ex
door expozure Jun 26, 2006 om 19:37
Vrije tijd & tuin

Fotosessie.com

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Fotosessie.com? Zo ja, wordt alles wat ze beloven ook waargemaakt?

Hartelijk dank voor je reactie!

335 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de site bekeken en kan niet meer doen dan u waarschuwen voorzichtig te zijn. Er zijn veel gevallen bekend van dit soort zaken waar u wordt verleid tegen relatief veel geld foto sessie te laten doen die u uiteindelijk echter uitsluitend een pak foto's opleveren die u voordeliger had kunnen laten maken bij een vakfotograaf. Ook bij vraag en antwoord hier kwamen dat soort zaken al eerder voorbij.

Carriëre beloften en dergelijke worden vrijwel nooit waargemaakt en kunnen dat meestal ook niet door de "aanbieders". Dus moghelijk is ook dit een aardige manier om veel geld te verdienen tegen weing inspanning.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij worden fotomodellen betaalden is het niet zo dat je 300,00 euro zelf moet betalen, om op een internet site tekomen met de vage belofte dat je daardoor geld kan gaan verdienen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het niet eens met de mening van die zogenaamde expert die het bericht hierboven heeft geschreven. Ik en mijn zusje zijn zelf bij fotosessie.com geweest. Nou als je ergens eerlijk wordt voorgelicht was het daar wel. Alles keurig op een overeenkomst in tweevoud. Petje af voor die mensen daar. Ze kreeg meer dan 120 foto's voor 75 euro. Ik ga het zelf ook doen, zo super was het. Lees maar eens goed alle informatie op hun website bij de aanmeldingspagina en ga eerst zelf eens kijken voor je meteen met je oordeel klaar staat. Sorry , maar dat kan ik nie hebben. Mun zus heeft trouwens al 4 keer opdrachten gehad via haar online portfolio. Kijk wij zijn niet dom wij hebben die overeenkomst van hun supergoed gechecked. Mijn zus heeft trouwens bijna haar studie rechten gedaan. Dus doe nou nie net of iedereen die daarheen gaat domme sukkels zijn...

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Saskia,

mijn reactie was geen mening maar slechts een waarschuwing omdat er via i-net veel ondeugdelijke zaken plaats vinden. Een gewaarschuwd mens telt voot twee. Bovendien waren er eerder negatieve opmerkingne over dit soort aanbiedingen. Dat het bij u goed ging en naar tevredenhied is alleen maar toe te juigen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

(off topic) @ Saskia,

"Ik ben het niet eens met de mening van die zogenaamde expert die het bericht hierboven heeft geschreven."

"Dus doe nou nie net of iedereen die daarheen gaat domme sukkels zijn..."

Gezien uw 'status' bent u nog niet zo heel lang op deze site aktief. De redactie van deze site heeft bij 'vraag&(be)antwoord' besloten om hier alleen geregistreerde personen toe te laten. De redactie heeft de benaming 'experts' aan deze geregistreerden toebedacht.

Wij allen geven hier onze mening weer vanuit een bepaalde optiek c.q. ervaring. Gerrit heeft alleen een waarschuwing gegeven. Om hier dan meteen zo over uit te vallen, is zeer onterecht.

Daarnaast moet u eens (indien u over voldoende tijd beschikt) de vragen op deze site eens doornemen, daaruit blijkt dat waarschuwen niet alleen terecht is, maar helaas ook vaak te laat.

Hutch

ve
door verwijderd - Mar 4, 2007 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is ook mijn vraag wie o wie kan ons helpen.Ben benieuwd naar recatie over fotosessie.com vanwegge het feit ik uitgenodigd ben.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2007 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een deel uit de "Algemene voorwaarden" van fotosessie..........
------------------------------------------------------------------         Indien ik de leeftijd van 18 jaar
nog niet heb bereikt en mijn ouders tevens niet op de hoogte heb gesteld van
mijn aanmelding, ontslaat mij dit niet van enige verplichting, die in deze
voorwaarden wordt genoemd, aangezien ik ook beneden de leeftijd van 18 jaar
bevoegd ben tot het doen van (online) aankopen. In dit geval echter, ben ik
zelf en/of zijn mijn ouders of verzorgers gehouden de door mij aangegane
verplichtingen te voldoen. Ook zonder het plaatsen van mijn
handtekening ben ik gehouden de door mij aangegane verplichtingen te voldoen.
Immers, voor het doen van eenmalige (online) aankopen is wettelijk gezien geen
handtekening van de ouders en/of van mijzelf vereist.

Artikel 11: Uitsluitingen

Alle andere, ook mondeling gedane, vermeende afspraken of toezeggingen of
aanvullingen of garanties of schade betreffende de aanmelding voor de online
auditie en/of de uitvoering van de opdracht voor de fotoshoot, welke niet
uitdrukkelijk door fotosessie.com in deze voorwaarden voor de online auditie
zijn beschreven en/of welke in strijd zijn met bovenstaande voorwaarden en/of
welke niet schriftelijk middels een door fotosessie.com gewaarmerkte email
en/of via reguliere post zijn verzonden, worden uitgesloten en daarmede als
niet rechtsgeldig afgedaan.

Artikel 12: Wachttermijn
selectiebericht

Ik ben er van op de hoogte, dat ik, wanneer ik ben geselecteerd, bericht
ontvang binnen 3 maanden na mijn aanmelding. Ontvang ik binnen de gestelde
termijn van 3 maanden geen verder bericht, dan betekent dit, dat ik niet ben
geselecteerd.

