ac
door acerc Sep 1, 2011 om 16:15
Vrije tijd & tuin

Ik zoek een liedje die in frankrijk de hele tijd op de radio was

toen ik op vakantie in frankrijk was, hoorde ik een heel leuk nummer. Elke dag was hij er wel een paar keer op. Het refrein was steeds in het Frans en andere stukjes vaak in het Engels. In het refrein hoor je telkens dans, dans, dans, dans (of danse, danse, danse, danse / dance, dance, dance, dance). Het was best een vrolijk nummer en wel zomers. Ik was op vakantie in Frankrijk in augustus 2011.

15491 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dansez van Matador Jessy

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

*[u]klik[/u]* ;-)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, sorry deze zijn het niet. Je hoorde echt in het refrein alleen maar danse, danse, danse, danse (weet niet hoe je het schrijft, maar zo spreek je het uit).

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, je zult ons toch echt iets meer moeten geven dan dit. Want met danse, danse, danse, etc. kom ik toch echt op dit refrein uit:

Lyrics to Dansez :
dansez, on va dansez (x2)
Dansez
dansez,
Dansez
Dan-dansez, bouger son corps c'est pas compliqué
faut se lacher, 2-3 mouvements pour mieux s'amuser.

Als je hem regelmatig op de radio hoorde, probeer dan eens de nummers uit de Franse hitparade te googlen, bijvoorbeeld *klik hier* of *klik hier*.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms Dancez maintenant van Dave?

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien:

http://www.youtube.com/watch?v=zS2mZWaUPf8

Grégoire - «Danse»

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of misschien:
Shy'm - Elle danse
http://www.wat.tv/audio/shy-elle-danse-full-song-36nh1_2hjnj_.html .

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar een hit: Stromae - Alors On Danse.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

fvdheuvel schreef op donderdag 1 sep 2011, 17:32: Soms Dancez maintenant van Dave?

Dacht ik ook gelijk: van de Nederlandse Dave: dances maintenant, avec moi, tout les jours en verdraaid, dan weet ik niet meer precies waar, maar dan gaat hij over in het Engels.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je niet veel aan: Ik bedoel dus Dave Levenbach, als hij het is die U bedoelt?

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, Dave Levenbach is het in ieder geval NIET. Heb juist even geluisterd naar zijn (zeer lang geleden opgenomen) liedje en waar ik dacht dat hij ook in het Engels zong, was dus niet zo, maar wie dan wel?

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin hunters, if you have nothing else to do evening time; show some courage & do not hide your discourage to pester an innocent person. What you all do is bad and upsetting for people in general and for me in person. All I try to do is, at any subject, my respons comes from the good heart. If you all know what pestering does for children at school; the same you do to a pensioner. Treat me with any respect. I also am a human being.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn ze allemaal helaas niet:(
Het was echt zo'n zomernummer waar je vrolijk van wordt. het wordt gezongen door een jongen of 2 jongens en het liedje is dus engels en frans.
weet iemand misschien een site waarop je een franse radiostation kan luisteren? misschien hoor ik hem dan wel. heeft iemand misschien andere ideeën?

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@acerc:

Als je b.v. een iPhone hebt en je gebruikt de app Shazam of SoundHound, dan kun je het liedje (b.v. het refrein) zelf zingen of neuriën en dan herkent het programma het nummer en de artiest, echt heel handig. Ook voor telefoons met Android zijn versies beschikbaar.

Freya

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:05:
@acerc:

Als je b.v. een iPhone hebt en je gebruikt de app Shazam of SoundHound, dan kun je het liedje (b.v. het refrein) zelf zingen of neuriën en dan herkent het programma het nummer en de artiest, echt heel handig. Ook voor telefoons met Android zijn versies beschikbaar.

Freya

oke ik ga dat even proberen.. moet je het hele refrein zingen ? of kan het ook gewoon een klein stukje zijn ?

