cb2003
door cb2003 Dec 9, 2003 om 16:42
Vrije tijd & tuin

Hoe kan ik Copy Controlled CD's overnemen op MD?

Ik heb een MiniDisc speler en ik merk dat bij veel CD's met Copy Control het onmogelijk is de CD over te nemen op MiniDisc. De MD geeft dan als foutmelding "Cannot Copy". Ik heb al eens een klachtbrief aan EMI geschreven en zij antwoordden mij dat ik een analoge kopie kan maken, maar dat wil ik natuurlijk niet. Is er iemand die weet hoe je de Copy Contol kan omzeilen en de CD toch digital kan overzetten op MD?

793 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees je cd in in je Media Player van Windows, of een vergelijkbaar programma: Dan staat de muziek digitaal in je computer en van daaruit kun je het op je MD zetten. Ik heb zelf ook op deze manier CD's gebrand voor bekende! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

het enige voordeel dat je mischien hebt bij digitaal kopieeren is dat je songnummers en index mee overneemt (weet niet of dit ook zo is) maar je kan me gaat me toch niet vertellen dat je het verschil tussen een analoge copie van de cd naar md ook echt hoort he?

Een opname op MD is naar mijn weten sowieso een gecomprimeerde registratie qua methode gelijk aan MP3 (192). Dus of je nu digitaal of analoog kopieert...Horen doe je het verschil nauwelijks. Echter: tussen de cd en de md zullen (mits je zeer kritische afspeel-apparatuur gebruikt) wel verschillen te horen zijn. Vooral met zeer dynamische (klassieke) muziek.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste beveiligde cd's vragen bij het het afspelen in de pc om eerst een programmaatje te installeren ,wanneer je dit negeert en gewoon een copie maakt naar je harde schijf , kun je de cd moeiteloos copieren naar je MD

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

je ka ook aan de buiteste ring een heel klein streepje zetten dan is de codering gebroken dit heb ik gehoord zelf niet uitgeprobeerd

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beschik je op je pc ook over een optische ingang? Bij mij lukt het nogal eens om op die manier digitaal op te nemen in de computer. Vervolgens de gemaakte wav-files of aif(f) files, in je brandprogramma openen ....

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rippen naar pc, branden op cdrw (kun je dan steeds weer gebruiken), branden op md.
Er zit wel een verschil tussen analoog en digitaal, digitaal is het geluid vele malen helderder.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2004 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een copycontroled cd geript met windows mediaplayer werkt perfect.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2005 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik een analoge kabel inplaats van een digitale, op de mijne past gewoon en mini-jack-plug.