Artikel 13:
Akkoordverklaring

Ik verklaar, voorafgaande aan mijn online aanmelding, door fotosessie.com op de
hoogte te zijn gebracht van alle bovenstaande geldende voorwaarden en met deze
voorwaarden akkoord te gaan. Door mijn aanmelding verklaar ik mij automatisch
akkoord met de bovenstaande geldende voorwaarden voor aanmelding.

------------------------------------------------------------------

Kortom, men krijgt een korting en moet betalen € 210,- maar ook       € 90,- voor de foto's dus totaal €300,-

En zelfs diegene die geen toestemming heeft van de ouder(s) en jonger dan 18 jaar wordt geacht een geldige overeenkomst met Fotosessie te hebben gesloten.

Dit gelezen te hebben zou ik mij NIET aan dat bedrijf te branden omdat deze algemene voorwaarden verder gaan dan wettelijk is toegestaan.

Bedenk ook dat je weliswaar recht heb op deze overeenkomst binnen 8 dagen te annuleren maar Fotosessie vraagt zelfs dan € 50,-

't Ruikt! En niet prettig!

Een advies dan van deze ouwe grijze Vrije vogel?

niet doen!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 08:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoewel dit al een oud draadje is, juni vorig jaar waarschuw ik de nieuwe vraagsteller ook uitermate ernstig. Ga er niet mee in zee.De genoemde voorwaarden (dank aan Grvder) zijn m.i. onwettig. Minderjarigen worden wel is waar geacht zelf zaken te kunne doen maar dan wel zaken dien als volstrekt normaal/maatschappelijk worden genoemd. Een overeenkomst met een fotosessiebedrijf lijkt mij daar niet onder te vallen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader ik ben er ook ingetrapd dus ik moet het bedrag van 50euro effe goed gaan betalen? Als ik het annuleer.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus moet ik dokke.Ik ga niet  met oplichters in zee, 50euro die gasten zijn gek daar rare [edit redactie]

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik zit met hetzelfde  probleem en heb er ook geen behoefte aan om 50 euro annuleringskosten te gaan betalen. Is er geen andere oplossing voor??

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

esmee1983@ neen dus, dat is het probleem met het aangaan van een overeenkomst U kunt overwegen om aangifte te doen wegens tenminste misleiding.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb vanavond een telefoontje gekregen van fotosessie.com met de uitnodiging voor een fotosessie. Dit zou mij met de korting er al af 125 euro gaan kosten met een jaarlang vermelding van mij op hun website voor eventuele werkgevers.

Ik ambieer totaal niet een carierre als model op wat voor manier dan ook. Waarom ik mij heb aangemeld is omdat het mij leuk leuk foto's te maken voor de gein en voor eigen gebruik. Ik heb ook totaal geen belangstelling. Maar ik vertrouwde het niet. ALs ze mij persoonlijk bellen omdat ze mij hebben uitgekozen waarom ben ik dan degene die geld zou moeten betalen. Ik zou er geld voor moeten krijgen naar mijn mening. En niet alleen ik maar iedereen die op deze manier benaderd wordt.

En ik wil alleen dit meegeven voor de mensen die wel die carierre ambieren of het leuk vinden om foto's op een proffessionele manimer te laten maken van jezel. Neem eens een kijkje bij yangangels.nl Deze is wel betrouwbaar.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag..wil bij deze toch nog eens reageren. Het is een bedrijf dat vlak bij mijn eigen werk zit. het is een goed uitziende, professionele studio. Ik kan niet anders zeggen dat ze de zaken zoals levervoorwaarden en zo allemaal goed voor elkaar hebben. Ben zelf werkzaam in de transportsector en daar zijn de zaken minder goed geregeld.

Wat mij opvalt is dat mensen het vreemd vinden dat ze moeten betalen. Voor niks gaat de zon op in deze wereld, en voorwaarden zijn er om gelezen te worden. En soory..waarom zou iemand die een fotoreportage van zichzelf wil daarvoor betaald moeten worden?  Klinkt mij vreemd in de oren.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

djf hoeveel krijg jij betaald voor deze reaktie.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

26-06- 2006 is de datum van deze vraag!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2008 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijf weg bij fotosessie.com. Het zal je geld kosten en een illusie armer.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2009 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf ben ik ook heen geweest heb foto's laten maken voor 125 euro
ze hebben in totaal 90 foto's gemaakt en de ene nog mooier dan de andere ik had ook die aanbieding dus voor die 125 euro heb je wel een visasiste en een hairstylist erbij daarom moet je die 125 betalen
mijn vriendin is ook heengeweest voor een paar jaar terug samen met haar dochter en die heeft ook hele mooie fotos en helemaal geen rare dingen of zo ze zeggen je gewoon de waarheid het is helemaal geen raar bedrijf

ve
door verwijderd - Jan 18, 2009 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bedrijf dat in haar algemene voorwaarden dingen heeft staan die wettelijk verboden zijn kan ik GEEN betrouwbaar bedrijf noemen.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2009 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ramirezi@ de vraag dateert al van juni 2006. De datum staat rechts boven. Nu nog reageren heeft waarschijnlijk weinig zin. De vraag is of de oorspronkelijkie vraagsteller dit nog leest. Voor een nieuwe vraag kunt u beter een nieuwe openen.