Hoe kom ik van mijn abonnement af?
Afgelopen week is er weer eens 55 euro afgeschreven, voor nog een jaar een abonnement op het blad computer totaal.
Dit blad heb ik echter vorig jaar al proberen stop te zetten, en hier heb ik toen boos over gebeld.
Via de telefoon werd mij toen (volgens mij, het is immers een jaar geleden) verteld dat ik toen moest betalen omdat ik het niet op tijd had opgezegd, maar dat het daarna opgezegd zou worden.
Nou is er dus weer geld afgeschreven en daarom heb ik de klantenservice van IDG gebeld.
Deze vertelde mij dat ik het bedrag gewoon terug kon boeken via de bank en dat ik een bevestiging moest sturen per email.
Dit heb ik dus gedaan, en toen begon het feest, want nu blijkt dat ze mijn brief van destijds willen hebben.
En ik heb helemaal geen brief of mail gestuurd ter zijne tijd aangezien ik het telefonisch afgehandeld dacht te hebben.
Ben ik nu weer een jaar te laat met opzeggen en kan ik hier weer niet onder uit, of zijn er nog maatregelen die ik kan nemen ?
Met vriendelijke groet,
Frank de Kievit
Er is geen enkel aantoonbaar bewijs dat je opgezegd hebt.
Dus betaal dat abonnement maar weer voordat er incassokosten bij gaan komen.
En dan wel schriftelijk gelijk opzeggen en daarvan een bevestiging vragen. Anders de opzegging nog een keer herhalen, maar dan aangetekend met ontvangstbewijs.
Vladja
U kunt uw abonnement op één van onze bladen schriftelijk opzeggen door een brief of een fax te sturen naar:
Klantenservice IDG Nederland
Postbus 20646
1001 NP AMSTERDAM
Faxnummer: 020-7585855
Of u kunt een e-mail sturen naar klantenservice@idg.nl
Uw opzegging dient uiterlijk twee maanden voor de afloop van uw abonnementsperiode bij de klantenservice binnen te zijn. U ontvangt een bevestiging van uw opzegging zodra deze door de klantenservice verwerkt is.
Wij verzoeken u bij correspondentie altijd uw klantnummer (v.h. lidnummer) en adres te vermelden.
...............
Ik heb zelf CT opgezegd met 1 mailtje, totaal geen problemen ondervonden.
.....aangezien ik het telefonisch afgehandeld dacht te hebben.....
Zoals te lezen in mijn vorige reactie kun je abonnementen niet telefonisch opzeggen, wel via brief, fax of een simpel emailtje.
Als je nu alvast een mailtje stuurt met alle benodigde gegevens (zie vorige reactie) ben je in ieder geval op tijd. Print de bevestiging van je opzegging uit en bewaar zowel de print als de bevestigingsmail minimaal 1 - 2 jaar.
Maar dat betekend dus dat ik nu nog een keer het geldbedrag moet overmaken voor een jaarabonnement ?
[quote=fronk schreef op donderdag 11 nov 2010, 12:32]Maar dat betekend dus dat ik nu nog een keer het geldbedrag moet overmaken voor een jaarabonnement ?
Ja, als u het hebt teruggeboekt, moet u het alsnog overmaken. VOorkom incassokosten!! U zit echt het komende jaar er nog aan vast.
Nooit alleen telefonisch opzeggen, dat gaat mis en mag in de meeste gevallen ook niet. Je hebt dan trouwens ook geen poot om op te staan als het bedrijf aangeeft niets van een opzegging te weten. Ben bang dat je er nog een jaar aan vast zit. Ik zou het geldbedrag maar gewoon betalen, en direct een opzegging opsturen met de melding dat je hier graag een bevestiging ontvangt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer