiermee is dit item wat mij betreft gesloten.

Met vriendelijke groet.
Hendrik

tenormin
door tenormin - Dec 26, 2011 om 21:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 26 dec 2011, 19:13]
Deze ?!
`The Cutting Edge` -> Klik Hier

Complimenten!