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

acerc schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:18:
freya schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:05:
@acerc:

Als je b.v. een iPhone hebt en je gebruikt de app Shazam of SoundHound, dan kun je het liedje (b.v. het refrein) zelf zingen of neuriën en dan herkent het programma het nummer en de artiest, echt heel handig. Ook voor telefoons met Android zijn versies beschikbaar.

Freya

oke ik ga dat even proberen.. moet je het hele refrein zingen ? of kan het ook gewoon een klein stukje zijn ?

Bij SoundHound zie je een 'klokje' lopen en dat stopt zodra er voldoende informatie is, of als er niets 'herkend' wordt. Bij Shazam zal het wel niet veel anders zijn.
Hoe beter je zingt, des te groter de kans dat het gevonden wordt.....;-)

Freya

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien lukt het om dit liedje te vinden als je zoekt op google? Franse hitlijst/ 2011/ zomer 2011/ top 40 chart/ etc etc.
Succes!

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou ook eens een Franse radio-zender via internet op kunnen zoeken en daar een dag naar luisteren.Komt ie vast wel weer eens voorbij en de naam van de song staat dan vaak wel op de site.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel je vraag anders eens hier:

http://www.bide-et-musique.com/forumrecherche_21241_1.html

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben benieuwd of je dit nummer inmiddels hebt gevonden,want ik denk dat wij op zoek zijn naar hetzelfde nummer namelijk..
ik hoorde dit nummer namelijk van het weekend op tv bij lentebeelden en nou heb ik niet opgelet op welke zender dit was...niet echt slim natuurlijk..
ik vond het zo,n gezellig nummertje en dacht dat ik hem wel zo op youtube op kon zoeken...niet dus!
inderdaad word er veel dans dans dans gezegd maar daar voor dans werd er ook wel iets gezegd iets van emmure of iets in die richting..
ik kan het maar niet uit mijn hoofd halen,en wil dat nummer echt opzoeken..werd er zo vrolijk van!
ik hoop dat jij inmiddels verder bent gekomen..
en dan hoor ik dat graag van je..

groetjes tamara

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

makula schreef op vrijdag 9 sep 2011, 11:35: ik ben benieuwd of je dit nummer inmiddels hebt gevonden,want ik denk dat wij op zoek zijn naar hetzelfde nummer namelijk..
ik hoorde dit nummer namelijk van het weekend op tv bij lentebeelden en nou heb ik niet opgelet op welke zender dit was...niet echt slim natuurlijk..
ik vond het zo,n gezellig nummertje en dacht dat ik hem wel zo op youtube op kon zoeken...niet dus!
inderdaad word er veel dans dans dans gezegd maar daar voor dans werd er ook wel iets gezegd iets van emmure of iets in die richting..
ik kan het maar niet uit mijn hoofd halen,en wil dat nummer echt opzoeken..werd er zo vrolijk van!
ik hoop dat jij inmiddels verder bent gekomen..
en dan hoor ik dat graag van je..

groetjes tamara

nee ik heb het helaas nog steeds niet gevonden. is dat een programma lentebeelden? welke zender kan het misschien geweest zijn?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zat met smart op je reactie te wachten..
jammer dat je nog geen goed nieuws had...
maar lentebeelden is een programma ja!
ze laten dan beelden zien van bepaalde plaatsen in europa..
op die plaatsen zijn camera´s neer gezet zo kan je zien hoe het er daar uit ziet..
ik weet nou niet zeker of het ook vakantie bestemmingen zijn,ik geloof van wel.
ik kijk het zelf ook nooit maar toevallig had ik het daar op gezet,en toen was dat nummer bezig,want op de achtergrond draaien ze namelijk muziek.
het was op zondagochtend....
morgenochtend ga ik er weer helemaal klaar voor zitten,en ga ik zappen alsof m,n leven er vanaf hangt haha
als ik dan die zender gevonden hebt,laat ik hem weer aan staan in de hoop dat het liedje weer voorbij gaat komen..
doe je ook mee?als je daar tijd voor hebt natuurlijk.....
ik hoor het wel...

groetjes tamara

ve
door verwijderd - Sep 11, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik heb mijn nummertje gevonden hoor!
m´n geduld is gelukkig beloond!
ik had vanmorgen het programma gekeken en het waren geen lente beelden maar zomer beelden...
de muziek die op de achtergrond gedraaid werd kwam van een internet radiozender mnm,het nummer staat daar gewoon in de vlaamse top 10!
maar daarna moest ik meteen aan jou denken,en hoopte ik echt dat jij dit nummer ook wel bedoelde...
misschien bedoel je deze helemaal niet,en maak ik je blij met niks!
het nummer is in ieder geval van mika en heet elle me dit.....
ik hoop zo dat ik je hier bij geholpen heb,want ik help maar al te graag mensen,op wat voor manier dan ook!

laat je het me nog even weten?

groetjes tamara

ve
door verwijderd - Sep 11, 2011 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

makula schreef op zondag 11 sep 2011, 14:03: nou ik heb mijn nummertje gevonden hoor!
m´n geduld is gelukkig beloond!
ik had vanmorgen het programma gekeken en het waren geen lente beelden maar zomer beelden...
de muziek die op de achtergrond gedraaid werd kwam van een internet radiozender mnm,het nummer staat daar gewoon in de vlaamse top 10!
maar daarna moest ik meteen aan jou denken,en hoopte ik echt dat jij dit nummer ook wel bedoelde...
misschien bedoel je deze helemaal niet,en maak ik je blij met niks!
het nummer is in ieder geval van mika en heet elle me dit.....
ik hoop zo dat ik je hier bij geholpen heb,want ik help maar al te graag mensen,op wat voor manier dan ook!

laat je het me nog even weten?

groetjes tamara

echt heel erg bedankt!! haha dit was het nummer. Wel raar dat het niet in de franse top 20 stond maar ja. Ik ben echt heel blij.

Groeten acerc

ve
door verwijderd - Sep 11, 2011 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou wat geweldig!
ben zo blij dat het dit nummer ook voor jou was!
weer iets opgelost!
het was bij mij echt een last op m´n schouder hahaha
maar ik denk altijd maar zo...als je echt iets wilt dan komt het echt wel op je pad!
ook al was het dit keer maar iets kleins,toch is het wel gelukt!
in ieder geval nog veel luister plezier...

groetjes tamara

ve
door verwijderd - Sep 11, 2011 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan te bedenken dat dit het eerste nummer was dat ik vond, maar gelijk heb afgewezen omdat er maar weinig danse danse danse in voor kwam (alleen aan het eind) en ook geen Engels ....

ve
door verwijderd - Sep 11, 2011 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

echt!
ik was dus alleen maar op zoek naar een titel met dans dans dans,maar de titel lijkt er niet eens op!hahaha
daarom kwam ik dus niet aan het nummer..
maar jij had hem dus blijkbaar wel meteen..
maar er word toch best vaak dans dans dans gezegd toch..of dacht jij echt dat het hele nummer daar uit bestond..
maar over dat engels begrijp ik zelf ook niet,want ik dacht dat dus namelijk ook!
en hoe vaak heb je het nummer al geluisterd?hahaha

GROETJES.....

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Acerc,

Ik was in aug./sept. op vakantie in Zuid-Frankrijk op de camping la Castellas(Sète) en daar werd het liedje wat ik denk dat jij zoekt veel gedraaid het is van Tom Dice en Elisa.
Ik dacht dat hij Frans en zij Engels zingt,staat op you tube.

gr.Sjef

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 07:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@seppos: is al opgelost.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2011 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig gevonden maar wat nu als het een heel oud nummer betreft?
Dan ga je naar http://www.rtvnh.nl/programma/12/Egmond+Binnen
Iedere zondag morgen van 10 tot 12 uur.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2015 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan ik je helpen: Francesco Palmeri: Yaka Danse

ve
door verwijderd - Jul 5, 2015 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ maykesax.. ga in de schaduw zitten.. beetje water erbij.. je hebt last van de warmte.. de vraag is A reeds beantwoord en B 4 jaar oud!!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2015 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@laaglander, LOL :-)